Dell EMC adatvédelmi kiterjesztés szoftver- és felhőalapú előnyökkel – a modern adatcentrumok számára
Data Domain, a #1 adatmentő appliance szoftveres verziója Dell EMC PowerEdge szerverein – a világ #1 szerverén
Az adatvédelmi szoftverek és szerverek teljes, piacvezető kínálatára építve a Dell EMC olyan termékfejlesztéseket jelentett be az Austin, Texasban megrendezett Dell EMC World konferencián, amelyek ötvözik a két korábbi vállalat technológiáit.
A különböző méretű cégek számára az első lépés az IT átalakítása során az adatközpont modernizációja lesz. Egy modern architektúrán belül kulcsfontosságú a szoftver- és felhőalapú technológiák használata. A Dell EMC most felhőképessé teszi piacvezető adatbiztonsági portfolióját és szoftveresen elérhetővé szintén piacvezető adatmentő appliance-ét, hogy a világ elsőszámú szerverein, a Dell PowerEdge szervereken is fussanak.
A Dell EMC World konferencia résztvevői láthatták először az egyesült Dell EMC legújabb adatvédelmi megoldásait.
Data Domain Virtual Edition 3.0
Az ügyfelek szoftveralapú megoldásként juthatnak hozzá a biztonsági mentésekhez tervezett Dell EMC által kiadott Data Domain Virtual Edition 3.0-hoz (DD VE). A DD VE virtuális gépként fut, és most már tanúsítottan működik Dell EMC PowerEdge szervereken is. A DD VE 3.0-val a Dell EMC előre ellenőrzött, teljes mértékben támogatott, előzetesen tesztelt referenciaarchitektúrákat is bemutat, amelyek a PowerEdge 13G szerverek és a DD VE szoftver erősségeit használják ki. A múlt hónapban tett bejelentésnek megfelelően a DD VE a Dell EMC VxRail-enen is támogatott, így az ügyfelek a szoftveralapú mentési megoldásokat hiperkonvergens (HCI) környezetben is használhatják.
A DD VE 3.0 hatszor jobban skálázható, így egyetlen szoftver akár 96TBadat védelmére alkalmas. A Dell EMC bővítette a DD VE hypervizor támogatását is, így VMware vSphere és Microsoft Hyper-V környezetben egyaránt futtatható. A hosszú távú adatmegőrzés támogatására pedig az ügyfelek a DD VE felhőalapú tiering képességeit is kihasználhatják nyilvános, privát és hibrid felhőkben, például a Dell EMC Elastic Cloud Storage és Virtustream Storage Cloud környezetekben. A DD VE biztonságos, több-bérlős megoldása optimális platformot jelent a privát és szolgáltatói felhőkben a szolgáltatásként kínált, Backup-as-a-Service típusú biztonsági mentésre.
A felhőalapú adatvédelem és felügyelet fejlesztése
A vállalatok manapság saját telephelyen és a felhőben is tárolnak adatokat, illetve futtatnak alkalmazásokat. Így az informatikai üzemeltetőknek bonyolultabb feladatot jelent az osztottan tárolt alkalmazások és adatok felügyelete, illetve védelme. A Dell EMC adatvédelmi kínálatával az informatikusok központosíthatják az adatvédelem és a teljes informatikai környezet menedzsmentjét, amelyet most további felhőplatformokra is kiterjeszthetnek, ugyanolyan magas, nagyvállalati szintű védelmet biztosítva.
A Dell EMC két új biztonsági megoldást is bejelentett a felhőben futó alkalmazások és adatok védelmére, valamint több felhőalapú fejlesztéssel egyszerűsíti le a biztonsági mentéseket és alkalmazásokat kezelő rendszergazdák munkáját, egyúttal a költségeket is csökkentve. E megoldások közé tartoznak a következők:
- Microsoft Azure környezetben futó alkalmazások védelme: A májusi EMC World konferencián bejelentett, az Amazon AWS-hez készült védelmi megoldás után a NetWorker with CloudBoost már a Microsoft Azure platformon futó alkalmazásokat is védi. Az új kiegészítés ugyanazokat a forrásoldali deduplikációs, tömörítési és titkosítási megoldásokat alkalmazza, és rendkívül hatékony és biztonságos felhőalapú biztonsági mentést tesz lehetővé.
- Natív felhőalapú tiering a NetWorker 9.1 és Avamar 7.4 verziókban: Mostantól lehetővé válik a Data Domain Cloud Tier natív felügyelete NetWorker vagy Avamar konzolon keresztül. Így az adminisztrátorok a helyszíni adatmegőrzési munkafolyamatokkal közös felhasználói felületen hozhatják létre, szabályozhatják és kezelhetik a hosszú távú adatmegőrzés és adatmozgatás házirendjeit.
- Felhő-tiering natív kezelése alkalmazásokban: A Data Domain Boost for Enterprise Applications segítségével a rendszergazdák saját biztonsági mentéseket készíthetnek a felhőbe a hosszú távú adatmegőrzéshez, miközben akár saját alkalmazásuk natív felületét vagy a CLI parancssort is használhatják. A támogatott alkalmazások közé tartozik az Oracle, az MSSQL, az SAP, az SAP HANA és az IBM DB2.
- Deduplikált adatok natív tieringje a felhő platform irányában: A Data Domain Cloud Tier nem igényel átjárót vagy virtuális gépet a deduplikált adatok közvetlen tieringjéhez nyilvános, privát vagy hibrid felhők felé. A teljes birtoklási összköltség (TCO) további csökkentése érdekében a megoldás gondoskodik arról, hogy a felhőalapú objektumtárolóba csak egyedi adatok töltődhessenek fel a már deduplikált adatokhoz.
- Adat tierek biztonságos kezelése különböző felhőplatformokon: A Data Domain Cloud Tier támogatja az adat tierek kezelését a felhőmegoldásokban, többek között a Virtustream Storage Cloudban, a helyszíni objektumtárolás esetén a Dell EMC ECS-ben, illetve számos egyéb nyilvános felhőben, és a DD titkosítási és DD Retention Lock megoldásával biztosítja a felhőbe feltöltött adatok biztonságát.
- Spanning Backup – globális bővülés: A Microsoft Office 365 és a SalesForce.com világszerte alapvető felhőalapú üzleti alkalmazásnak számítanak. A Spanning Backup for Office 365 leegyszerűsíti az Európai Unió adatszuverenitási szabályozásának betartását, mivel az EU-ban tevékenykedő ügyfelek felhőalapú Office 365 és SalesForce adataihoz megfelelő biztonsági mentési és visszaállítási megoldást kínál. Az összes európai ügyfél adattárolási és feldolgozási igényét egy új, az EU területén létesült adatközpont biztosítja. A szolgáltatást a Spanning, a Dell EMC vállalatcsoport tagjaként 2017-ben további régiókra is ki szeretné terjeszteni.
ProSupport One szolgáltatás adatközpontokhoz
A problémamentes és állandóan magas szintű támogatás érdekében a Dell EMC bejelentette a ProSuppport One for Data Center szolgáltatást, amely egyesíti a Dell és az EMC támogatását olyan vállalati ügyfelek számára, akik magas színvonalú, egységes kiszolgálást igényelnek IT környezetükben. A szolgáltatás – köszönhetően a páratlan szaktudásnak, innovatív eszközöknek és a globális infrastruktúrának – a következőket tartalmazza:
- Együttműködésre épülő, személyre szabott ügyfélkezelés
- Elsőbbségi segítség speciális tudással rendelkező Dell EMC műszaki mérnököktől a nap 24 órájában
- Akár 90 százalékkal kevesebb befektetett energia az automatizált problémamegelőzés és gyorsabb problémamegoldás érdekében tett proaktív megfigyelésnek köszönhetőan a SupportAssist and Secure Remote Services (ESRS) szolgáltatásokon keresztül.
Kapcsolódó cikkek
- Felhőbe költöznek a HR rendszerek
- A Dell EMC innovációi a digitális átalakulás jegyében
- Deloitte Technology Fast 50: Tizedik helyen Magyarország leggyorsabban növekvő technológiai vállalata
- A Fujitsu szupergyorssá teszi a szoftveresen definiált adatközpontok kiépítését
- Cisco-IDC tanulmány: egyre többen térnek át a felhőre, mégis kevesen használják ki az előnyeit
- Új, felhő-alapú üzleti modell a hálózati menedzsmentben
- A Microsoft tovább fejleszti a felhőkapacitásait Európában
- Eu projektekben alakítják a felhőalapú informatika jövőjét
- Megjelent az új Acronis Backup Cloud
- Ex kolléga = extra veszély?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.