A mobil iparág nyereségének 92%-a az Apple számlájára érkezik
Az Apple nem a legnagyobb piaci részesedésű vállalat az okostelefongyártók között (ez a cím a Samsungot illeti meg), mégis az ebből származó bevételek nagy része az övé lett az első negyedévben.
A Canaccord Genuity felmérése szerint az Apple megszerezte a nyolc legnagyobb telefongyártó által szerzett nyereség 92%-át az első negyedévben. Egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban az Apple csak a bevétel 65%-át tudhatta magáénak.
A második helyen a Samsung áll, övé a nyereség 15%-a. A 100%-nál nagyobb érték amiatt alakult ki, mert a nyolc vezető vállalat közül többen veszteséget jelentettek az első negyedévben.
Több okostelefongyártó is problémákkal küzd. A HTC például 256 millió dollár veszteséget jelentett be a második negyedévben.
Bár az Apple a világon eladott okostelefonoknak mindössze 20%-át adja el, de magasabb áron tudják tartani, mint az Android készülékeket. A tavalyi évben az eladott iPhone készülékek átlagára 624 dollár volt, míg az Android készülékek átlagosan 185 dollárba kerültek. Az első negyedévben az eladott iPhone készülékek ára 60 és 659 dollár között volt, az eladások száma 43%-kal növekedett.
[Forrás: Phonearena.com]
Kapcsolódó cikkek
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- Sokszor az adatainkkal fizetünk az ingyenes tartalomért
- Nőttek a Mac eladások, a PC-piac azonban csökkkenő tendenciát mutat
- Az Apple egyre népszerűbb Egyesült Államokban
- Steve Wozniak: a robotok háziállatként tartanak majd minket
- Kevés honlap használ figyelemfelhívást a kiskorúakra káros tartalmaknál
- Okostelefonra cseréltük a CD-lejátszót
- Még mindig sokan nem bíznak az online bankolásban
- Nem forgalmazza többé az Apple az első generációs iPad minit
- Taylor Swift levelének hatására módosították az Apple Music üzleti modelljét
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.