Újabb rekordokat döntött az európai és a magyar e-kereskedelem
Az európai e-kereskedelmi szektor átlagosan 14%-kal, a magyar mintegy 26%-kal nőtt 2014-ben.
Az európai e-kereskedelmi szektor 2014-ben is sikeres évet zárt. Azonban míg az európai átlagértékek most már lassuló növekedést mutatnak, a magyar e-kereskedelem növekedési száma az európai kontinens országai közül kiemelkedően magas értéket mutat és soha nem látott progresszív növekedési tempót vetít előre a következő 2-3 évre. Az Ecommerce Europe adatai szerint az európai e-kereskedelmi szektor forgalma elérte a 126.000 milliárd forintot (423 milliárd eurot), az eNet adatai szerint a magyar e-kereskedelem forgalma tavaly 273 milliárd forintot (kevesebb, mint egymilliárd eurot) tett ki.
Wijnand Jongen az Ecommerce Europe elnöke szerint jó látni, hogy az európai e-kereskedelem ilyen jól teljesít. Világszinten az európai e-kereskedelmi piac szilárdan tartja a második helyét és csak az ázsiai piac előzi meg, mely első helyezését a még mindig kiaknázatlan kínai e-kereskedelmi szektornak köszönheti. A 2015-ös előrejelzések azt mutatják, hogy az európai e-kereskedelmi forgalom 12,5%-kal fog növekedni és ez azt jelenti, hogy tovább növeli előnyét a harmadik helyezett észak-amerikai régióval szemben.
Ormós Zoltán, a SzEK.org elnöke azt emelte ki, hogy a magyar e-kereskedelem úgy tűnik, hogy hármas sebességbe kapcsolt és a kétszámjegyű növekedés (26%) gyorsíthatja a magyar piac felzárkózását az európai középmezőnyhöz.
Az elektronikus kereskedelem a gazdasági növekedés egyik motorja
Míg az e-kereskedelemben jelentős fellendülés tapasztalható Európában, addig a teljes gazdaság csak tavaly kezdte visszanyerni a válság előtti növekedési ütemét: az összeurópai GDP csak 1,6%-kal nőtt 2014-ben. Az európai GDP-n belül egyre jelentősebb arányt képvisel az e-kereskedelmi szektor: míg az arányszám 2009-ben 1,27% volt, 2014-re már ez a szám 2,45%-ra nőtt. Az előrejelzések szerint az e-kereskedelem részaránya 2020-ra már a 6%-os mértéket is elérheti.
Vannak más jelzőszámok is, melyek szintén az e-kereskedelem szárnyalását mutatják: 2014-ben már 715 millió B2C weboldal létezett és 4 milliárd internetes kereskedelemben vásárolt csomagot küldtek ki a vevőknek. Az e-kereskedelmi szektor által közvetve vagy közvetlenül létrehozott európai munkahelyek számát közel 2,5 millióra becsülik.
Az Egyesült Királyság a legnagyobb e-kereskedelmi piac Európában
Az Egyesült Királyság továbbra is őrzi vezető helyét a európai e-kereskedelmi piacok között: 14,7%-os növekedése azt jelenti, hogy 2014-ben 38.100 milliárd forint (127 milliárd euro) forgalmat bonyolított le. Összehasonlításképpen a német piac növekedése csak 12,3% volt és 21.300 milliárd forint (71 milliárd euro) forgalmat bonyolított le, míg a francia piac növekedése 11,2%, míg mérete 16.800 milliárd forint (56,8 milliárd euro) volt 2014-ben.
Európa emelkedő csillagai Keleten találhatóak
A legnagyobb növekedési számokat a volt szocialista országok produkálták: mind az orosz, mind a magyar e-kereskedelmi szektor növekedése majdnem elérte a 26%-os mértéket. Az orosz piac mérete 5.640 milliárd forint (18,8 milliárd euro) volt, míg a magyar e-kereskedelmi piac 273 milliárd forint (0,91 milliárd euro) forgalmat bonyolított le.
Lendületben a SzEK.org is
A magyar e-kereskedelmi piac hatékonyabb nemzetközi integrációjának elősegítése érdekében a SzEK.org a múlt hónapban belépett az Ecommerce Europe nemzetközi szervezetbe. Június 7-én Barcelonában a SzEK.org elnöke aláírta azt a szándéknyilatkozatot, mellyel Magyarország csatlakozott ahhoz az európai kezdeményezéshez, melynek keretében egységes európai minőségbiztosítási rendszert építenek ki és minőségbiztosító jelvényt adnak az arra érdemes webáruházaknak.
Kép: hostgator.com
Kapcsolódó cikkek
- A vásárlók aktivitása viszi előre az online kiskereskedelmet
- A Ma este Színház lett az Év Internetes Kereskedője 2015-ben
- Sikeres évet zártak a hazai e-kereskedők
- Hogyan nyissunk saját webáruházat
- Obama 5 óra alatt megdöntötte a Twitter rekordot
- A Tisza cipő is ott lesz a SzEK.org konferenciáján
- Két év alatt tízszeresére nőtt az online bevásárlók száma Magyarországon
- Mennyit ér egy lojális vásárló szavazata, avagy hol szeretünk online vásárolni?
- Továbbra sem szeretünk neten vásárolni
- Megduplázta profitját az Universal Robots
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Közzétette első negyedéves pénzügyi jelentését az LG Electronics
Az LG Electronics Inc. (LG) 2024 első negyedévében 21,09 ezer milliárd dél-koreai von konszolidált árbevételt és 1,33 ezer milliárd von működési eredményt ért el.
A tíz gigabites 5.5G-t használó innovatív eszközöket mutatott be Budapesten a Huawei
Már világszerte tesztelik az 5G sebességének tízszeresére képes 5.5G mobilhálózatokat, az ezeket használó eszközök várhatóan még az idén megjelennek a kereskedelmi forgalomban.
Az Európai E-sport Szövetség tisztújításán magyar tisztségviselő is bizalmat kapott
33 tagország, köztük Magyarország részvételével, újra alakult az Európai E-sport Szövetség (EEF). Hazánkat teljes jogú tagállamként, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) nevében, Biró Balázs György, a szövetség főtitkára és Kis Balázs külkapcsolatokért felelős elnökségi tag képviselte.
2023-ban is tovább növelte nyereségességét az OXO Technologies Holding Nyrt.
Megjelent az OXO Technologies Holding Nyrt. 2023. évi tőzsdei jelentése. A beszámoló a cégcsoport sikeres gazdálkodását, növekvő nyereségességét és kezelt vagyonának dinamikus bővülését mutatja.
Az elsők között vezette be Magyarországon a Diagon az SAP felhő alapú megoldásait
Bár a rendszerszintű felhős megoldásokat sok cég még óvatosan kezeli, a labordiagnosztikai reagensek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Diagon Kft. az elsők között vágott bele Magyarországon a valódi, felhő alapú fejlesztésbe, és vezette be az SAP újgenerációs vállalati rendszerét, az SAP S/4HANA-t, melynek bevezetését a Kontron Hungary Kft. végezte. Az elavult, szétaprózódott rendszer egységesítése sztenderdizált folyamatokkal, költséghatékonyan valósulhatott meg adatvesztés nélkül.