A Vodafone-nál minden nap a nőké
A Vodafone elindította a világ legnagyobb toborzási programját a női vezetők munkaerő-piaci re-integrációjára
A Vodafone Csoport a Nemzetközi Nőnap alkalmából bejelentette a 26 országot – köztük Magyarországot is - érintő ReConnect program elindulását.
A vállalat célja, hogy olyan, már vezetői tapasztalattal rendelkező nőket integráljon vissza a munka világába, akiknek nagyvállalati karrierje több évre megszakadt, jellemzően gyermekvállalás, illetve saját- vagy családi vállalkozásban eltöltött idő miatt. A tervek szerint 3 év leforgása alatt ezer nőt érint majd a program, amely egyben a vállalat globális, a női vezetők arányának jelentős növelését célként kitűző stratégiájának is része.
A Vodafone Csoport megbízásából a KPMG által frissen elvégzett gazdasági elemzés alapján világszerte 96 millió képzett, 40-54 év közötti nő karrierje tört meg egy adott ponton. Közülük 55 millióan előző munkahelyükön közép- vagy felsővezetői pozíciót töltöttek be. Ha sikerülne minden, középvezetői vagy annál magasabb szintű szakmai tapasztalattal rendelkező nőt visszaintegrálni a munka világába, összesen több mint évi 419 milliárd angol fontnyi jövedelemmel növekedne az érintett nők háztartásának bevétele, s az ily módon keletkező gazdasági tevékenység értéke elérhetné az évi 151 milliárd GBP összeget.
ReConnect program a tehetséges női vezetőknek
Egy másik, szintén a Vodafone Csoport megbízásából a GfK által a közelmúltban elvégzett felmérés keretében 5 országban 500 pályát elhagyó nőt kérdeztek a munkavállalással kapcsolatos lehetőségekről. A nők több mint 80 százaléka szerint jóval több támogatást kellene kapniuk azoknak a nőknek, akik egy hosszabb kihagyást követően vissza szeretnének térni a munka világába, főképp akkor, ha gyermeket is nevelnek. A nők több mint 60 százaléka rugalmas munkaidőre, 51 százalékuk pedig részmunkaidős pozícióra vágyik.
A ReConnect program keretében a Vodafone arra bátorítja a pályájukat egy időre elhagyó, korábban vezető pozíciót betöltő nőket és akár a férfiakat is, hogy bátran jelentkezzenek a ReConnect keretében meghirdetett állásokra. Tréningekkel és egyéb bevezető programokkal segíti szakmai tudásuk, készségeik felfrissítését, fejlesztését, sőt, lehetőséget biztosít arra is, hogy rugalmas, vagy részmunkaidőben dolgozzanak a vállalatnál. A Vodafone Csoport arra törekszik, hogy a közép- és felsővezetői pozíciókban a nők aránya 2020-ra 30 százalékra emelkedjen.
“Számomra a munka és magánélet egyensúlyának megteremtése volt a legfőbb szempont, amikor a visszatérésen gondolkoztam. Nagyon fontosnak tartom, hogy megmaradjon a családdal töltött minőségi idő akkor is, ha vezető pozícióban dolgozom. Nos, ilyen ajánlatokkal nem nagyon találkozik az ember, így igencsak meglepődtem, de még ennél is jobban megörültem a Vodafone megkeresésének.” – mondta Práth Izabella, aki jelenleg a Vodafone Global Enterprise magyarországi értékesítési csapatának csoportvezetőjeként dolgozik. Izabella, aki több mint 15 év tapasztalattal rendelkezik a telekommunikációs szektorban, két év kihagyást követően, iker kislányai mellől tért vissza tavaly, hogy a ReConnect program tesztidőszakában vezetőként, rugalmas munkaidő beosztással dolgozzon a Vodafone Magyarországnál.
A Vodafone Magyarországnál jelenleg a női dolgozók aránya közel 50 százalék. A Discover friss diplomás vezető utánpótlás programban ehhez hasonló, 48 százalékos arányban vesznek részt nők.
A vállalat mellett a Vodafone Magyarország Alapítvány is küzd a női esélyegyenlőség biztosításáért. Támogatja többek között a “Nyitottak vagyunk”közösségi kezdeményezés“Nőnap x 365” elnevezésű kampányát, amelynek célja, hogy új tartalommal töltse fel a Nőnapot, és ne korlátozza pusztán 24 órára. A kampányban ismert közszereplők és cégvezetők – többek közt Alexandre Froment-Curtil, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója – hívják fel a figyelmet a női esélyegyenlőség megvalósulásának jelentőségére.
“Szeretnénk, ha a Nőnap többről szólna, mint egy szál virág átnyújtása. Megadjuka nőknek a lehetőséget, hogy anélkül élvezhessék az anyaságot, hogy fel kellene adniuk karrierjüket.” – mondta Alexandre Froment-Curtil. “A magyar nők a törvényeknek megfelelően akár két évet is otthon tölthetnek gyermekükkel, de mindez csak akkor jelent valódi segítséget, ha nem akadályozza meg szakmai előmenetelüket. ReConnect programunk ígéret, és egyben lehetőség is a visszatérésre.”
Kapcsolódó cikkek
- Hatalmas növekedés a Vodafone karácsonyi adatforgalmában
- 6500 gyermek részesült internetbiztonsági oktatásban a Vodafone Digitális Iskola Program keretében
- Vodafone: a világon elsőként több mint 50 millió IoT kapcsolat
- 10 éves a Vodafone M-Pesa, a világ vezető mobilfizetési rendszere
- Valentin napon egy kedves ajándék vagy egy vacsora többet ér, mint bármennyi SMS
- Vodafone vs. Telekom
- A Vodafone elindította a 4G+ szolgáltatást, és megduplázta 4G kapacitását a fővárosban
- Most te jössz! Fiatalokat inspirál a Vodafone You pályázatának győztese
- A Vodafone kínálatában a Huawei Mate 9
- Minden korábbinál magasabb ünnepi adatforgalom a Vodafone ügyfeleknél
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.