A nyomtatott média megmentője az intelligens újságolvasás
A Canon egy kerekasztal-beszélgetést szervezett, melynek témája a média jövője volt. A nyomtatott média megmentője, mint kiderült, az intelligens újságnyomtatás lehet, amely révén akár egyénenként, de városonként is egyéni tartalmat kaphatnak az újságolvasók.
Az intelligens újságnyomtatás –a mely a nyomtattottt média jövője lehet – segítségével akár megyénként, vagy egy-egy város olvasóközönsége számára is egyedi híreket kínálhatnak a lapok. A technológia akár azt is lehetővé teszi, hogy egy országos terjesztésű életmódmagazinba csak az adott városban aktív hirdetők reklámjai jelenjenek meg. A célzott tartalmak révén a nyomtatott lapok csökkenő példányszámaik ellenére is gazdaságosan tudják kiszolgálni azokat az olvasókat, akik a képernyő helyett jobban szeretnek egy kávé mellett papírra nyomtatott cikkeket olvasni.
Szalai István, a Canon kereskedelmi nyomtatási üzletágának vezetője szerint a digitális nyomtatás minősége és sebessége napjainkra olyan szintre emelkedett, ami felveszi a versenyt a tömegtermelésre tervezett ofszet technológiával, míg az egy nyomatra eső ár folyamatosan csökken. Így az árkülönbözet már kitermelhető a változó hirdetési tartalomból eredő bevétel-növekedésből is, hiszen egy-egy hirdetési hely ugyanannak a kiadványnak a mutációiban többször is eladható.
Horváth Balázs, a Lapker kereskedelmi igazgatója azt hangsúlyozta, hogy akár megyék, vagy városok szerinti terjesztés is megoldható, ha azt előre megtervezik. A terjesztésnek is van egyfajta ciklikussága egy héten vagy hónapon belül is, így megfelelő tervezéssel a kapacitáskihasználás is optimalizálható a terjesztési oldalról.
Az intelligens digitális nyomtatással elérhető, hogy a nyomtatott médiában akár egyénenként változó tartalommal helyezzünk el az olvasók lakóhelye, neme, érdeklődése vagy bármilyen választott paramétere alapján szegmentált híreket, hirdetéseket vagy kuponokat, QR kódokat. Az EPDB Nyomtatási Központ Zrt. mindennapi munkája, a változó adattartalmú számlák nyomtatása technikailag megegyezik az újságnyomtatással. Az itthon is elérhető technológiával a színes és a fekete-fehér nyomtatás egyaránt megoldható akár 500 mm pályaszélességig. - magyarázta Jelinek Gábor vezérigazgató.
Dobricza Gabriella, a Geomedia vezérigazgatója kiemelte, hogy a digitális újságnyomtatás melletti döntés elsősorban stratégiai kérdés, hiszen az olvasó olyan többletértéket kap, amiről később már nem akar lemondani, ezért hosszú távon érdemes az új üzleti modellben gondolkodni.
A kerekasztal résztvevőinek egyöntetű véleménye szerint hatalmas versenyelőnyre tehet szert az a médiatulajdonos, amely elsőként kínál majd itthon testreszabott tartalmakat az intelligens újságnyomtatás segítségével.
Kapcsolódó cikkek
- Új Canon nyomtatók a költségcsökkentés jegyében
- A magyar dokumentumkezelési piac tavalyi trendjei
- A nyomtatóipar trendjei 2015-ben
- Az Epson „okos” gyártási megoldásai átalakítják a fotókidolgozást
- 3D nyomtatás új utakon az egészségügyben
- Nyomtató trendek a KKV szektorban
- Media Hungary 2014: van élet a felhőn kívül?
- Interaktívak és hiperaktívak a tévé előtt
- Újságként lesz olvasható hétfőtől a Facebook
- Piaci áttörés előtt a 3D nyomtatási technológia
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.