Infokommunikáció szakmapolitikai szemmel
Tizenkilencedjére gyűlt össze az infokommunikációs szakma, hogy a piac helyzetét, aktuális kérdéseit és jövőképét megvitassa. Az eseményt a szervező HTE elnöke, Dr. Magyar Gábor, valamint az NMHH elnöke, dr. Karas Monika nyitotta meg. Az előadássorozatot Bódi Gábor helyettes államtitkár indította, aki a kormányzat infokommunikációs stratégiai céljairól tartott beszámolót.
A HTE Infokom 2014 konferencián az állami szektor infokommunikációban érdekelt szakemberei ugyanúgy képviselik magukat október 8-10. között Kecskeméten, mint a legnagyobb szolgáltatók, eszköz- és megoldásszállítók, az élen járó innovációs és médiatechnológiai cégek, vagy éppen az egészségügyi fejlesztésekben érdekelt vállalatok.
Az infokommunikáció szakmapolitikai aktualitásait a nyitó napon Bódi Gábor, a Miniszterelnökség infokommunikáció összehangolásáért felelős helyettes államtitkára elemezte. Előadásában elmondta, az Európai Unió infokommunikációs területre vonatkozó stratégiai céljaival összhangban az elmúlt időszakban hazánk is jelentős lépéseket tett a digitális nemzet megteremtésére. A kormány év elején elfogadta a Nemzeti Infokommunikációs Stratégiát, amely négy pillér mentén – digitális infrastruktúra, digitális állam, digitális kompetenciák, digitális gazdaság – a digitális ökoszisztéma egyes elemeinek összehangolt fejlesztését tűzte ki célul. A stratégiához kapcsolódva jelenleg kidolgozás alatt áll a Digitális Nemzet Fejlesztési Program, amely a tervek szerint újfajta, integrált megközelítést alkalmazva képes lesz a helyi közösségek egyéni igényeinek kiszolgálására is, amivel összhangban fejlődik az állampolgárok életminősége, egyéni versenyképessége.
A szakmai találkozó párhuzamos szekciókban folytatódik, ahol a hazai nagy infokommunikációs projektek, valamint az új generációs technológiákban rejlő lehetőségek kerülnek terítékre, de szó lesz a digitális televíziózás jövőképéről, és betekintés nyerhető olyan témakörökbe is, mint a GSM-R, a Big Data, a Future Internet, az E-Health és az elmaradhatatlan „smartság”.
Kapcsolódó cikkek
- Gyermekek az interneten: tiltás vagy megértés?
- A Netflix biztonsági igazgatója és a Kaspersky Lab biztonsági kutatója a 11. Hacktivityn
- Egymás alá ígérhetnek a mobilszolgáltatók
- Frekvenciapályázat: új belépő a mobilpiacon
- Október 1-től 11800 a belföldi egyetemes tudakozó száma
- A kormány ötödik harctere az informatikai felhő
- A függésekről szól a 7. Fenntarthatósági Nap
- Szegeden tartották a 8. IT STAR nemzetközi konferenciát
- 2014-ben is ITBN: ingyenes regisztrációval
- Internet Hungary: újrahuzalozza világunkat a digitális ipari forradalom
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.