A Tork trend jelentése szerint a változó irodai környezetben a higiénia is meghatározó
Az SCA és nemzetközi higiéniai márkája, a Tork világszerte 8 000 válaszadó véleményére alapozott új trend jelentése azt mutatja, hogy intelligens megoldásokat alkalmazó, tudatos és rugalmas irodákra van szükség. Ötből négy dolgozó vezetői tudtára hozza, ha nincs megelégedve az iroda higiéniai termékeinek minőségével.
Az alkalmazottak egyre tájékozottabbak és egyre igényesebbek irodai környezetükkel kapcsolatban. A menedzserek követik a példát, így mindinkább érdekeltté válnak abban, hogy egészséges, fenntartható és vonzó irodai környezetet biztosítsanak. Az alkalmazottak elvárják, hogy irodai környezetük kézzelfogható javuláson menjen keresztül – legyen szó rugalmasabb irodarendezési megoldásokról vagy a szabad mosdók helymeghatározására szolgáló alkalmazásról –, így nyomást gyakorolnak munkaadóikra és a létesítmény vezetőkre. Mindez új lehetőségeket kínál a létesítményüzemeltető és a takarító cégek számára.
“A trendek az elvárások kezdeti megfogalmazásától komoly üzleti tényezővé váltak. A létesítményüzemeltetők és a takarító cégek közül azok kerülnek ki győztesen, akik kihasználják ezt a fejlődést, és elősegítik az új, okosabb irodahigiénia iránti kereslet ösztönzését, ezzel biztosítva ügyfeleik versenyelőnyét” – mondta Badar-Szabó Virág, a Tork magyarországi és dél-európai marketing tevékenységéért felelős menedzsere.
A Tork Irodai Trend Jelentésének főbb megállapításai:
- 10-ből 4 válaszadó találkozik üres szappan és papír adagolókkal, valamint nem megfelelően tisztított mosdókkal
- átlagosan a válaszadók 79%-a mondja azt, hogy az irodavezető vagy az ingatlankezelő tudtára hoznák, ha nem lennének elégedettek a tisztasági termékek minőségével
- 65% egyetért azzal a megállapítással, hogy az iroda térrendezése hatással van a munkahelyi légkörre
A következő IoT terület a higiéniai szempontból intelligens iroda
Egyre több egymással kommunikáló, okos tárgy kerül be a munkatérbe, a kommunikáló nyomtatóktól kezdve az intelligens kávéfőzőkig. Szakértők szerint a higiénia a következő lépés az intelligensebb irodák felé, és a felmérés eredménye azt mutatja, hogy az irodai dolgozók már nyitottak a higiéniával kapcsolatos kommunikáló eszközök irányába. Tízből majdnem négy nagyvárosi (pl. London vagy Toronto/Ottawa) munkavállaló véli úgy, hogy az intelligens irodai eszközök befolyásolhatják a higiéniát.
„A rövid távú költségek miatt az irodák nem szívesen fektetnek többet az intelligens irodai eszközökbe, azonban fel kell ismerniük az irodai IoT által nyújtható, a boldogabb, egészségesebb munkavállalók formájában megtestesülő, kézzelfogható produktív előnyöket. Ennek eszköze például az intelligens mosdó adagoló, amellyel elkerülhető a szappan vagy a toalettpapír kifogyása.” – állítja Tony Löf, a H&M globális terjeszkedésért felelős regionális üzemeltetési menedzsere.
A tudatos iroda
Mivel a munkavállalók egyre tudatosabban odafigyelnek életmódjukra, a kereslet a holisztikus megoldások irányába mozdul el, amely a levegőminőség és hőmérséklettől kezdve az edzőteremig mindent felölel (az irodák negyede már rendelkezik edzőteremmel). A válaszadók egyharmada állítja, hogy irodája kialakításában elsődleges szerepet kap a munkavállalók egészsége, és a munkavállalók 79%-a a menedzsment tudomására hozza, ha nem elégedett a higiéniai termékek minőségével.
A beszállítók is észlelik a változást: a fenntartható termékek az ajánlatuk figyelembe vételének előfeltételévé válnak. A vezetők pedig felismerik a kiváló létesítménygazdálkodású fenntartható épületben rejlő marketing lehetőségét.
„Egy olyan időszakot követően, amikor a vállalkozók elsősorban a költségcsökkentésre koncentráltak, a trend most ismét a minőség irányába mozdul el. A jó létesítménygazdálkodás fontossága egyfajta büszkeséggel jár együtt, és az ügyfelek azt kérik tőlünk, hogy segítsük üzleti tevékenységük hosszú távú sikereit” – mondta Robert Tamilio Jr, a takarítóeszközök és mosdókellékek vezető beszállítója, a Strauss Paper értékesítési és marketing alelnöke, aki többek között az A-osztályú, manhattani Freedom Tower irodaház beszállítója is.
A rugalmas iroda
Ha az elrendezésről van szó, az irodáknak rugalmasabbá kell válniuk. A dolgozók 47 százaléka szívesebben dolgozik egy olyan kialakítású irodában, amely lehetővé teszi és elősegíti a közösségi kapcsolattartást, ugyanakkor 65% olyan irodakialakítást szeretne, amely csendesebb és békésebb munkakörnyezetet teremt.
A különböző tevékenységekre kialakított területekből álló munkahelyre való áttérés eredményeképpen a munkavállalók több helyen osztoznak egymással. Az eredmények szerint az irodai dolgozók több mint fele gyakran aggódik amiatt, hogy beteg kollégái megfertőzik, ezért a proaktív higiéniai megoldások iránti növekvő kereslettel kell számolnunk. Ezek lehetővé teszik a munkavállalók számára, hogy úgy érezzék, a munkahelyük higiéniájának irányítása az ő kezükben van.
Kapcsolódó cikkek
- A Jabil Tiszaújvárosban fejleszti az ipari termelés jövőjét
- Hogyan változtatja meg a Big Data és az IoT a környezetünkkel való kapcsolatunkat, a viselkedésünket?
- Háztartási gépek egymás között
- Orbi-tális dobás az otthoni WiFi elérésben
- Okos városi megoldásokra vonatkozóan hirdet pályázatot az Okos Jövő Innovációs Klaszter
- A Samsung és a Nestlé összefog az egészségért és a helyes táplálkozásért
- A magyar idősebb korosztály szükségesnek tartja a technológiai fejlődést, de nehezen tart lépést vele
- Szemléletváltás az Avnetnél: dedikált üzleti egységek alakulnak
- Vodafone IoT barométer: A „dolgok internete” nélkülözhetetlen a sikerhez
- Mikroadatközpont ipari környezetben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.