A termékek az internetre költöznek, majd vissza a boltokba

Vén Márton Vén Márton, 2000. október 23. 15:44
Az utóbbi években egyre élesebben különülnek el azok a vásárlói csoportok, akik egy terméket hagyományosan a boltban, vagy az interneten vásárolnak meg. Van azonban olyan helyzet is, amikor a két módszert érdemes ötvözni.
Amerikában az elmúlt években minden jelentősebb kiskereskedő cég létrehozta internet áruházát, amelyben a hagyományos boltoknál jóval nagyobb termékválasztékot kínál. Az online boltok katalógusainak feltöltésére óriási pénzeket költöttek, így végül olyan bőséges termékinformációkat tartalmazó katalógusok készültek el, amelyet a vásárlók szívesen használtak.

Amerika egyik legnagyobb irodai eszközöket árusító bolthálózata, a Staples gondolt rá először, hogy ezek az elektronikus katalógusok a cég boltjaiban is kitűnően használhatók lennének. Mivel a kisebb boltok a Staples teljes termékkínálatának csupán töredékét tartalmazták, a vásárlók által már megismert internetes katalógus nagy segítséget nyújthatott abban, hogy minden boltban a teljes árukészlet értékesíthető legyen.

A Staples idén többezer kisebb boltjába állított be internetes terminálokat, amelyeken a cég online áruházában böngészhetnek a vásárlók, így akár a lokális árukészletnél tízszer több termék közül választhatnak.

Az ötlet különösen érdekes lehet itthon is, hiszen Magyarországon legtöbbször csak a fővárosban és a megyeszékhelyeken található boltok kínálnak jelentősebb árukészletet, a kisebb vidéki városokban és falvakban lehetetlenség hozzájutni gyakran alapvető termékekhez.

A lehetőséget alátámasztja, hogy vidéken az internet hozzáféréssel rendelkezők száma is alacsonyabb, így otthonról nem tudják igénybe venni az online boltok előnyeit. Ha azonban a vidéken lakók az internetes megrendelést olyan helyi boltokban intézhetnék, amelyek iránt bizalmuk van, a helyi eladók segíteni tudnak az elektronikus katalógus használatában, a megrendelés kifizetését helyben elintézhetik, úgy a rendszer sikere valószínű lenne.

A kereskedők nagyrészének azonban egyáltalán nincsenek vidéken boltjaik, ám megoldás az ő számukra is lehet, ha szövetkeznek egy olyan kiskereskedelmi hálózattal termékeik lokális-elektronikus továbbértékesítésére, amely vidéken jelentős lefedettséggel bír.

A legkiemelkedőbb ilyen kereskedőcég Magyarországon a Coop, amely kétezer helyen található meg az országban, főként vidéken. Amennyiben ez a rendelési forma itthon is gyökeret ver, a Coop-hoz hasonló kereskedőkenk nagy jövője lehet a vidéki hálózattal nem rendelkező cégek viszonteladó partnereként. Ilyen lokális terminálokkal ugyanis bármilyen termék forgalmazható, a könyvek, elektronikai, lakásfelszerelési cikkek csak néhány termékcsoport azok közül, amelyek kínálata vidéken csak nyomokban érhetők el.

Bár ez a rendszer csak ideiglenes, mégis jónéhány évre (talán évtizedre) jelenthet megoldást, hiszen az olcsó otthoni internet hozzáférés elterjedésére, de leginkább az online rendelés, mint kereskedelmi forma megszokottá válására még nagyon sokat kell várnunk.

Kulcsszavak: e-commerce b2c staples

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01