Még képzettebb mérnökök kerülhetnek ki a BME-ről a thyssenkrupp Steering segítségével
A német thyssenkrupp technológiai konszern budapesti kompetenciaközpontja újabb megállapodást kötött a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel, hogy a két fél közötti kapcsolatok erősítésével még képzettebb autóipari mérnökök kerüljenek ki az egyetemről.
A megállapodás kiterjed az autóipari rendszerekhez kapcsolódó oktatásfejlesztési tevékenység támogatására, előadássorozat indítására, gyakorlati helyek biztosítására, valamint diplomamunkák elkészítésének támogatására és infrastrukturális fejlesztésekre is.
A thyssenkrupp hazai K+F központja elektromechanikus kormányrendszereket fejleszt, mely technológiával már több mint egymillió autó fut világszerte. A folyamatosan bővülő, több mint 600 fős magyar mérnökcsapat olyan jövőorientált fejlesztésekkel is foglalkozik, mint például a „steer by wire” (mechanikai kapcsolat nélküli irányítás) vagy az önvezető autók rendszerei. A csapatot a világ legjobbjai között tartják számon saját szakterületén.
„Több éves, gyümölcsöző viszonyt ápolunk az egyetemmel, a mostani megállapodással teremtjük meg a megfelelő kereteket a kapcsolat magasabb szintre emeléséhez. Mérnökeink kiemelkedő high-tech termékeken dolgoznak és egyedülálló know-how birtokosai, ami azt gondolom, minden fiatal mérnök számára rendkívül izgalmas lehetőség. Az autóipar jelenleg az egyik legdinamikusabban fejlődő ágazat, ahol a folyamatos fejlődés és megújulás elengedhetetlen – ezt pedig a fiatal generáció jelenti vállalatunk számára.” – fogalmazott Marc de Bastos Eckstein, a budapesti kompetencia központ ügyvezetője.
A hazai kompetenciaközpont több éves tapasztalatát és know-how-ját a diákok első kézből tapasztalhatják meg: már februárban elindulhatott egy új tantárgy a Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszéken AUTOSAR (autóipari nyílt rendszer architektúra) alapú autóipari szoftverrendszerek címen, amelynek előadói a thyssenkrupp munkatársai. A tantárgy kapcsán az anyagi támogatáson túl a gyakorlati órákhoz számítógépeket, valamint a thyssenkrupp Steering által kifejlesztett, beágyazott szoftver fejlesztő rendszert is biztosít a vállalat.
„Az elmúlt évek harmonikus és mindkét fél számára gyümölcsöző tapasztalatait igyekszünk tovább folytatni, illetve bizonyos területeken tovább mélyíteni. Minden felsőoktatási intézmény számára kiemelten fontos, hogy a jelen és még inkább a jövő gazdaságában helyt állni képes diákokat képezzen, amihez a ma aláírt megállapodáshoz hasonló lépések – különösen a tudományos és műszaki területeken – elengedhetetlenek. A thyssenkrupp budapesti kompetenciaközpontja a napjainkban egyre pontosabban kirajzolódó, a közlekedés drasztikus átalakulása felé mutató trend egyik élvonalbeli szereplője. Az együttműködéssel kivételes tapasztalatokkal gyarapodhatunk kölcsönösen ezen az izgalmas területen.” – hangsúlyozta Dr. Józsa János, a BME rektora.
A thyssenkrupp az elmúlt év elején Jászfényszarun már közel 30 milliárd forint befektetéssel kezdte meg egy új motor-és járműalkatrészeket előállító gyáregység építését, ahol 2018-tól kezdődően elektromechanikus rásegítésű kormányrendszereket és hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket gyártanak majd. Idén egy újabb hazai zöldmezős beruházást indított a vállalat Debrecenben, ahol szintén a jövő évtől kezdődően évente több mint hatmillió csavarrugó és stabilizátor kerül majd le a futószalagokról. A gyárakban high tech termékek készülnek és a beruházásokkal a vállalat mintegy 750 új munkahelyet hoz létre. A thyssenkrupp rendelkezik továbbá egy alkatrészgyártó üzemmel Győrben, ahol a vállalat 2013 óta gyárt első és hátsó futóműveket az Audi számára.
Kapcsolódó cikkek
- Kiber-fizikai rendszereket tudnak megvédeni a BME hallgatói
- Nők (lányok) napja a BME-n
- A BME MIT FTSRG csapat 3. helyezést ért el az IoT fejlesztői versenyen
- Samsung tévéken gyakorolhatnak a jövő alkalmazásfejlesztői
- Intel Edison és Galileo miniszámítógépekkel oktatják a IoT-t a BME-n
- Elindultak ismét a BME GTK Kari Hallgatói Napok
- Alkalmazásfejlesztő nyári iskola indul
- Digitális tananyagok az informatikusképzésben
- A Műegyetem végzettjei továbbra is kedvező helyzetben vannak
- Az Ericsson is beszáll a startup utánpótlásba
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.