Új lehetőségek az e-kereskedelem számára
A PayPal és a GfK közös kutatása szerint a vásárlás mellett egyre többet használjuk az internetet eladásra is
A PayPal és a GfK legfrissebb kutatása szerint a magyar e-vásárlók 75%-a vásárol külföldi webáruházakban és leggyakrabban Kínából (48%), az Egyesült Királyságból (27%), Németországból (18%), vagy az Egyesült Államokból (17%) rendelünk termékeket.
A kutatásból továbbá kiderül, hogy a külföldi piacokon történő vásárlási lehetőségek bővülésével átrendeződnek a fogyasztói döntéshozatalt befolyásoló tényezők is. Meglepő módon már nem az ár áll az első helyen döntéseink meghozatalakor, ugyanis az eredmények szerint a külföldi webáruházakban való vásárlás elsődleges oka, hogy az adott termék nem kapható Magyarországon. A Németországból történő rendelések esetében a válaszadók 20%-a, az Egyesült Királyság esetében 23%, az Egyesült Államok esetében pedig 26% indokolta ezzel döntését.
A kutatás alapján csak Kína esetében tapasztalható, hogy a legfontosabb vásárlási döntést befolyásoló tényező továbbra is a termék ára. A magyar e-vásárlók 75%-a emiatt vásárol az országban. Ugyanakkor a fogyasztók számára fontosak azok a vásárlóvédelemi programok, amelyek a váratlan események felmerülése esetén is garanciát jelentenek a biztonságra. A kutatás szerint ezek rendelkezésre állása esetén a magyarok 30%-kal nagyobb valószínűséggel vásárolnak.
“A kereskedelem digitális globalizációja tény, amelynek az előnyeit egyre szélesebb körben ismerik fel a magyar fogyasztók is” - mondta el Matt Komorowski, a PayPal közép- és kelet európai régiórért felelős ügyvezető igazgatója. "Mindezt alátámasztani látszik, hogy a magyar vásárlók napi rendszerességgel böngészik a kínai áruházak ajánlatait és folyamatosan nő azoknak a száma, akik vásárolnak is. A kutatásunk alapján a külföldön is vásárló magyar fogyasztók 48%-a rendelt már valamit kínai webshopból. A német, egyesült királyságbeli, vagy egyesült államokbeli lehetőségeket inkább abban az esetben térképezik fel, ha nem az ár, hanem kifejezetten a magas minőség az elsődleges szempont, vagy esetleg valamilyen egyedi termék megvásárlását tervezik. A PayPal a világ bármely részéről történő vásárlásra garanciát vállal és szükség esetén fedezi az eladónak való visszaküldés költségeit. Szemléletünk lényege, hogy a világ bármely pontján a fogyasztók mögött állunk.”
Online vásárlás nem csak különleges alkalmakra
A legnépszerűbb termékkategóriákat tekintve a magyarok elsősorban ruházati árucikkeket (30%), elektronikai árucikkeket (26%), ékszereket és órákat (18%) vásárolnak külföldi webáruházakból. Ugyanakkor nő az érdeklődés az olyan termékkategóriák iránt, mint a játékok (12%), vagy a szépségápolási cikkek (10%).
A válaszadók 54%-a egyáltalán nem tartja kockázatosnak a külföldi webáruházakban történő vásárlást, 20% számára pedig - mindaddig, amíg megbízhatónak találják - teljesen közömbös az eladó fél tartózkodási helye. Amennyiben jól ismert „globális” áruházról van szó, a vásárlók 11%-a szerint a külföldi lokáció sem állhat a vásárlás útjába.
Az ingyenes szállítás - amit a válaszadók 86%-a fontos tényezőnek talált - tovább növelheti a vásárlási kedvet. A külföldi online vásárlási esélyeit ezen kívül növelhetik a kuponok, a promóciók, a kedvezmények (41%), vagy a választható nyelv opció az áruház weboldalán (49%).
E-pénz nem csak vásárlásra
Az online pénzügyi szolgáltatások nem csak a vásárlás területén nyitnak új kapukat, de számtalan lehetőséget kínálnak másodlagos bevételi források megteremtéséhez. A kutatás alapján nem csak a fogyasztói döntéseikben válunk egyre tudatosabbá, de egyre jobban kihaszáljuk az internet nyújtotta lehetőségeket az értékesítés területén is. A kutatás szerint egyre inkább érdeklődünk a távolról végezhető másodállások, vagy a felesleges termékek interneten történő eladása iránt. Kifejezetten örülünk neki, ha ezen az úton meg tudunk szabadulni feleslegessé vált ruháinktól, használt elektronikai eszközeinktől, bútorainktól, vagy dísztárgyainktól. Ezt bizonyítja az is, hogy a magyarok több mint 10%-a adott már el az interneten olyan személyes használati tárgyat, amelyekre nem volt többé szüksége. Mindennek köszönhetően egyre nő az igény az olyan fizetési szolgáltatásokra, amelyek segítségével biztonságosan, könnyen és gyorsan tudjuk nyilvántartani és menedzselni pénzügyeinket.
„A technológiai fejlődés mindenkinek eszközt ad a kezébe az új kereskedelemi lehetőségek felfedezéséhez” - mondta Matt Komorowski. „A magyarok közvetlenül is részt vesznek a globális kereskedelemben: a digitális platformokat tanulásra, munkakeresésre, saját maguk, vagy szolgáltatásaik bemutatására és kapcsolatok építésére is használják. A magyar válaszadók több mint 34%-a kapott már online küldött pénzösszeget a rokonoktól, vagy barátoktól, 10% pedig valamilyen interneten nyújtott szolgáltatásért is.”
A biztonság, a védelem és a kényelem a kulcstényezők a fizetési megoldás kiválasztásánál
A magyar e-vásárlók 42%-a számára a nemzetközi e-kereskedelmi tevékenység során használt fizetési megoldás megválasztásánál a legfontosabb szempont a biztonság. További jelentős szerepet játszik a kényelem (31%), a feldolgozás sebessége (25%) és a virtuális pénztárnál történő gyors fizetés (17%).
Kapcsolódó cikkek
- Ki jár előrébb a digitális világban, a fogyasztó vagy a döntéshozó?
- Olimpia tévében és neten: 600 ezren már okostelefonon is szurkolnak
- Az online pénzügyi bűncselekmények könnyű célpontjai a külföldre utazók
- Amiért a magyar ember is felmegy a Twitterre
- Személyre szabható konyha és többfunkciós bútorok az IKEA válasza az urbanizációra
- Az európai kiskereskedők lassan reagálnak az online „flex vásárlókra”
- A magyar idősebb korosztály szükségesnek tartja a technológiai fejlődést, de nehezen tart lépést vele
- Dinamikusan növekszik az eMAG Marketplace
- Számkivetett a keresőoptimalizálás az amerikai vállalatoknál
- A statisztikák szerint a magyarok valódi e-utazókká válnak
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.