100 napig a levegőben a Projekt Loon ballonjai [Videó]
A Project Loon a Google nagyszabású kísérlete, melynek célja, hogy eljuttassák az internetet mindenkihez, magasan repülő ballonok segítségével. A projekt honlapján közzétett videó segítségével bepillanthatunk a kulisszák mögé.
A Google Project Loon kísérletét 2013 júniusában jelentették be, az első sikeres próba 2014 júniusában volt, egy kis brazil faluba juttatták el az internetet a ballon segítségével. Ezután Új-Zélandon és Ausztráliában is tesztelték a szerkezeteket.
Míg a kezdetekben 3-4 napig tartott egy ballon elkészítése, ez most már mindössze néhány óra. Az első ballonok néhány órát, esetleg egy-két napot maradtak a levegőben, a most útjukra bocsájtott szerkezetek 100 napon keresztül működnek. Naponta akár egy tucat ballont is a levegőbe tudnak bocsájtani, az automata kilővő szerkezetnek köszönhetően.
A Google csapata távolról folyamatosan irányítja a gépek magasságát, melyek a légáramlatok segítségével mozognak. A ballonok az eddig kapcsolattal nem rendelkezők kétharmada számára teszi elérhetővé az Internetet.
Kapcsolódó cikkek
- A Google AdSense rendszerén keresztül fertőztek a vírusok
- Megújította a partneri szerződését a Microsoft és a Yahoo
- Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?
- Brüsszel ismét nekiment a piaci fölényével visszaélő Google-nek
- Elindult az Év Internetes Kereskedője Díj 2015
- Ami elromolhat, az el is romlik
- Itthon is mosódik a határ tévé és web között
- A fiatal felhasználókra is leselkednek veszélyek az interneten
- Jennifer Lopez dekoltázsa hívta életre a Google képkereső funkcióját
- Tisztességtelen, megtévesztő hirdetések megjelentetésével vádolják a Google-t
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.