Van mód az Uber elszámoltatására
A taxis tüntetés által kirobbantott vita az Uberről legtöbbször az elszámoltathatóság hiányát veti a megosztott gazdaság modelje szerint működő személyfuvarozó társaság szemére. A Barion Payment Zrt. egyik alapítója, Bíró Tamás szerint igaz, hogy a technológiai fejlődéssel rengeteg megválaszolandó kérdés jár együtt, de az innovatív pénzügyi start-upoknak van jó válaszuk a "sharing economy"-ra alapozott vállalkozások átlátható elszámoltatására.
Kapcsolódó cikkek
- Az Uber sokkal tartozik a taxisoknak
- Miért nem übereli szoftveres megoldásaival a TAXI az UBERT?
- Uber: nyolcszorosára nőtt a mobilalkalmazás felhasználóinak száma tavaly
- Az észt útra fordul az Uber?
- A felhasználók egymásnak ajánlják az Ubert
- Uber: több mint 600 ezer utazás a mobilalkalmazás segítségével Budapesten
- Magyar cég pörgetheti feljebb a közösségi gazdaságot
- UberENGLISH: már angolul beszélő autós partnert is lehet rendelni
- Az Uber folytatja működését a taxirendelet életbe lépése után is
- Bitcoin lopással vádolják az MtGox vezérigazgatóját
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.