A SzEK.org a vasárnapi üzlet zárvatartásról egyeztetne Nemzetgazdasági Minisztériummal
A mai napon a SzEK.org felvette a kapcsolatot az NGM illetékeseivel egy konzultációs folyamat megkezdése érdekében. A folyamat azt célozná, hogy egyértelmű helyzet alakuljon ki a vasárnapi üzlet zárvatartást előíró törvény értelmezésekor és alkalmazásakor. A SzEK.org szerint ugyanis a sajtóban megjelent találgatások alkalmasak arra, hogy a jogkövető webáruházakat összezavarják, és arra, hogy a webáruházak valamely szigorúbb értelmezés esetén bírságokkal lennének sújthatóak.
a) kiskereskedelmi napokon 6 óra és 22 óra között tarthatnak nyitva,
b) vasárnap és munkaszüneti napokon zárva tartanak.
A probléma abból fakad, hogy egyes, meg nem erősített hírek szerint kiterjesztően értelmezi az index.hu cikke szerint az NGM egy meg nem nevezett tisztségviselője ezt a szabályt: álláspontja szerint ez a tilalom kiterjed a vasárnapi, sőt a törvény által nem érintett kiskereskedelmi napokon 22.00 és 06.00 óra közötti kiszállításokra is.
A SzEK.org a jelenlegi jogszabály szövegéből nem látja közvetlenül ás egyértelműen levezethetőnek a neten korábban vagy aznap rendelt termékek kiszállításának a tilalmát és a helyzet tisztázása érdekében egyeztetést kezdeményezett a mai napon az NGM illetékes tisztségviselőivel.
Kapcsolódó cikkek
- LCD, okostelefon és táblagép a sláger
- Optimistán alakul a 2014-es év az online kiskereskedelemben
- Ajándékot internetről - figyelni kell!
- A REGIO JÁTÉK webáruháza lett az év e-kereskedelmi honlapja
- Black Friday az eMAG.hu-n: délig 50 ezer eladott termék!
- Egyre kevesebb tér jut az új belépőknek a hazai e-kereskedelmi piacon
- Ma kedvezménydömping van az interneten
- Ingyenes áruvisszaküldési szolgáltatást indít a PayPal Magyarországon
- Novemberben lesz a SzEK.org őszi konferenciája
- Lassan minden netező kipróbálja az online vásárlást
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.