Forradalmi ötleté az első hely - ők lettek idén a Highlights of Hungary győztesei

forrás: Prím Online, 2017. február 5. 07:35

Idén minden eddiginél több, mintegy 14.500 szavazat alapján dőlt el, hogy kik a győztesei a február 2-án, csütörtökön este a Toldi Moziban lezáruló Highlights of Hungary versenynek. 

A tavalyi év ötvenöt színes pillanatát és megmozdulását összesítő mezőnybe a kurátorok jelölései alapján lehetett bekerülni, ám a végleges sorrendről, a top 10-ről és a nyertesekről közönségszavazás döntött. Múltjával, jelenével és jövőjével is szívesen foglalkozott idén a magyar, ha az hiteles, kreatív és merész formába volt öntve – állapíthatjuk meg a kor-kör-kórképet rajzoló Highlights of Hungary dobogós helyezettjeit szemlélve. A második helyet megszerző HBO Aranyélet produkció és a harmadik KUCKÓ Önkéntes Program előtt a hatalmas közönségkedvenc Red Bull Pilvaker tarolt, bizonyítva, hogy a klasszikus szavak kétszáz év múlva is nagyot szólhatnak, csak új hangokat kell keresni hozzájuk. Az elrappelt 1848/49-ből kibontakozó egyedi kulturális koncepció azt vallja, hogy az „új generációk” megszólításához néha elég leporolni az irodalmi szöveggyűjteményt és modernre faragni az időmértéket. Az egy színpadra állított fontos ügyek, a Highlights of Hungary ötvenöt jelöltje, optimista képet mutat a tavalyi évről. A szoros verseny szavazatai alapján a közönség nem volt könnyű szerepben, amikor humor, nemeslelkűség, tolerancia és dizájn közül kellett győzteseket választani.

  

A Super Channel tartalomfejlesztő csapata által létrehozott Highlights of Hungary célja, hogy az elmúlt év legkreatívabb megmozdulásait és legszerethetőbb ügyeit tárja a nagyközönség elé: azokat az eseményeket vagy projekteket, amelyek a tavalyi évben közösségeket formáltak vagy új szempontot mutattak önmagunk és a világ megértéséhez.

 

A top 10 idén igazán színes képet mutat, és arra bíztatja a jelen és jövő kreatívjait, hogy merjenek közösségben, ügyekben és kulturális megmozdulásokban gondolkodni, mert a közönség nem csak nyitott, de odaadó és támogató is. Az első tíz hely egyikéért idén lehetett kis roma falu életét segíteni (#10 BAGázs //Játsszuk együtt!), kiállni az egyenlőség mellett (#9 Budapest Pride), irodalmi klasszikusokat kávéházban megidézni (#8 Hadik Irodalmi Szalon), Debrecenben biciklinyeregből fordítani egyet a világon (#7 Debrecen Bike Maffia), mások nappalijában filmet nézni (#6 Ernelláék Farkaséknál lakáspremierek), városi erdőben egy régi-új víztorony hangját hallgatni (#5 Nagyerdei Víztorony) vagy hátrányos helyzetű emberek álmából textilt szőni (#4 Igazgyöngy Alapítvány).

 

Szépen megrajzolt múlt-jelen-jövő háromszögben áll az első három helyezett: míg a KUCKÓ Önkéntes Program gyermekotthonban élő fiataloknak alakítja a jövőformáló élményeket (melyek közül a gospelkórus éppen annyira fontos, mint az önkéntes fodrászok tevékenysége), bizonyítva, hogy a gondoskodás nem egy sokadik plüssmackó, hanem a valódi igényekre való odafigyelés. A második helyezett HBO produkció a magyar valóságnak tart tükröt: hogyan lehet a rendszerváltás utáni Magyarországon a bűntudattól sem mentes hétköznapokat és súlyos jelent megélni – és hogyan lehet ezt az Aranyéletet magas minőségben, profi koncepcióval filmre vinni.

 

Az idei győztes a Red Bull Pilvaker, akik - az őket jelölő Super Channel ajánlása szerint - „képesek március 15-ét formailag és tartalmilag is úgy megszólítani, hogy a majd’ 200 éves szellemiség a fiatalokból is zsigeri reakciót váltson ki”. Takács Ákos kreatív koncepciója elég bátor volt ahhoz, hogy egy színpadra álmodjon olyan fiatal magyar MC-ket, mint Wolfie, Fluor vagy Diaz, melléjük állítson népszerű magyar színészeket és énekeseket, például Járai Márkot, Kollányi Zsuzsát, Hámori Gabriellát, Kautzky Armandot vagy Szabó Kimmel Tamást; felkérje Szabó Simont rendezőnek, házigazdának pedig elhívja a rádiók kedvenc hangját, Buda Mártont. A kezükbe nyomott irodalomtételek az elmúlt öt évben önálló pályára álltak, teltházas előadásaikra nézők helyett rajongók érkeznek és nemrég a Szavak című Juhász Gyula vers átdolgozásával szétrobbantották az iskolai irodalomkönyvek elefántcsonttornyát is.

 

 

A Highlights of Hungary fő partnere, a Magyar Turisztikai Ügynökség a debreceni Nagyerdei Víztornyot jutalmazta Turisztikai Innovációs Díjjal. A már-már pusztulásra ítélt épület, értő kezek munkája nyomán, modern, emblematikus közösségi térré alakult át, amely a helyi lakosságnak és a turistáknak is izgalmas élményt jelent. Az Ügynökség kiemelt feladatának tekinti a turisztikai kínálat fejlesztését, a hazai desztinációk vonzerejének növelését, és ezzel az országmárka építését.

 

A Forbes különdíját a Green Go, Budapest első elektromos közösségi autóbérlő szolgáltatása kapta, amelyre a jövő zöld nagyvárosa épülhet. A díjat a magazin azzal is indokolta, hogy a megosztott használaton alapuló szolgáltatásra “láthatóan felkészült a város, hiszen használják a budapestiek”. A A WMN különdíját az interneten közkinccsé tett fotóarchívumnak, a hat éve indult Fortepannak ítélte, amely indoklásuk szerint „maga a mindennapok történelme, Magyarország XX. századának egy szubjektív, de mindenki számára ismerős szelete, a nosztalgia on-line otthona, amely köré mára igazi közösség szerveződött.”

 

A Highlights of Hungary kitalálója és megvalósítója, a kreatív tartalomgyártó és tartalomfejlesztő Super Channel célja idén is az volt, hogy közös platformon szerepeltesse azokat a kreatív, kiemelkedő koncepciókat és ügyeket, melyek az adott évben mi, magyarok voltunk.

 

Kurátorok

  • Jedlicska Márton – reklámszakember
  • Kádár Anna – kommunikációs igazgató, UNICEF Magyar Bizottság
  • Liptay Gabriella – közgazdász-szociológus, kommunikációs szakértő
  • Maróy Ákos – startup alapító, médiaművész, aktivista
  • Megyesi Zsuzsa – art director, A+Z Design
  • Pőcze Balázs – kreatív igazgató, Mito
  • Németh Regina – ügyvezető, BVA Budapesti Városarculati Nonprofit Kft.
  • Strasser Orsolya – alapító-főszerkesztő, PS Magazin
  • Super Channel – tartalomgyártó-tartalomfejlesztő
  • Szűcs Péter – újságíró, a PetersPlanet.travel megálmodója és főszerkesztője
  • Trellay Levente – art director, Telep Galéria

Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

November 25-ig lehet nevezni a CALL TO ACTION pályázatra

A szervezők meghosszabbították az MRSZ és Sharity Impact TCR seregszemléjének beadási határidejét 2024. november 25. hétfő éjfélig. 

2024. november 7. 20:26

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!                       

Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!

2024. november 5. 11:59

Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára

Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.

2024. november 2. 10:12

160 ezer eurós pályázat indul egészségügyi innovátoroknak

Magyar egészségügyi startupok, kkv-k, kórházak, egyetemek és kutatóintézetek kapnak lehetőséget, hogy innovációikat gyorsabban piacra juttassák a SPICE program keretében. A hazánk mellett a régió 18 országában meghirdetett programban 160 000 euró támogatás érhető el, melyet a csapatok fejlesztéshez, innovációik kereskedelmi hasznosításához és mentorálásra használhatnak fel. A résztvevők számára elérhetővé válik továbbá az egészségügyi innovátorok legnagyobb európai ökoszisztémáját összefogó EIT Health teljes kapcsolatrendszere, know-how-ja, szakértelme és tőkéje is.

2024. október 22. 13:19

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01