A webáruházak többsége növelte forgalmát
Az internetes rendelésekből élő boltok háromnegyedének több volt a bevétele tavaly, mint egy évvel korábban, úgy is, hogy egy-egy vásárláskor a vevők kevesebbet költenek.
A webáruházak készítésével foglalkozó kft. évente elkészülő felmérésében idén 790 webáruház vett részt.
A kutatást összegző, keddi közlemény szerint egy vásárlás alkalmával átlagosan 20 ezer forintot költ el egy vásárló, és ez az érték 2 ezer forinttal alacsonyabb az egy évvel korábbi felmérésben szerplő értéknél. Száz látogatóból átlagosan 1,35 vásárol a webáruházakban.
Az idei felmérés alapján az interneten legjobban értékesíthető termékek listáján az első öt helyen a barkácsgépek és szerszámok, az autó- és motoralkatrészek, a szórakoztató elektronika, a könyvek illetve a háztartási és vegyiáruk állnak.
A legelterjedtebb fizetési mód Magyarországon továbbra is az utánvét, a webáruházak 90 százalékánál lehet így fizetni, de már több mint egyharmaduk bankkártyás fizetést is biztosít. A mobil-fizetési megoldás csupán az internetes áruházak 2 százalékánál lehetséges.
A szállítási módok közül a házhozszállítás az áruházak 91 százalékánál, a személyes átvételi lehetőség 75 százalékuknál vehető igénybe. Egyre népszerűbbek a Posta Pont és a Pick Pack Pont átvevőhelyek is, ez a lehetőség a webáruházak 28 százalékánál választható. A tavaly megjelenő csomagautomaták pedig már minden 10. webáruháznál elérhetőek.
A kutatás szerint egyre többen (69 százalék) rendelkeznek mobilra optimalizált webáruházzal.
A webáruházak 89 százaléka kizárólag Magyarországon értékesít, és háromnegyedüknél mindössze egy ember foglalkozik a webáruház-specifikus tennivalókkal.
Kapcsolódó cikkek
- A vásárlók aktivitása viszi előre az online kiskereskedelmet
- Hogyan nyissunk saját webáruházat
- Két év alatt tízszeresére nőtt az online bevásárlók száma Magyarországon
- Továbbra sem szeretünk neten vásárolni
- Hogyan érvényesítsük a garanciát külfödön online vásárolt termék esetén?
- Csak biztonságos, ismert weboldalról rendeljünk
- Kína: több mint kétezer milliárd dolláros internetes kereskedelmi forgalom
- Így kell adózni az interneten megkeresett jövedelem után
- Az Amazon megkapta az engedélyt a csomagszállító drónok tesztelésére
- Húsvét – a vasárnapi zárva tartás a webshopokra tereli a játékvásárlókat
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.