PayPal: kiugróan magas pénzforgalom várható az ünnepi időszakban
A kedvezményes ajánlatok tömegének köszönhetően a webáruházak forgalmi adatai évről-évre rekordokat döntenek az ünnepi időszakban, ezért e-kereskedelem szereplői idén is nagy várakozással tekintenek az év utolsó hónapjaira. A PayPal elemzőinek előrejelzése szerint az év legnagyobb vásárlási időszaka átlagon felüli e-kereskedelmi forgalmat hozhat 2016-ban.
A PayPal online fizetési rendszer elemzőinek előrejelzése szerint az idei ünnepi időszak kiugróan magas e-kereskedelmi forgalmat hozhat, ugyanakkor kiemelendő tendencia, hogy globálisan egyre nő mobil eszközt használó vásárlók aránya. A mobilon keresztüli vásárlások száma a nemzetközi trendnek megfelelően várhatóan Magyarországon is növekedni fog: a PayPal és a GfK kutatása alapján az aktív internet használók 42%-a fog mobilt használni az internetes vásárláshoz.
Rekordot hozhat a Cyber Monday
A PayPal várakozásai szerint a Cyber Monday-en - ami idén november 28-ára esik - a fizetések összvolumene meghaladhatja a másodpercenkénti 25,000 dollárt, miközben egy átlagos napon általában másodpercenként 10,900 dollár körüli fizetési mennyiséget regisztrál a vállalat. Tavaly a Cyber Monday hozta a PayPal történetében a legnagyobb számú 24 óra alatt lebonyolított tranzakciót: a vállalat rendszere több, mint 450 fizetést regisztrált másodpercenként.
Nő a személyközi (P2P) tranzakciók száma
A PayPal előrejelzése alapján a legnépszerűbb vásárlási kategóriák idén az elektronikai cikkek, a ruházati cikkek, illetve az autóalkatrészek lesznek. Idén decemberben a vállalt ezen kívül több mint 17 millió P2P tranzakcióra számít, amit elsősorban az ajándékok költségének megosztásával kapcsolatos, barátok és a családtagok közötti utalások tesznek ki.
Egyre népszerűbb az online adományozás
Az online ajándékozásra vonatkozó számadatok a karácsony előtti időszakban különösen érdekesek lehetnek az egyre népszerűbb elektronikusan elküldött jótékonysági felajánlások, az e-adományok miatt. Tavaly a PayPal rendszerén keresztül 7 millió felhasználó több, mint 857 millió dollárt adományozott 183 ország 250,000 szervezetének, sőt a Giving Tuesday napján csak huszonnégy óra alatt 45,8 millió dollárt adományt ajánlottak fel. A jótékonysági kezdeményezés a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült, mint a legnagyobb forrás, amelyet jótékonysági célra gyűjtöttek egy nap alatt. A vállalat számításai szerint az online adományozás 2016-ban ismét növekedni fog, mobil keresztül pedig 45%-kal fognak többen jótékonykodni.
Kapcsolódó cikkek
- Az eMAG Black Friday kínálatában idén 450 000 termék várja a magyar vásárlókat
- Okostelefonon is bemutatható az e-vonatjegy
- A Samsung Pay új lehetőségekkel bővül
- Hamarosan többet vásárolunk majd mobilról, mint PC-ről
- Online okoskodó CSOK-osok változtatják meg az építőipart?!
- Új régiós vezetőt nevezett ki a PayPal
- Évnyitó az interneten: Iskolakezdés az e-kereskedelemben
- Dübörög az online szektor
- A tanévkezdéshez kötődő vásárlási szokásokat vizsgálta a PayPal
- Új lehetőségek az e-kereskedelem számára
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.