A kedvező ár nem az egyedüli hajtóereje az online és mobil vásárlás terjedésének
Használjuk a showroomingot
Tavaly bekerült a „showrooming” szó az Oxford English Dictionary szótárba, a következő értelmezéssel: „üzlet vagy üzletek meglátogatása azzal a céllal, hogy megtekintsünk egy terméket, mielőtt alacsonyabb áron online megvásároljuk”.
Bár a bevásárlóutcák végnapjairól még korai lenne beszélni, ez a trend egyre jellemzőbbé válik. Az Amazon például az online vásárolt áruk átvételére szolgáló zárható szekrények próbaüzemét tervezi a metróállomások parkolóiban, még könnyebbé téve ezzel az online vásárlást és az áruk átvételét egy kényelmesen megközelíthető helyen.
Mobiltelefonunk hidat képez fizikai és online világunk között, s egyre nagyobb szerepet kap többcsatornás vásárlásaink során. A Mobile Commerce Compendium adatai szerint tíz okostelefon-tulajdonos közül hat már használta vásárlás közbeni információkeresésre mobilját. Ebben az a rendkívül kellemetlen az üzletek számára, hogy emiatt elveszítik a vásárlók közel egyharmadát.
A kedvező ár nem az egyedüli hajtóereje az online és mobil vásárlás terjedésének: a bizalom, a könnyű használhatóság és a szolgáltatás minősége ugyanolyan fontos tényező. Ha a kiskereskedők bármely csatornán keresztül konzisztens módon nyújtanak egyszerű hozzáférést az árukhoz és szolgáltatásokhoz, biztosíthatják, hogy a vevők ugyanabban az áruházban fognak showroomozni és vásárolni.
„Ijesztőnek tűnnek a kilátások: csak egy konzisztens és zökkenőmentes vásárlási élmény nyújtásával tudnak sikeresek lenni a kiskereskedők ebben a rendkívül kompetitív környezetben” mondta Tim Emens, a Lexmark EMEA-beli iparági igazgatója.
Szerinte ennek elérése többcsatornás megközelítést igényel, amely a vásárlási folyamat minden vonatkozását kezeli. Úgy véli, a Lexmark erőssége abban rejlik, hogy tanácsot tud adni a többcsatornás kereskedés leginkább hatékony megvalósításához és képes back-end támogatást nyújtani a kiskereskedőknek ahhoz, hogy felügyelhessék az áruk mozgása közben keletkező adatokat.
A dokumentumfelügyelet javítása azonnali hozzáférést biztosít a releváns információkhoz az üzletek/gyártók megkeresésére való gyors válaszadás érdekében, feleslegessé teszi űrlapok faxon vagy e-mailben való küldözgetését az osztályok és létesítmények között, valamint csökkenti a működési költségeket. A hosszadalmas, költséges és hibázásra hajlamosító feladatok mennyiségének a csökkentése azt eredményezi, hogy a vásárlók megkapják az általuk igényelt szolgáltatási minőséget, és lojálisak maradnak.
Kép: borngroup.com
Kapcsolódó cikkek
- IVSZ: néhány éven belül megduplázható a szoftverexport
- Lassul az okostelefonok értékesítése
- Akár buszmegállóban is vásárolhatunk a Tescóból
- Ötszörösére nőttek a 4K TV eladások
- Egyre fontosabb a távmunka és a rugalmas időbeosztás lehetősége
- Black Friday az eMagnál
- Drónok támadása
- Üzleti növekedés és innováció: informatikai igazgatók új szerepben
- A Lexmark Competence Center mára több mint 30 országot szolgál ki Magyarországról
- Ericsson: tízszeresére nő a videóforgalom hat év alatt
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.