A női nem vásárlási szokásai az eMagon

forrás: Prím Online, 2014. október 21. 09:35

Az e-kereskedelem nemzetközi szereplői egyre nagyobb figyelmet szentelnek annak, hogy végre virtuális üzleteikbe is becsábítsák a hölgyeket. Az eMAG az elmúlt 12 hónap során számos vásárlás adatait elemezte azzal a céllal, hogy kiderüljön: milyen különbségeket fedezhetünk fel a két nem online vásárlási szokásai között, és mit tehetünk, hogy elnyerjük a hölgyek kegyeit.

Míg a tengerentúlon a női és férfi netes vásárlók aránya ma már nagyjából kiegyenlített, addig hazánkban továbbra is az urak vannak túlsúlyban. Ezt erősíti meg az online webshop felmérése is: 2014. október elejéig elemzett adatok szerint a megrendelések valamivel több, mint egyharmadát, 34 százalékát kezdeményezték a hölgyek. Fejlődési potenciál tehát bőven van még ezen a területen, és azok a piaci szereplők kerülhetnek előnyös helyzetbe, akik az ő igényeikre is odafigyelnek termékkínálatuk alakításánál.

 

Az online egyenjogúság szimbóluma: a tablet

 

A kutatás szerint a szépségápolási cikkek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, és nem meglepő módon ezeknél a terméknél szinte minden esetben 100 százalék a nők aránya. Természetesen ez a kategória még közel sem örvend olyan magas népszerűségnek, mint az IT és műszaki cikkek, ahol az eredmény „papírforma szerint” alakult:  a férfi vásárlók esetében a tíz leggyakrabban vásárolt termék között kilenc, míg a nők esetében csupán hat tartozik ebbe a kategóriába. Ugyanakkor ezek közül mindenképp érdemes kiemelni a mobiltelefonokat, mely a női vásárlóknál az első helyen szerepel, a férfi vásárlók rangsorában pedig a második a fontossági sorrendben. Fej fej mellett halad viszont a táblagépek aránya: mindkét nem esetében az ötödik leggyakrabban vásárolt termék. A hölgyek táblagép iránti növekvő érdeklődését az eNET augusztusi kutatása is alátámasztja, mely szerint női tablet tulajdonosok aránya ma már megközelíti a férfiakét.

 

A hölgyek esetében a televíziók, táblagépek és porszívók közé a pelenkák és törlőkendők, a gyerek és babajátékok, és a kávé is bekerült az első tízbe. A férfiak első tíz helyezettje közé az egyetlen nem IT és műszaki cikk, aminek sikerült felkerülnie, az az állateledel volt, ami a női vásárlók esetében is a második helyen szerepel.

 

A női vásárlók több kategóriából válogatnak

 

Ha az eredményeket aszerint rangsoroljuk, hogy egyes termékekből milyen arányban vásároltak nők, illetve férfiak, akkor igazán meglepő eredményeket kapunk. Egyetlen olyan IT termék van ugyanis, amiből a nők többet vásárolnak, mint a férfiak, mégpedig az iPod. A rendkívül impozáns, 75 százalékos arány lényegesen magasabb a hazai piaci tendenciákhoz viszonyítva. Hasonlóképp érdemes megjegyezni, hogy az online webshop hordozható játékkonzoljainak 67 százaléka szintén a hölgyek kosarában landolt. Különösen ez utóbbi esetben talán azzal is magyarázható a kiugró érték, hogy a GfK Digital Connected Consumer felmérése alapján a nők sokkal inkább hajlamosak ajándékokat beszerezni, míg a férfiak a netes vásárlásaik során inkább saját maguknak vásárolnak.

 

Viszont ők azok, akik több háztartási kisgépet, dekorációt, kozmetikai terméket, és ruhát vesznek a webshopban. A vizsgált időszakban a hölgyek egyetlen darab hangszórót, házimozi rendszert, vagy erősítőt sem választottak, míg például kávéfőzőket, ventillátorokat, vízforralókat és eBook olvasókat közel fele-fele arányban vásároltak a két nem képviselői.

 

Amiben nagy az egyetértés: fizetés utánvéttel

 

Fizetési szokások tekintetében alig találunk különbséget: mindkét nemre egyaránt elmondható, hogy továbbra is a postai utánvétet részesítik előnyben a bankkártyás fizetéssel szemben. A hölgyek esetében 86, míg a férfiak esetében 84 százalék volt az utánvétek aránya, míg a fennmaradó 14 és 16 százalék volt bankkártyás fizetés.

 

Több kategória, több női vásárló

 

Összességében elmondható, hogy a nők jelentősen nagyobb arányban keresik a különböző kategóriák termékeit, és bár az IT és műszaki cikkek kategóriát  egyelőre még a férfi vásárlók uralják, ám ma már hölgyek is több alkalommal vásárolnak IT és műszaki cikkeket, mint bármi mást. Emellett természetesen az is igaz, hogy a férfiakénál jóval nagyobb arányban keresnek ruházati és kozmetikai cikkeket, valamint dekorációs és baba termékeket. A jövőben arra lehet számítani, hogy a bővülő termékkategória kínálatnak köszönhetően mindkét nem nagyobb arányban vásárol majd az ezekbe a kategóriákba tartozó termékeket az online webshop felhasználói közül.

 

Az eMAG az elkövetkezendő időszakban számos olyan kategóriát vezet be, ami igencsak vonzó lesz a női vásárlók számára: a könyvek, a filmek és zenék, valamint az otthoni dekoráció, továbbá még több termék lesz elérhető a parfüm és gyermekjáték kategóriákban is.  

 

Képek: womens-fashion.lovetoknow.com; wordswewomenwrite.wordpress.com

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket

Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében. 

2024. november 2. 15:26

Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n

Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó. 

2024. november 2. 13:31

Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon

Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során. 

2024. november 2. 11:54

Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára

Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.

2024. november 2. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59