Nagy a kínai mobilpiac, de már nem lesz nagyobb
Az IDC becslései alapján nem nő már tovább jelentős mértékben a kínai mobilpiac a jövőben. A múlt évben mindössze 4%-os volt a növekedés.
Az IDC közzétette legfrissebb becslését, mely arról tanúskodik, hogy a kínai okostelefon piac elérte a majdnem maximális méretét. Ez tehát azt jelenti, hogy a kínaiak nagy része már rendelkezik mobiltelefonnal, és csak akkor vesz másikat, ha újítani szeretne, megválna régi eszközétől.
Az első negyedévet tekintve a különféle gyártók között vesztesek és győztesek egyaránt vannak. Talán nem meglepő módon az Apple ül a trónon, aki a 2015-ös év első három hónapjában 15 millió készüléket értékesített. Őt követi a sorban a Xiaomi és a Huawei, akik 13,5 és 11,2 millió mobileszközt értékesítettek.
A Samsung és a Lenovo szénája ebben a régióban nem áll túl jól, ugyanis mindkét gyártó esetében csökkenő tendencia figyelhető meg a korábbiakhoz képest. Az IDC adatai szerint a Samsung eladásai 53%-kal, a Lenovóé pedig 22%-kal esett vissza ebben az időszakban.
Forrás: Engadget.com; Kép: idownloadblog.com, blog.thegmic.com
Kapcsolódó cikkek
- 9,2%-kal zsugorodott az okostelefon-piac
- A ritkaföldfémek hatása a high-tech iparra
- A vártnál kisebb mértékben csökkentek a PC-eladások
- Közel negyedével 1,25 milliárdra nő az idén az okostelefonok értékesítése
- Több mint 300 millió okostelefon fogyott a második negyedévben
- Kínában a Xiaomi letaszította a trónról a Samsungot
- Kínában többen neteznek mobilról, mint PC-ről
- Több mint 26 millió Xiaomi mobil talált gazdára 2014-ben
- IDC: jobbak az idei PC-eladások a vártnál
- IDC: az új technológiák teljesen átalakítják a vállalati informatikát
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.