Kína: több mint kétezer milliárd dolláros internetes kereskedelmi forgalom
Rekordmértékű bővülést hozott 2014 az elektronikus kereskedelmi piacon Kínában, ahol a következő években is hasonló trendet jósolnak a gazdasági szakemberek.
Az e-vásárlások nagy részét a vállalatok közti adásvétel tette ki, ennek értéke 10 ezer milliárd jüan körül alakult, s amely 22 százalékos bővülés a 2013-as adatokkal összehasonlítva. Ennél kisebb hányadot tesz ugyan ki a lakossági eladások értéke - 2,8 ezer milliárd jüan -, ám e területen az átlagnál is nagyobb, több mint 50 százalékos volt a növekedés tavaly. Ez a kínai internetezők, mobilinternetet használók, valamint az e-boltok számának emelkedéséhez köthető - véli a CECRC.
Az okostelefonokon leadott rendelések értéke például két és félszeresére nőtt tavaly, s már 928 milliárd jüant tett ki. A növekedést a mobiltelefonokon való fizetési lehetőségek bővülése is fűti, így például ma már a legnépszerűbb, az SMS helyét is váltó WeChat programon és más közösségi médiaoldalak használatával is másodpercek alatt fizethetnek a vásárlók, amelyhez adott esetben még bankkártyára sincs szükségük - közölte a CECRC.
Az ágazat a munkaerőpiacon is meghatározó: Kínában 2,5 millió munkahely közvetlenül, 18 millió pedig közvetetten kapcsolódik az e-kereskedelemhez.
Az elektronikus adásvételt a kínai kormány is ösztönzi. A kabinet április elején jelentette be, hogy az ágazat növekedése érdekében könnyíti az adminisztrációs terheket, a külföldi állampolgárokra vonatkozó korlátokat, a fogyasztók érdekében pedig javítani fogja például a fizetés biztonságát és fellép az interneten forgalmazott hamis árucikkek ellen.
A szektor a szakértők szerint a jövőben is erős növekedést mutat majd: az iReserach kutatóintézet 2018-ra a forgalom megduplázódását, s 4 ezer milliárd dolláros forgalmat jósol, a KPMG szerint pedig a kínai piac az évtized végére nagyobb lesz, mint az Egyesült Államoké, Franciaországé, Németországé, Nagy-Britanniáé és Japán együttvéve.
Kapcsolódó cikkek
- Így kell adózni az interneten megkeresett jövedelem után
- Az Amazon megkapta az engedélyt a csomagszállító drónok tesztelésére
- Húsvét – a vasárnapi zárva tartás a webshopokra tereli a játékvásárlókat
- Kozmetikumok uralják az online piacot
- Egyre több magyar vásárol online
- Az európaiak elégedettebbek az online vásárlásokkal, mint a boltival
- Meghosszabbított áruvisszaküldést biztosít a vásárlók számára az eMAG
- Jelentősen nőtt a netes vásárlásokhoz kapcsolódó csalások száma
- E-kiskereskedelem: már személyre szabott ajánlatokat várnak a vevők
- Az online vevők fele nem kapja vissza a pénzét
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.