Startok a köbön

Elektronikus piac

Fekete Gizella, 2000. október 5. 22:09
Néhány nappal a Marketline megalakulása után az Oracle Hungary és a Hewlett-Packard Magyarország közös sajtóértekezleten jelentette be a nem stratégiai beszerzések - kezdetben elsősorban irodai termékek - elektronikus támogatását szolgáló elektronikus piactér, a First Hungary E-Market (FHEM) Kft. megalakulását.
A 3 millió forintos alaptőkéjű, jelenleg kizárólag magántulajdonosok által jegyzett cég ügyvezetője, Adámy Gábor elmondása szerint a vállalat a közeljövőben komoly tőkeinjekciót kap (a befektető megtalálásában szerepe lehet a korábban a piactér kapcsán szóba került PwC-nek), a potenciális befektetők neve azonban ma még a nyilvánosság számára ismeretlen, s a HP-n és az Oracle-ön kívül a lehetséges befektetők és a felhasználók sem nevesítettek. A már említett két cég stratégiai partnerként és beszállítóként vett részt az FHEM nyújtotta online szolgáltatás optimális kialakításában (a szolgáltatáshoz szükséges sávszélességet biztosító internetszolgáltató nevét a cég ügyvezetője nem kívánta megnevezni), amely a www.1-emarket.com webcímen október 2-ától érhető el.

A szerződési konstrukciók ma még egyik oldalról sem ismertek, s így az sem, miért éri meg ez az FHEM-nek, azaz a konstrukció mely részéből és milyen mértékű jövedelemre számít.

A fenti alkalmat használta fel az Oracle negyedéves eredményeinek ismertetésére (a lokális számadatok, mint korábban, most sem publikusak). Nettó nyereségük a tavalyi azonos időszakhoz képest 111%-kal nőtt (Európában ez 104%), ami többek között az alkalmazás- (156 millió dollár), illetve az adatbázis-értékesítésből (585 millió dollár) származó bevételük 42%-os, illetve 32%-os növekedésére, valamint a nyereséghányad 10%-os javulását eredményező saját internetes e-business alkalmazások használatára vezethető vissza.

Laufer Tamás, az Oracle Hungary ügyvezetője szerint az első üzleti negyedévi elvárások idehaza is teljesültek. A "legek" között említette legnagyobb partnerüket, a HP Magyarországot, valamint legnagyobb sikerüket, egy negyedév alatt négy e-Start vállalatirányítási programcsomag értékesítésével a kis- és közepes cégek piacára való betörésüket. Ez utóbbival kapcsolatos tapasztalataik alapján a közeljövőben - a rugalmasságot és a minőséget előtérbe helyezve - bővíteni kívánják a csomagba épített (elsősorban pénzügyi és logisztikai) szolgáltatásokat.

A tájékoztatatón hívta fel az Oracle a figyelmet a már világszerte, így Magyarországról is elérhető új szolgáltatására, az Egyesült Államokban üzemeltetett Oraclesalesonline.com (CRM-alkalmazásuk egyik modulja) ingyenes használatára, amelyet világszerte jelenleg mintegy 400 cég alkalmaz összesen 10-16 ezer ügynöke ügyviteli munkájához). Ennek testre szabása ugyan a cégek saját házi feladata, de ha sikerül, automatizálttá válik értékesítésük, vagyis ügynöki, illetve kereskedőcsapatuk teljes ügyvitele. Az alkalmazás, mivel nem a felhasználó szerverén fut, annak vállalatirányítási rendszerébe, illetve call centerébe természetesen nem integrálható, de licencvásárlással erre is lehetőség nyílik.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59