Az IBM bejelentése a UStream megvásárlásáról
Ma reggel még csak kiszivárogtatásokról adhattunk hírt, de délután kénytelenek voltunk reggeli hírünket frissíteni, mert az IBM bejelentette, hogy megvásárolta a Ustream Inc. felhőalapú, élő videostreaming szolgáltatást nyújtó vállalatot.
Ez a lépés kibővíti az IBM Cloud platformját, amelynek segítségével a vállalati ügyfelek felfedezhetik és kiaknázhatják a videóban, mint rendkívül gyorsan fejlődő digitális médiumban és adat-eszközben rejlő lehetőségeket. Az IBM a tranzakció pénzügyi részleteit nem közölte.
A Ustream vállalatok és műsorszolgáltatók számára biztosít felhőalapú videostreaming, azaz internetes műsorsugárzási lehetőséget, a vállalati közleményektől kezdve az élő koncertközvetítésig. A cég mintegy nyolcvanmillió felhasználó – köztük a Nasa, a Samsung, a Facebook, a Nike és a The Discovery Channel - számára szolgáltat élő vagy on-demand videótartalmat.
A Ustream ahhoz az újonnan megalakult IBM Cloud Video Services üzletághoz csatlakozik, amely az IBM kutatás-fejlesztési laborjaiból és a stratégiai felvásárlásokból származó eszközöket ötvözi. Az IBM mindezzel olyan erőteljes videószolgáltatási portfóliót épít ki, amely magába foglalja a nyílt API, azaz programozói kezelőfelületek fejlesztését, a digitális és vizuális analitikát, a kiegyensúlyozott teljesítményt és az egyszerűsített menedzsment-feladatokat számos globális iparág számára.
Az egység Braxon Jarratt vezérigazgató irányításával működik majd, és a felhőalapú videószolgáltatásban és szoftverekben rejlő, az IBM becslése szerint 105 milliárdos dollárra rúgó üzleti lehetőség kiaknázását tűzte ki célul.
“A videó az üzleti életben elsőosztályú adattípussá vált, ami olyan felgyorsult teljesítményt és erőteljes adatelemzési eszközök alkalmazását követeli meg, amelyek segítségével az ügyfelek lényegi, mélyreható információkhoz juthatnak” – mondta Robert LeBlanc, az IBM Cloud alelnöke. “Videó- és felhőalapú innovációink egy üzleti egységbe történő integrálásával ügyfeleink számára olyan lehetőségeket teremtünk, amelyekkel a lehető leginkább stratégiai módon aknázhatják ki az ebben a médiumban rejlő lehetőségeket.”
Mára a fogyasztókkal és a munkatársakkal való viszony szorosabbra fűzésének egyik legfőbb eszközévé vált a videótartalmak széles skálája, a webcastoktól kezdve a konferencia-közvetítéseken, képzési és oktatási webinarokon át az ügyfélszolgálati anyagokig, vagy a “hogyan csináld” videókig.
Mindennek eredményeként az ügyfelek minden iparágban biztonságos, mérhető és nyitott felhő alapú megoldásokat igényelnek a videószolgáltatások menedzseléséhez. Ez különösen lényeges annak tükrében, hogy kutatók becslése szerint a világ adatmennyiségének nyolcvan százaléka strukturálatlan és a sötétben rejtőzik a számítógépes rendszerek számára, így ezeket a forrásokat nem tudják hatékonyan kezelni, feltárni. Ennek az adathalmaznak jelentős részét a videótartalmak alkotják.
Az IBM Cloud az új Cloud Video Services üzletágba vonja össze transzformációs tevékenységeit azért, hogy számos iparágban segítse ügyfeleit annak érdekében, hogy azok stratégiai adatforrásba integrálhassák a videótartalmakat. Ennek részét képezik a média és szórakoztatóipari, a kereskedelmi, az oktatási és a kormányzati szolgáltatások is.
Az üzletág egyesíti a Ustream eszközeit valamint a nemrégiben felvásárolt Clearleapet is. Olyan megoldásokat is létrehoz majd, amelyek az IBM egyéb érdekeltségeinek - többek között az Aspera és a Cleversafe – technológiáit, egyben az IBM K+F innovációit integrálják. Az IBM videó- és digitális média technológiák terén szerzett fejlesztői tapasztalatai hosszú évekre tekintenek vissza és a cég több mint 1000 szabadalmat jegyez olyan területeken, mint a vizuális elemzés, valamint a nagy videó- és digitalis képtárakban történő keresés, indexálás. Az IBM négy Emmy díjat is nyert a videózással kapcsolatos innovációiért. Egyesítve ezeket az innovációkat, az IBM olyan vezető felhőplatformot alakít ki amely lehetővé teszi az ügyfelek számára az élő és az on-demand videótartalmak egyszerű feltöltését, tárolását és menedzselését, analitikai és nyelvi eszközökkel, szerzőijog-menedzsmenttel megtámogatva, továbbá biztosítva a videók globális elérését.
A Ustream portfólió magját a nyílt Ustream Fejlesztési Platform jelenti, ami lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy egyéni videólejátszó alkalmazásokat alkossanak bármely eszközre, beágyazzák a videót bármely applikációba, mindezt megbízható módon. Az ügyfelek használhatják a vállalat valós idejű közösségi hangulat elemzési eszközét, amellyel a közönség által az élő közvetítési tartalomra adott reakcióit lehet felmérni. Az IBM integrálni fogja a Ustream fejlesztési platformát a Bluemixbe, azért, hogy az ügyfelek elkülönített videószolgáltatást nyújthassanak a fejlesztőknek.
A Ustream portfóliója tartalmaz továbbá számos videómegoldást, beleértve a Ustream Demandot, ami lehetővé teszi a marketingesek számára az automatikus leadgyűjtést, az adatok integrálását a munkafolyamataikba, valamint az élő és az on-demand tartalmak egyetlen kezelőfelületről történő menedzselését. A Ustream Align a biztonságos, cégen belüli, alkalmazottak közötti kommunikációt teszi lehetővé, a Ustream Pro Broadcasting pedig nagyfelhasználók számára kínál élő videóstreaminget.
“A videó a legerősebb és a leginkább emocionális médium” - mondta Brad Hunstable, a Ustream vezérigazgatója. “Mindinkább ez válik a legkedveltebb kommunikációs formává, nem csak szórakoztatásban, hanem az üzleti életben is. Felépítettünk egy könnyen használható videóplatformot, ami hihetetlenül jól méretezhető, biztonságos és erőteljes - ezek azok a minőségi szempontok, amik miatt ideálisan kiegészíthetjük az IBM portfólióját.”
„Az IBM a legutóbbi akvizíciójával, illetve az új felhő alapú üzleti egység létrehozásával végre egy helyen lesz képes kínálni a végponttól végpontig terjedő digitális videómegoldások széles skáláját.” – mondta Jarratt. “Ennek eredményeként az ügyfelek a videók életciklusának mindegyik fázisát kiaknázhatják – mindezt a testre szabhatóság, a digitális hozzáférés,és a vizuális analitika továbbfejlesztése teszi lehetővé. Mindez azt szolgálja, hogy a videótartalmakat globálisan stabil minőségben lehessen továbbítani a vizuális analitika és több, egységes videó tartalom globális szállításának fejlődése által.
A Ustream központja San Franciscóban van, fejlesztési részlege Magyarországon, Budapesten, adatközpontjai pedig a kaliforniai San Joséban, Amszterdamban és Tokióban.
Kapcsolódó cikkek
- FRISSÍTÉS: az IBM megvette a UStream-ot
- Münchenben nyit új Watson központot az IBM
- Magyar diákok is játszhatnak a "nagy vasakkal"
- Az OKI akvizícióval lépett be a széles formátumú nyomtatási piacra
- IBM: a marketing ma már fogyasztói utazás és nem végállomás
- Az Ericssoné az amerikai Envivio
- Óriási IT-üzlet: a Dell felvásárolta az EMC-t
- Kognitív üzleti tanácsadást is nyújt már az IBM
- Különálló termékek helyett a megoldásokat állítja középpontba az IBM
- Átalakítja az online bankolást az Alior Bank és az IBM Mobilefirst iOS alkalmazása