Jó formában

Vértes János, 2000. szeptember 14. 19:51
Vannak támogatott sportok, és vannak támogatásra szorulók. Például a foci (bár állítólag Demján Sándor azért nézte 30 üzletember társaságában a magyar-olasz világbajnoki selejtezőt, mert kevesli az állami milliárdokat, többet kellene bevonni a magyar foci talpra állításához) általában megtalálja a megfelelő szponzort, a kenusok, vívók kevésbé. Egyik kollegánk (egy nagy vívócsalád sarja, és eme sportágban egykoron személy szerint is jeleskedő informatikai szakíró) többször dohogott már, hogy miért nem fedezik fel a reklámozók az ő kedvenc sportágában rejlő reklámlehetőségeket. (Azóta felfedezték: éppenséggel egy informatikai cég, a KFKI-csoporthoz tartozó LNX is él ezzel a lehetőséggel.)
Ha a támogatói kedv oldaláról nézzük a sportokat, akkor egy plusz és egy mínusz alatt szinte minden sportág besorolható valamelyik csoportba. Én azonban kijelölnék egy harmadik csoportot is. Ez azoké lenne, akiknél az számít rangnak, ha valakit elfogadnak támogatónak…

Ilyen - információim szerint - jelenleg egy van: a Forma-1.

A 300 km/óra sebességgel száguldó autók tulajdonképpen időt sem hagynak arra, hogy szemügyre vehessük a Bull, a Canon, a CA vagy a Compaq emblémáját, mégis egyre több informatikai cég küzd azért, hogy a sebességről rájuk (is) asszociáljon mindenki, hozzájárulhasson a versenyautók még kiválóbb eredményeihez, az autóversenyzők pedig egy kis reklámfogással hozzájáruljanak az ő eredményeikhez.

A sajtóanyagok pedig ezután kezdődhetnek így is: "A Forma-1 szenzációja, Jenson Button is ott volt a londoni Piccadillyn, a világ leggyorsabb üzleti számítógépének bemutatóján. ő rántotta le a leplet - egy kockás zászlót - a Compaq új "versenyautójáról", amelyet az e-business motorjául szánnak, és amely biztosítja a gyorsan bővülő vállalkozások, például a mobil- és az internetes cégek által igényelt óriási számítástechnikai teljesítményt."

Az idézet még egy nyári sajtóanyagból származik, de hát nem hiányozhatott - legalább fotószinten - a BMW-Williams versenyutó a Compaq múlt heti sajtótájékoztatójáról sem, és bár mi beszámolónkat nem ennek az első szimbolikus slide-nak, hanem az ezt követő számoknak szenteltük, itt és most hadd említsük meg ezt is, különösen annak fényében, hogy ezen a héten a Computer Associatestől is érkezett egy Forma-1-es hír.

Hogy a cigarettagyárak után miért éppen az informatikai cégek állnak sorba a Forma-1-es versenyzők előtt reklámlehetőségekért? Nos, talán azért, mert ebben a sportban nemcsak a győztes jelképezi a sebességet, itt mindenki gyors, mindenki mindig versenyben van az elsőségért…

Épp ezért a Forma-1 a konjunktúra jelképe: az IT-ipar szárnyal, függetlenül attól, hogy a technológiai indexek olykor-olykor megbicsaklanak-e, vagy sem…

A Nasdaq mellé én ezt is bevenném a konjunktúramutatókba… Érdemes nézni a matricákat: amíg az IT-cégek szaporodnak a versenyutókon, nincs baj…

Kulcsszavak: reklám trend

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01