Huawei: a jövő telefonja mesterséges intelligenciával fog működni, önmagunk kiterjesztése lesz
A vállalat bejelentette együttműködését az Amazonnal és a Google-lel, bevezeti az amerikai piacra Mate 9 okostelefonját
A Huawei bemutatta a mobiltelefonok jövőjére vonatkozó vízióját a CES 2017 szórakoztatóelektronikai kiállításon: a mesterséges intelligencia által működtetett Intelligens Telefonok koncepcióját.
A rendezvényen emellett a Huawei bejelentette, hogy legújabb prémium okostelefonja, a Mate 9 az Amerikai Egyesült Államokban is elérhető lesz januártól.
Az „Intelligens Telefon”
A rendezvényen Richard Yu elmondta, hogy hamarosan a digitális eszközök egy új evolúciós korszakába lépünk – eleinte a személyi számítógépek biztosítottak számunkra információforrást, majd az internet következett, amelyen már meg is oszthattuk egymással az információt. Ma pedig egy olyan korban élünk, ahol minden digitális kapcsolatban áll – Richard Yu ezt intelligens világnak nevezi, ahol a készülékeink folyamatosan érzékelik és gyűjtik a környezetükből érkező adatokat.
Yu szerint a mesterséges intelligencia integrálása napjaink okostelefonjaiba nagy lökést ad majd nekünk ahhoz, hogy egy lépéssel közelebb kerüljünk a mobilok következő korszakához: az intelligens telefonokhoz. Ezek a mesterséges intelligencia által működtetett eszközök képesek lesznek arra, hogy előre észleljék, mire lesz hamarosan szükségünk.
Richard Yu a rendezvényen elmondta, milyen dizájn szükséges az „Intelligens Telefon” megalkotásához, például ezeknek a készülékeknek fejlett számítógépes kamerákra lesz szükségük, hogy lássák és megértsék a környezetüket. Emellett okos és fejlett mikrofonokkal kell majd ellátni ezeket, hogy rögzíthessék és azonosíthassák a környező hangokat. Nagy szükség lesz kiváló akkumulátor-üzemidőre is, hiszen a készülékeknek hatalmas mennyiségű információt kell majd feldolgozniuk.
A Huawei, hogy felgyorsítsa az „Intelligens Telefon” fejlesztését, olyan területeken dolgozik, mint a szenzor technológia, a machine learning, azaz a gépek önálló tanulása, az adatkezelés és a chipsetek. A Huawei hiszi, hogy ezekkel a fejlesztésekkel a jövő intelligens telefonja egyesíti majd a digitális és az emberi intelligenciát, így jobbá teszi tulajdonosa életét.
„Jelenleg az emberek okostelefonjaikat használják ahhoz, hogy a digitális világhoz kapcsolódjanak. A jövőben azonban az „Intelligens Telefon” mindezt megváltoztatja. A készülék önmagunk kiterjesztése lesz, nélkülözhetetlen része az életünknek, amely szükségleteinkhez igazodik majd és fennakadás nélküli kapcsolatot biztosít számunkra a digitális és a valódi világgal is” – mondta el Richard Yu.
A Mate 9 család elérhető az Egyesült Államokban is
Az eseményen Richard Yu elmondta, hogy a Huawei legújabb prémium okostelefonja, a Mate 9 az Amerikai Egyesült Államokban is elérhető lesz januártól.
A vállalat emellett bejelentette, hogy az új, innovatív technológiák fejlesztésének felgyorsítása érdekében úttörő együttműködésbe kezdett az Amazonnal és a Google-lel. A Huawei Mate 9 lesz az első olyan okostelefon, amin elérhető lesz az Amazon saját, Alexa nevű virtuális asszisztense. (Az Amazon Alexa Magyarországon egyelőre nem elérhető.) A Huawei Mate 9 Pro és a Huawei Porsche Design Mate 9 pedig a vállalat első Google Daydream-kompatibilis készülékei lesznek – mondta el Yu. A vállalat készülékein a Daydream kiváló minőségű virtuális valóság technológiát tesz elérhetővé a felhasználók számára. A Google virtuális- és kiterjesztett valóságért felelős csapatának üzleti és működtetési alelnöke, Amit Singh kiemelte, hogy a Google és a Huawei egy közösen fejlesztett okostelefonos kiterjesztett valóság technológiát biztosít majd a Huawei készülékein, amely a „Project Tango” mozgáskövető, területfeltérképező és mélység megállapító technológiáival fog működni.
„A célunk, hogy a jövőbe tekintő iparági szereplőket összefogva egy elit ökoszisztémát hozzunk létre, és ezáltal olyan termékeket fejleszthessünk felhasználóink számára, amelyek jelentősen javítják digitális kapcsolódási lehetőségeiket” – nyilatkozta Richard Yu.
Kapcsolódó cikkek
- Példátlan eredményt ért el a Huawei a P9 és a P9 Plus kiszállításaival
- Az LG bemutatja a webOS platformjával működő Smart Insta-View okoshűtőt
- CES 2017: a Lenovo bemutatta legújabb termékeit
- Átlépte a 140 milliót a Huawei által értékesített okostelefonok száma 2016-ban
- A Huawei Mate 9 december elejétől elérhető Magyarországon, 3-3-3 garanciával
- Gyorstöltővel érkezett meg az új, kék színű Huawei P9
- A Huawei bemutatta új, Mate 9 okostelefonját
- Forgalmazói szerződést kötött a Huawei Magyarország az ABC Datával
- A Huawei bemutatta új, nova okostelefon sorozatát az IFA 2016-on
- A Huawei iskolakezdési akciója: ráadás Color Band A1 okoskarkötő minden P9 Lite vásárláshoz!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.