Egy éves hazánkban az eMAG
Egy éve van jelen Magyarországon az eMAG, és ez idő alatt az oldal máris megsokszorozta látogatottságát, amivel a hazai e-kereskedelmi piac egyik meghatározó szereplőjévé vált. A szülinapot kedvezményekkel ünneplik.
Első születésnapját ünnepli az eMAG Magyarországon. Közép-Kelet-Európa legnagyobb online kereskedője folyamatosan bővíti termékportfólióját: a kezdetben műszaki termékeket forgalmazó webáruház kínálatába a közelmúltban a könyvek és a háztartási nagygépek is bekerültek, az eMAG november 28-i Black Friday akciója pedig egy nap alatt 1,7 milliárd forintos forgalmat hozott.
Az eMAG.hu látogatottsága a 2014-es évben folyamatosan növekedett, és a novemberi hónapban érte el a legmagasabb értéket, a több mint három és félmilliós látogatásszámot. Ugyanebben a hónapban már az érdeklődők negyede érkezett mobileszközről, amely a forgalom több mint 24 százalékát jelentette.
Az oldal indulásakor körülbelül hatezer termék volt az eMAG magyarországi raktárában, idén júniusban már átlépte a 20 ezret, jelenleg pedig már ennek több mint tízszerese, vagyis 70 ezer fölött van az árucikkek száma. A kiugró novemberi értékhez nagymértékben hozzájárult az eMAG által meghirdetett Black Friday akció, ami november 28-án rekord forgalmat hozott: mindössze egy nap alatt összesen 1,7 milliárd forint értékben vásároltak a magyar fogyasztók élve az online kereskedő akciós kínálatával.
Műszaki cikkektől a könyvekig
A magyarországi jelenléte első évfordulóját ünneplő online kereskedő az elmúlt 12 hónapban nem csak a vásárlók számában, de a termékportfólióban is látványos fejlődést produkált. A kezdetben műszaki termékeket forgalmazó eMAG kínálata folyamatosan bővült, így februárban a házi kedvenceknek kínált eledelek és kiegészítők, márciusban szépségápolási termékek, májusban babafelszerelések, októberben könyvek, novemberben pedig már háztartási nagygépek és autófelszerelési cikkek is megtalálhatók voltak az ajánlatok között.
A márkás műszaki cikkek vezetnek
Az eladási mennyiségeket tekintve az elmúlt 12 hónap alatt a legnépszerűbb termékek a mobiltelefonok voltak, a vásárlások értékét tekintve viszont a külső merevlemezek, a laptopok, a fényképezőgépek, a tabletek, valamint a televíziók.
Érdekesség, hogy az online kereskedő elmúlt évi statisztikája alapján a legnépszerűbb keresőszavak az Xbox, a Samsung, a tablet, a Sony, a Nokia valamint az LG voltak, és csupán egyetlen keresőszó fért bele a top 25 keresési listába, amely nem műszaki cikk: a Lego.
Változatos összetétel és érdeklődés
Bár hazánkban jelenleg még az urak vannak túlsúlyban, az eMAG statisztikái szerint a megrendelések valamivel több, mint egyharmadát, 34 százalékát a hölgyek kezdeményezték oldalukon. Ám míg a férfi vásárlók esetében a tíz leggyakrabban vásárolt termék között kilenc IT illetve műszaki termék, addig a nők esetében csupán hat tartozik ebbe a kategóriába.
A hazai települések versenyében pedig nem meglepő módon Budapest vezet az összes vásárlás 31 százalékával. De a vidéki nagyvárosokból is egyre több megrendelést regisztrálnak: itt egyértelműen Székesfehérvár, Nyíregyháza, Pécs, Debrecen és Szeged vezeti a listát.
Az eMAG magyarországi születésnapja alkalmából különleges meglepetéssel készült, a mai napon újabb akciós ajánlatokkal várja a magyar fogyasztókat: összesen százmillió forint értékben kínál akciókat és vásárlási utalványokat.
Kapcsolódó cikkek
- A kedvező ár nem az egyedüli hajtóereje az online és mobil vásárlás terjedésének
- eMAG Black Friday – számos rekord egy napon
- 20 éves a PlayStation márka
- Akár buszmegállóban is vásárolhatunk a Tescóból
- Black Friday az eMAG.hu-n: délig 50 ezer eladott termék!
- Black Friday az eMagnál
- Könyvekkel bővült az eMAG webáruház kínálata
- Itthon is terjed a „klikkelj és hozd el” vásárlás
- Biztonsági aggályok fogják vissza az online fizetési szolgáltatások használatát
- Szülinapi kedvezményekkel várják a vásárlókat az iCentre-ben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.