Az internetes szálláshely-szolgáltatás negyven százalékkal emelte a belvárosi lakások iránti keresletet
Az internetes szálláshely-szolgáltatás terjedése felpörgette a lakáspiacot Budapest belvárosában, a forgalom egy év alatt 40 százalékkal, míg az árak ötödével emelkedtek az Otthon Centrum (OC) ingatlan franchise hálózat adatai szerint.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az MTI érdeklődésére közölte: a hivatal országosan július 1-jén indította a nyári ellenőrzéssorozatát, amely többek között az online szálláshely-hirdetésekre is kiterjed. A NAV tájékoztatása szerint az online szállásportálokon keresztül lakásukat bérbeadó tulajdonosok tevékenysége egyéb szálláshely-szolgáltatásnak minősül, amely engedélyhez kötött és csak adószámmal lehet végezni. Ehhez a NAV-hoz történő bejelentkezést megelőzően az adott település jegyzőjétől szálláshely-üzemeltetési engedélyt kell beszerezni.
A kereskedelmi szálláshely-szolgáltatást általános forgalmi adó terheli, az alkalmazandó adómérték 18 százalék. Azonban nem kell feltétlenül áfát fizetni, mivel a jogszabály az adóalanyok részére lehetőséget biztosít 6 millió forintig alanyi adómentesség választására. Ez az összeg éves szinten értendő, amennyiben valaki a tevékenységet év közben kezdi, úgy a 6 millió forintra vonatkozó feltételnek időarányosan kell megfelelni.
A fizető-vendéglátó tevékenységet folytató adózó - aki nem egyéni vállalkozóként egyéb szálláshely-szolgáltatási tevékenységként biztosít szálláshelyet az adóévben ugyanannak a személynek 90 napot meg nem haladó időtartamra - az önálló tevékenységből származó jövedelem megállapítása helyett tételes átalányadózást is választhat, ha a tevékenységet a tulajdonában vagy haszonélvezetében lévő lakásban vagy üdülőházban folytatja. Az adó éves összege szobánként 32 ezer forint.
A NAV a szolgáltatást nyújtókat "próbavásárlással" ellenőrzi. Aki nyugtát, számlát nem ad 1 millió forintig terjedő bírságra, aki engedély nélkül végzi a tevékenységét további vizsgálatokra és bírságra is számíthat.
Kapcsolódó cikkek
- Már elérhető a dietetikusi adatbázis
- Regisztrálj a Messengerre Facebook-fiók nélkül!
- A gyerekmunka ellen is küzd az üzleti élet facebookja
- Új közösségi oldal: mindenki dolgozzon ott, ahol jól érzi magát!
- Hasznos tanácsok, hogy ne verjenek át kuponos oldalakon
- Online is elérhetőek lesznek a Bajcsy-Zsilinszky kórházban kapott leletek
- Weboldalon Pest megye műemlékei
- Már az interneten is kereshetjük elveszített tárgyainkat
- Siketek netes beszédfejlesztését dolgozták ki Miskolcon
- Online számhordozási tudakozót indított az NMHH
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.