A kedvező ár nem az egyedüli hajtóereje az online és mobil vásárlás terjedésének
Használjuk a showroomingot
Tavaly bekerült a „showrooming” szó az Oxford English Dictionary szótárba, a következő értelmezéssel: „üzlet vagy üzletek meglátogatása azzal a céllal, hogy megtekintsünk egy terméket, mielőtt alacsonyabb áron online megvásároljuk”.
Bár a bevásárlóutcák végnapjairól még korai lenne beszélni, ez a trend egyre jellemzőbbé válik. Az Amazon például az online vásárolt áruk átvételére szolgáló zárható szekrények próbaüzemét tervezi a metróállomások parkolóiban, még könnyebbé téve ezzel az online vásárlást és az áruk átvételét egy kényelmesen megközelíthető helyen.
Mobiltelefonunk hidat képez fizikai és online világunk között, s egyre nagyobb szerepet kap többcsatornás vásárlásaink során. A Mobile Commerce Compendium adatai szerint tíz okostelefon-tulajdonos közül hat már használta vásárlás közbeni információkeresésre mobilját. Ebben az a rendkívül kellemetlen az üzletek számára, hogy emiatt elveszítik a vásárlók közel egyharmadát.
A kedvező ár nem az egyedüli hajtóereje az online és mobil vásárlás terjedésének: a bizalom, a könnyű használhatóság és a szolgáltatás minősége ugyanolyan fontos tényező. Ha a kiskereskedők bármely csatornán keresztül konzisztens módon nyújtanak egyszerű hozzáférést az árukhoz és szolgáltatásokhoz, biztosíthatják, hogy a vevők ugyanabban az áruházban fognak showroomozni és vásárolni.
„Ijesztőnek tűnnek a kilátások: csak egy konzisztens és zökkenőmentes vásárlási élmény nyújtásával tudnak sikeresek lenni a kiskereskedők ebben a rendkívül kompetitív környezetben” mondta Tim Emens, a Lexmark EMEA-beli iparági igazgatója.
Szerinte ennek elérése többcsatornás megközelítést igényel, amely a vásárlási folyamat minden vonatkozását kezeli. Úgy véli, a Lexmark erőssége abban rejlik, hogy tanácsot tud adni a többcsatornás kereskedés leginkább hatékony megvalósításához és képes back-end támogatást nyújtani a kiskereskedőknek ahhoz, hogy felügyelhessék az áruk mozgása közben keletkező adatokat.
A dokumentumfelügyelet javítása azonnali hozzáférést biztosít a releváns információkhoz az üzletek/gyártók megkeresésére való gyors válaszadás érdekében, feleslegessé teszi űrlapok faxon vagy e-mailben való küldözgetését az osztályok és létesítmények között, valamint csökkenti a működési költségeket. A hosszadalmas, költséges és hibázásra hajlamosító feladatok mennyiségének a csökkentése azt eredményezi, hogy a vásárlók megkapják az általuk igényelt szolgáltatási minőséget, és lojálisak maradnak.
Kép: borngroup.com
Kapcsolódó cikkek
- IVSZ: néhány éven belül megduplázható a szoftverexport
- Lassul az okostelefonok értékesítése
- Akár buszmegállóban is vásárolhatunk a Tescóból
- Ötszörösére nőttek a 4K TV eladások
- Egyre fontosabb a távmunka és a rugalmas időbeosztás lehetősége
- Black Friday az eMagnál
- Drónok támadása
- Üzleti növekedés és innováció: informatikai igazgatók új szerepben
- A Lexmark Competence Center mára több mint 30 országot szolgál ki Magyarországról
- Ericsson: tízszeresére nő a videóforgalom hat év alatt
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.