Közel 65 millió felhasználónál tart a Prezi
Az idei év végére megközelítette a 65 milliót a Prezi regisztrált felhasználóinak száma, 2016-ban pedig a marketing és értékesítési területen dolgozó üzleti felhasználók állnak majd a cég stratégiájának fókuszában - mondta Árvai Péter, a magyar startup társalapító-vezérigazgatója az MTI-nek adott év végi interjújában.
Árvai Péter kiemelte, hogy a csaknem 65 millió felhasználó a világ legnagyobb nyilvános prezentációs adatbázisát, több mint 200 millió nyilvánosan elérhető prezit hozott létre mostanra. A közösség által készített preziket összesen több mint egymilliárdszor nézték meg. A Prezinek havonta 1,1 millió új felhasználója van - fűzte hozzá.
Kiemelte: büszke ezekre az eredményekre, a Prezi terjeszkedésére, mert ez is hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország és Budapest jó hírét vigyék a világban. A Prezi egy felhő alapú prezentációs platform, amelynek különlegessége, hogy segít érhetőbben elmagyarázni az összefüggéseket és történeteket mesélni.
Árvai Péter elmondta, hogy 2015-ben gyorsan nőtt üzleti felhasználóik száma, ezen belül pedig elsősorban a marketing és értékesítési területen bővült a Prezit használók köre. Ők használják ugyanis a legtöbbet a Prezi úgynevezett párbeszéd alapú prezentációját: ilyenkor az előadónak nem kell az egész előadáson végiglapoznia, hanem rögtön egy-egy kívánt diára ugorhat. Kiemelte, hogy az ő igényeik kiszolgálására számos új sablont is létrehoztak; ez is része annak a stratégiának, hogy a Prezi csapatalapú és mobil megoldásokkal igyekszik segíteni a felhasználóit.
A Prezi idén mintegy 40 fővel növelte munkavállalói létszámát, így a budapesti irodában jelenleg 180-an, a San Francisco-iban pedig 50-en dolgoznak, s ezzel egyelőre elérték az optimális létszámot - fejtette ki a vezérigazgató.
Az idei év egyik legfontosabb eseménye volt a Prezi életében, hogy a szoftvert Androidos eszközökre is kifejlesztették, ezzel jelentősen nőtt a mobil megtekintések száma mind az egyéni, mind a céges előfizetők között. Az Androidos fejlesztés során számos felhasználói visszajelzést beépítettek, és visszacsatornáztak a már korábban megjelent, iOS-en futó szoftverbe, ennek köszönhetően felhasználóbarátabbá vált a Prezi - emelte ki Árvai Péter.
Mint kifejtette, ezzel teljesült az a kezdeti céljuk, hogy a Prezi azonos felhasználói élményt nyújtson minden platformon. Mostantól arra törekednek, hogy a Prezit még könnyebb legyen használni, és lépést tartsanak a folyamatosan megjelenő újdonságokkal, eszközökkel, hogy képesek legyenek ezekre is azonnal reagálni.
A Prezi tavaly novemberben kapott 57 millió dollárnyi befeketést a Spectrum Equitytől, valamint a cég korábbi befektetőjétől, az Accel Partnerstől. Árvai Péter elmondta, hogy ez a tőke biztonságot ad a jövőbeli tervezéshez és az esetleges új befektetésekhez.
A 2016-os tervekről a vezérigazgató elmondta, hogy egyre több cég, a munkahelyeken pedig egyre több csapat használja a Prezit, ami egyre széleskörűbb igényeket támaszt a Prezi felé is; ezeknek a kihívásoknak úgy szeretnének megfelelni, hogy a technológia eltűnjön, és minél zökkenőmentesebb, emberközpontúbb legyen az üzleti kommunikáció.
A Prezit 2009-ben alapította Árvai Péter, Halácsy Péter és Somlai-Fischer Ádám. A gyors növekedésnek köszönhetően a budapesti mellé még 2009-ben megnyitották a cég második irodáját San Franciscóban. A magyar mellett angolul, németül, franciául, spanyolul, portugálul, olaszul, japánul és koreaiul is elérhető a Prezi.
A legutolsó nyilvánosan hozzáférhető cégadatok szerint a Prezi magyarországi cége, a prezi.com Kft. 2014-ben enyhén, mintegy 205 millió forintra növelte nyereségét, az előző évi csaknem 203 millióról. A társaság értékesítésből származó nettó árbevétele tavaly 3,5 milliárd forintra emelkedett a 2013-as 2,3 milliárdról.
Kapcsolódó cikkek
- A Prezi alapítói a legjobb 50 vállalkozó között vannak a Financial Times listáján
- Prezi már Androidon is
- A Prezivel már mobilról is lehet prezentálni és valós időben követni egy előadást
- 14 milliárd forintos amerikai befektetést kapott a Prezi
- Prezi: az év európai internetes vállalkozójának választották Árvai Pétert
- A Prezi alapítói a legbefolyásosabbak a magyar digitális piacon
- Magyar cég fejlesztése a Mozilla kódjában
- Európa legrangosabb startup-díját nyerte el a Prezi
- A Prezi 2 milliárd embernek szeretne segíteni ötleteik megosztásában
- A Prezi magyar nyelvű kiadással ünnepli ötödik születésnapját
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.