Az internetes szálláshely-szolgáltatás negyven százalékkal emelte a belvárosi lakások iránti keresletet
Az internetes szálláshely-szolgáltatás terjedése felpörgette a lakáspiacot Budapest belvárosában, a forgalom egy év alatt 40 százalékkal, míg az árak ötödével emelkedtek az Otthon Centrum (OC) ingatlan franchise hálózat adatai szerint.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az MTI érdeklődésére közölte: a hivatal országosan július 1-jén indította a nyári ellenőrzéssorozatát, amely többek között az online szálláshely-hirdetésekre is kiterjed. A NAV tájékoztatása szerint az online szállásportálokon keresztül lakásukat bérbeadó tulajdonosok tevékenysége egyéb szálláshely-szolgáltatásnak minősül, amely engedélyhez kötött és csak adószámmal lehet végezni. Ehhez a NAV-hoz történő bejelentkezést megelőzően az adott település jegyzőjétől szálláshely-üzemeltetési engedélyt kell beszerezni.
A kereskedelmi szálláshely-szolgáltatást általános forgalmi adó terheli, az alkalmazandó adómérték 18 százalék. Azonban nem kell feltétlenül áfát fizetni, mivel a jogszabály az adóalanyok részére lehetőséget biztosít 6 millió forintig alanyi adómentesség választására. Ez az összeg éves szinten értendő, amennyiben valaki a tevékenységet év közben kezdi, úgy a 6 millió forintra vonatkozó feltételnek időarányosan kell megfelelni.
A fizető-vendéglátó tevékenységet folytató adózó - aki nem egyéni vállalkozóként egyéb szálláshely-szolgáltatási tevékenységként biztosít szálláshelyet az adóévben ugyanannak a személynek 90 napot meg nem haladó időtartamra - az önálló tevékenységből származó jövedelem megállapítása helyett tételes átalányadózást is választhat, ha a tevékenységet a tulajdonában vagy haszonélvezetében lévő lakásban vagy üdülőházban folytatja. Az adó éves összege szobánként 32 ezer forint.
A NAV a szolgáltatást nyújtókat "próbavásárlással" ellenőrzi. Aki nyugtát, számlát nem ad 1 millió forintig terjedő bírságra, aki engedély nélkül végzi a tevékenységét további vizsgálatokra és bírságra is számíthat.
Kapcsolódó cikkek
- Már elérhető a dietetikusi adatbázis
- Regisztrálj a Messengerre Facebook-fiók nélkül!
- A gyerekmunka ellen is küzd az üzleti élet facebookja
- Új közösségi oldal: mindenki dolgozzon ott, ahol jól érzi magát!
- Hasznos tanácsok, hogy ne verjenek át kuponos oldalakon
- Online is elérhetőek lesznek a Bajcsy-Zsilinszky kórházban kapott leletek
- Weboldalon Pest megye műemlékei
- Már az interneten is kereshetjük elveszített tárgyainkat
- Siketek netes beszédfejlesztését dolgozták ki Miskolcon
- Online számhordozási tudakozót indított az NMHH
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.