Az e-kereskedelem hajtja majd a csomagküldő piacot
A logisztikai piac további jelentős bővülésére számít a magyar piacon is jelen lévő UPS, elsősorban az internetes vásárlás fellendülése miatt.
Az idei év folyamán a UPS magyarországi tevékenységén belül kiemelkedő jelentőségű a tavaly felvásárolt Cemelog egészségügyi-logisztikai cég integrálása lesz. Jelezte: a felvásárlással a magyar piacon már három szegmensben lesz jelen a UPS: kis- és nagycsomagok továbbításában, valamint az egészségügy-logisztikában. Mindhárom fő tevékenységi körnek saját irányító központja van az országban, alkalmazottaik száma megközelíti a négyszázat.
Jelenleg a UPS munkanapokon minden nap üzemeltet egy légi teherjáratot Budapestről Bécs érintésével a kölni központba. Elmondása szerint folyamatosan dolgoznak azon, hogy a gépet már Budapesten teljesen feltöltsék áruval és közvetlen kapcsolat legyen Kölnnel.
A magyar piacon a UPS az elkövetkezendő két évben erősíteni szeretné pozícióit, ebben segítségére van az Európán belüli export első negyedévben mért 10 százalékos bővülése is. Közölte továbbá: Magyarország az egyik legfontosabb piacuk, ezért hosszú távon terveznek és a GDP is megfelelő ütemben bővül.
A UPS legutóbbi negyedéves jelentése szerint globális csomagforgalmát 7,2 százalékkal növelte, bevétele 5,6 százalékkal 14,27 milliárd dollárra emelkedett, magasabb lett az elemzői várakozásokban szerepelt 14,07 milliárd dollárnál.
Kapcsolódó cikkek
- Az online vásárlók egyre kevésbé veszik igénybe a futárszolgálatot
- A magyarok harmada vásárol csak a neten
- Áttörés az egyfázisú szünetmentes megoldások piacán
- Az eMAG újabb lépése, hogy az első számú magyar online kereskedő legyen
- Erősítheti a vásárlási kedvet az új e-kereskedelmi törvény
- Emerson egyfázisú UPS-megoldások KKV-knak
- A rendszeresen internetezők több mint harmada e-vásárló
- e-kereskedelem változás: a vevő 14 napig elállhat a vásárlástól!
- Csaknem kétszáz embert mintegy hatmillió forintottal rövidített meg egy internetes csaló
- 8 éves csúcson az online kiskereskedelmi forgalom
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.