Továbbra sem szeretünk neten vásárolni

MTI Sajtóadatbank, 2015. április 30. 16:26

A globális átlagnál egy százalékkal többen, a magyar lakosság 62 százaléka tartja fontosnak, hogy élelmiszerboltban szerezze be a szükséges termékeket - derült ki a piackutató Nielsen kutatásából.

A magyarok többsége, 52 százaléka szerint az élelmiszerek vásárlása kellemes bolti időtöltés saját maga, illetve családja számára. A felmérés szerint összességében vegyi termékeket többen terveznek venni a neten, mint élelmiszert, Magyarországon a válaszadók legnagyobb arányban tusfürdőt, kozmetikumot és dezodort vennének.

A kutatás rámutatott arra is, hogy az interneten vásárló megkérdezettek többsége házhoz szállítás helyett az üzletben, illetve más helyszínen személyesen veszi át az online megrendelt terméket. A Nielsen szerint a felmérés eredménye egyúttal azt is jelzi, hogy az internetes vásárlás és a valódi boltok határai ötvözhetők, ami által különböző új módok állnak a gyártók és kereskedők rendelkezésére a vevők megnyeréséhez.

A piackutató cég úgy véli, a legsikeresebb kiskereskedők és gyártók összekötik a fizikailag érzékelhető világot a virtuálissal, használják az új technológiákat, vevőik elvárásait pedig ott és akkor elégítik ki, ahol és amikor azok vásárolni akarnak. Ilyen digitális megoldások lehetnek az online vagy mobil kuponok, wifi, vagy számítógép az eladótérben, hogy tájékozódhassanak a bolti választékon túl elérhető, online megrendelhető termékekről. A magyar vásárlók legnagyobb arányban, 67 százalékban ez utóbbi megoldásnak örülnének a kutatás szerint.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32