IDC DevOps üzleti találkozó
Az IDC február 15-én tartotta DevOps témájú üzleti reggelijét, melyen számos vállalat informatikai vezetője vett részt Budapesten.
A piaci nyomás és a kapcsolódó technológiák – a felhő, a mobilitás, a big data/analitika és a közösségi média – rendkívül gyors ütemben emeli mind magasabbra a lécet a szoftveralkalmazások bevezetésnek sebessége terén. A szoftverek egyre kritikusabb szerepet játszanak a fenntartható versenyelőny megszerzésében, az IT-szervezeteknek pedig folyamatosan, ugyanakkor gyorsabban, jobb minőségben és biztonságosabban kell rendelkezésre bocsátaniuk az ügyfelek szükségleteihez igazodó funkciókat. Minden szempontból erősödő nyomás nehezedik az informatikai felsővezetőkre az IT-szolgáltatások nyújtása terén.
A fentiekkel összhangban az automatizáció, a felhőplatformok, az agilis módszertan és a folyamatok szabványosítása átalakítja az üzleti, a fejlesztő, a tesztelő és az üzemeltető csapatok szerepköreit és feladatait. Az átalakulás jelentős szervezeti és kulturális változtatásokat tesz szükségessé, amely a DevOps IT módszertan vállalati meghonosításában képződik le. A DevOps üzleti, folyamatbeli és technológiai értéket kínál, és számos markáns előnnyel támogatja az ügyfelek igényeire szabott szolgáltatásnyújtást és – végül, de nem utolsósorban – a gyorsabb piacra lépést.
Ilosvai Péter, az IDC tanácsadási és IEP programokért felelős CEE régióbeli igazgatója előadásában a következő kérdésekre adott kézzelfogható válaszokat:
- Miért gátolja a hagyományos szervezet a vállalatokat piaci bevezetési idejük rövidítésében?
- Mi az oka annak, hogy a folyamatok átszervezésével már nem lehet javítani a helyzeten?
- Miért mondjuk azt, hogy a jövő nem a szoftver-, hanem a rendszerfejlesztésé?
- Hogyan lehet egy cég még agilisabb, és miként érhet véget az üzlet, az IT, a fejlesztés és az üzemeltetés közötti anakronisztikus küzdelem?
- Készen állunk-e arra, hogy az IT-t feje tetejére állítva megvalósítsa a DevOps forradalmát?
Az előadást követő beszélgetés során az előadó és a résztvevők megpróbálták körül járni és elemezni, milyen érettségi szakaszban tartanak a hazai vállalatok a DevOps megvalósításában.
Kapcsolódó cikkek
- További összeolvadások és cégfelvásárlások várhatók a globális tech piacon
- Felhőbe költöznek a HR rendszerek
- Az IDC MarketScape jelentése a Lexmarkról
- A Fujitsu az élen a menedzselt szolgáltatások európai piacán
- Gartner: végpontvédelemben is a legjobbak között a Trend Micro
- A közép-kelet-európai régió vállalatai a digitális átalakulás útjára lépnek
- 2017 a nyílt forráskód éve – hódít a felhő és a tárolás
- IDC: e-mail-biztonságban a Trend Micro az élen
- Bevezették a világ első szociális és egészségügyi szolgáltatásokat integráló információs rendszerét
- Szilveszterkor várjon a koccintással: 2016 egy másodperccel tovább tart!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.