3,3 billió dollár bevételt produkált a mobiltechnológia
Egy friss jelentés szerint a mobilipar az elmúlt évben jelentős bevételt generált. A The Boston Consulting Group (BCG) adatai meglepőnek tűnő adatokról tanúskodnak.
A The Boston Consulting Group kiadta legfrissebb felmérését, melynek fókuszában a mobilipar áll. Az adatok alapján a mobiltechnológia nemcsak hogy erre jobban fejlődik, és behálózza életünket, jelentős pénzügyi mutatókkal is büszkélkedtek.
A tavalyi évben az adatok alapján a mobilipar 3,3 billió dollár bevételt ért el, és a BCG a 25 legértékesebb vállalatot is rangsorolta. A top három helyet az Alibabának, az Apple-nek és a China Mobile-nak sikerült megszereznie. Őket követi a Facebook, a Google és a Verizon a sorban.
A jelentésből továbbá az is kiderül, hogy a mobilipar számos állást is teremtett. Több mint 11 millió új állást generált, összesen 6 országban: Brazíliában, Kínában, Németországban, Indiában, Dél-Koreában és az Egyesült Államokban.
A BCG kutatása arra is rávilágított, mennyi pénzt fektettek 2009 és 2013 között az infrastruktúrába és a technológiába. Ez nagyjából 1,8 billió dollárra rúg. Azonban, akik érintettek ezen a területen, továbbra sem lazíthatnak, hiszen a jövőben további befektetésekre lesz szükség az 5G-re való átálláshoz is.
Forrás: Techspot.com
Kapcsolódó cikkek
- A Fidelity is az eszközök közötti kommunikációban látja a jövőt
- Továbbfejlesztett 4K UHD tévék az LG háza táján
- Minőségre hangolva – a legfrissebb termékek az audio technológia területén
- Viselhető kütyük és okos otthonok a szórakoztatás fellegvárában
- Az Intel vezérigazgatója a jövő számítástechnikáját vázolta fel
- Internet of Things, Internet of Everything és Internet of Me
- CES 2015 – második nap
- CES 2015 első nap: AppNation, autógyárak, techcégek, startupok és okostelefon tartozékok
- CES 2015: ahol a trendeket csinálják
- NVIDIA Tegra X1 mobilchip 1 teraflopos teljesítménnyel
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.