A kedvező ár nem az egyedüli hajtóereje az online és mobil vásárlás terjedésének
Használjuk a showroomingot
Tavaly bekerült a „showrooming” szó az Oxford English Dictionary szótárba, a következő értelmezéssel: „üzlet vagy üzletek meglátogatása azzal a céllal, hogy megtekintsünk egy terméket, mielőtt alacsonyabb áron online megvásároljuk”.
Bár a bevásárlóutcák végnapjairól még korai lenne beszélni, ez a trend egyre jellemzőbbé válik. Az Amazon például az online vásárolt áruk átvételére szolgáló zárható szekrények próbaüzemét tervezi a metróállomások parkolóiban, még könnyebbé téve ezzel az online vásárlást és az áruk átvételét egy kényelmesen megközelíthető helyen.
Mobiltelefonunk hidat képez fizikai és online világunk között, s egyre nagyobb szerepet kap többcsatornás vásárlásaink során. A Mobile Commerce Compendium adatai szerint tíz okostelefon-tulajdonos közül hat már használta vásárlás közbeni információkeresésre mobilját. Ebben az a rendkívül kellemetlen az üzletek számára, hogy emiatt elveszítik a vásárlók közel egyharmadát.
A kedvező ár nem az egyedüli hajtóereje az online és mobil vásárlás terjedésének: a bizalom, a könnyű használhatóság és a szolgáltatás minősége ugyanolyan fontos tényező. Ha a kiskereskedők bármely csatornán keresztül konzisztens módon nyújtanak egyszerű hozzáférést az árukhoz és szolgáltatásokhoz, biztosíthatják, hogy a vevők ugyanabban az áruházban fognak showroomozni és vásárolni.
„Ijesztőnek tűnnek a kilátások: csak egy konzisztens és zökkenőmentes vásárlási élmény nyújtásával tudnak sikeresek lenni a kiskereskedők ebben a rendkívül kompetitív környezetben” mondta Tim Emens, a Lexmark EMEA-beli iparági igazgatója.
Szerinte ennek elérése többcsatornás megközelítést igényel, amely a vásárlási folyamat minden vonatkozását kezeli. Úgy véli, a Lexmark erőssége abban rejlik, hogy tanácsot tud adni a többcsatornás kereskedés leginkább hatékony megvalósításához és képes back-end támogatást nyújtani a kiskereskedőknek ahhoz, hogy felügyelhessék az áruk mozgása közben keletkező adatokat.
A dokumentumfelügyelet javítása azonnali hozzáférést biztosít a releváns információkhoz az üzletek/gyártók megkeresésére való gyors válaszadás érdekében, feleslegessé teszi űrlapok faxon vagy e-mailben való küldözgetését az osztályok és létesítmények között, valamint csökkenti a működési költségeket. A hosszadalmas, költséges és hibázásra hajlamosító feladatok mennyiségének a csökkentése azt eredményezi, hogy a vásárlók megkapják az általuk igényelt szolgáltatási minőséget, és lojálisak maradnak.
Kép: borngroup.com
Kapcsolódó cikkek
- IVSZ: néhány éven belül megduplázható a szoftverexport
- Lassul az okostelefonok értékesítése
- Akár buszmegállóban is vásárolhatunk a Tescóból
- Ötszörösére nőttek a 4K TV eladások
- Egyre fontosabb a távmunka és a rugalmas időbeosztás lehetősége
- Black Friday az eMagnál
- Drónok támadása
- Üzleti növekedés és innováció: informatikai igazgatók új szerepben
- A Lexmark Competence Center mára több mint 30 országot szolgál ki Magyarországról
- Ericsson: tízszeresére nő a videóforgalom hat év alatt
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.