Hogyan nyissunk saját webáruházat
forrás: Prím Online, 2015. május 27. 16:33
Nem véletlenül próbálnak olyan sokan webshopot nyitni, hiszen az online értékesítés Magyarország egyik leggyorsabban bővülő piaca. A Napközben műsora a legfontosabb tudnivalókat foglalta össze.
Meredeken ível felfelé hazánkban az utóbbi öt-hat évben az online piac forgalma, s így egyre többen próbálnak általa legalább kiegészítő jövedelemre szert tenni, vagy akár önálló vállalkozást indítani. A Napközben most induló online bolt alapítójával, valamint jogi, marketing és számítástechnikai szakemberekkel beszélgetett, hogy megtudakolja, a kezdők milyen lehetőségekre és buktatókra számíthatnak.
Először is: akár ebből akar megélni, akár csak kiegészítő jövedelemnek szánja az újdonsült vállalkozó, nem elég bérelni webshop felületet, s elvégezni egy gyorstalpaló tanfolyamot: frázisnak tűnik ugyan, de jobb komolyan venni, mennyire elengedhetetlen az üzleti terv készítése. Tisztában kell lenni azzal, hogy mit, s legfőképpen azt, hogy kiknek, mennyire telített piacon akarunk értékesíteni.
Szóba kerülnek a műsorban a számlaképesség, a jogi háttérismeretek – különös tekintettel a garancia, a szavatosság, a 14 napos elállási jog – egyedi sajátosságai, az ügyfélszolgálat, a szállítás kérdései. Ami a költségeket illeti, a megkérdezett szakemberek három csoportra osztották a webáruházak létesítésének közvetlen, azaz IT költségeit. A legegyszerűbb megoldás némileg testre szabható webshop modult bérelni – ez pár tízezer forintból kijön; a legdrágább, s a leginkább egyéníthető a három-négy hét alatt fejleszthető saját áruház; úgymond középárban, 4-500 ezerért pedig nyílt forráskódú szoftverből fejlesztethetünk üzletet.
forrás: Kossuth Rádió/Napközben / hirado.hu
Először is: akár ebből akar megélni, akár csak kiegészítő jövedelemnek szánja az újdonsült vállalkozó, nem elég bérelni webshop felületet, s elvégezni egy gyorstalpaló tanfolyamot: frázisnak tűnik ugyan, de jobb komolyan venni, mennyire elengedhetetlen az üzleti terv készítése. Tisztában kell lenni azzal, hogy mit, s legfőképpen azt, hogy kiknek, mennyire telített piacon akarunk értékesíteni.
Szóba kerülnek a műsorban a számlaképesség, a jogi háttérismeretek – különös tekintettel a garancia, a szavatosság, a 14 napos elállási jog – egyedi sajátosságai, az ügyfélszolgálat, a szállítás kérdései. Ami a költségeket illeti, a megkérdezett szakemberek három csoportra osztották a webáruházak létesítésének közvetlen, azaz IT költségeit. A legegyszerűbb megoldás némileg testre szabható webshop modult bérelni – ez pár tízezer forintból kijön; a legdrágább, s a leginkább egyéníthető a három-négy hét alatt fejleszthető saját áruház; úgymond középárban, 4-500 ezerért pedig nyílt forráskódú szoftverből fejlesztethetünk üzletet.
forrás: Kossuth Rádió/Napközben / hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- A Tisza cipő is ott lesz a SzEK.org konferenciáján
- Két év alatt tízszeresére nőtt az online bevásárlók száma Magyarországon
- Továbbra sem szeretünk neten vásárolni
- Hogyan érvényesítsük a garanciát külfödön online vásárolt termék esetén?
- Csak biztonságos, ismert weboldalról rendeljünk
- Elindult az Év Internetes Kereskedője Díj 2015
- Kína: több mint kétezer milliárd dolláros internetes kereskedelmi forgalom
- Így kell adózni az interneten megkeresett jövedelem után
- Az Amazon megkapta az engedélyt a csomagszállító drónok tesztelésére
- Húsvét – a vasárnapi zárva tartás a webshopokra tereli a játékvásárlókat