Egyre népszerűbb a netes bankolás, de szükség van a fiókokra is
Egyre népszerűbb az internetes bankolás a kelet-közép-európai országokban: Magyarországon a 2010-es 12 százalékról 27 százalékra nőtt az online banki megoldásokat használó ügyfelek aránya; a banki ügyfelek azonban továbbra is számítanak a fiókokra - derül ki az Erste Group legfrissebb régiós felméréséből.
A felmérés adatai szerint a netes bankolás mértéke az összes országban nőtt: Magyarországon 2010-ben a banki ügyfelek 12 százaléka, míg 2013-ban már 27 százaléka használta az internetet pénzügyei intézésére. Csehországban volt a legnagyobb az interneten keresztül bankolók aránya: a 2013-ban mért 62 százalékos arány közel kétszerese a 2010-es értéknek.
Az elektronikus bankolás lehetőségét jelentősen növeli a mobileszközök folyamatos terjedése, mely a régió valamennyi országában rendkívül dinamikus. A felmérésből kiderül az is, hogy az okostelefonnal vagy táblagéppel való ügyintézés iránt inkább a fiatalabbak nyitottak. Az interneten bankoló magyarok többsége azonban asztali számítógép vagy laptop segítségével intézi bankügyeit: 15 százalékuk havonta egyszer, 8 százalékuk pedig havonta többször is felkeresi pénzintézete netbankját.
Bár az elektronikus bankolás népszerűsége töretlenül nő, az ügyfelek továbbra is számítanak a fiókokra. Az ügyeiket kizárólag bankfiókokban intézők aránya Romániában a legmagasabb (73 százalék), a magyarok 61 százalékos aránnyal a középmezőnybe tartoznak. A kizárólag elektronikus csatornákat használók aránya Csehország és Szlovákia kivételével elenyésző, míg az elektronikus csatornákat és a bankfiókokat egyaránt használó ügyfelek aránya Ausztriában 45, Szlovákiában 44, Csehországban 43 százalékos. Magyarországon ez az arány 33 százalék, a legalacsonyabb eredmény pedig Romániában született, ott 17 százalék használja vegyesen a fiókokat és az elektronikus megoldásokat.
A hitelfelvétellel, vagyontervezéssel vagy megtakarításokkal kapcsolatos tanácsadásért a legtöbb kelet-közép-európai ügyfél még ma is a bankfiókot választja. Az elektronikus csatornák leginkább akkor jutnak szerephez, amikor gyors és egyszerű szolgáltatásra van szükség, például a számlaegyenleg ellenőrzésére vagy átutalásra - olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkek
- Pénzküldés telefonról telefonra
- Felvásárlása után globális szereplőként folytatja a magyar IND Group
- Fejlődünk – egyre jobbak vagyunk az online bankolásban
- Ügyfélszolgálati fejlesztéssel racionalizál az Erste Bank
- Az Erste eladta Freesoft részvényeinek nagy részét
- SAS kampánymenedzsment a Magyar Telekomnál és az Erste Banknál
- Webes oktatási és információs rendszert vezetett be az Erste Befektetési Zrt.
- Adathalász támadás zajlik az Erste Bank ellen
- Erste Bank: kedvező tapasztalatok a jogosultságkezelés terén
- Az Erste Bank a Sun Identity Management Suite csomagját vezeti be
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.