Az internetbiztonságra figyelmeztet a szünidő kezdetén a Telekom
A szülők többsége nem kontrollálja gyermeke internetes tartalomfogyasztását
A Telekom évek óta indít és támogat társadalmi kampányokat a biztonságos internethasználatért és az internetes zaklatások ellen. Most egy különleges kísérletet bemutató kisfilm segítségével hívja fel a figyelmet arra, hogy korunkban a szülői gondoskodásnak ki kell terjednie az online virtuális világra is.
A napokban ért véget a tanév, a szünidő két és fél hónapja alatt a diákoknak a szokásosnál jóval több ideje marad szabadidős tevékenységre, így internetezésre is. A szülők – akik a családok többségében nem tudják végig gyermekeikkel tölteni a nyári szünetet – az Ipsos kutatása szerint jóval kevesebb figyelmet szánnak gyermekeik internethasználatára, mint az indokolt lenne. Pedig a korhatáros szűrők mellett a szülői kontroll szerepe különösen fontos, hogy a gyerekek ne találkozzanak nem az életkoruknak megfelelő tartalmakkal, illetve ne váljanak internetes zaklatások áldozataivá.
100 szülőből 26 egyáltalán nem foglalkozik azzal, hogy gyermeke milyen tartalmakat fogyaszt az interneten – derül ki az Ipsos kutatásából. 33 százalékuk ugyan szokott beszélgetni gyermekével erről, de teljes szabadságot adnak neki a tartalmak fogyasztásában. A többség (59%) tehát nem korlátozza gyermeke internetezését. Az iskolás gyereket nevelő felnőttek mindössze 14 százaléka él a tiltás jogával bizonyos internetes oldalak felkeresésével kapcsolatban, míg a megkérdezettek 27 százaléka válaszolta, hogy ellenőrzi, milyen oldalakon időzik gyermeke.
Az internetezés kontrollját természetesen az is nehezíti, hogy a fiatalok már régen nem csak a családi számítógépen, hanem saját okoseszközükön, okostelefonjukon interneteznek.
A megkérdezett gyermekek többsége rendelkezik saját okostelefonnal; e csoporton belül felülreprezentált a 12-14 éves korosztály, ők közel 80 százalékban okostelefon-tulajdonosok. Arányuk az elmúlt 3 évben dinamikusan, mintegy 30 százalékkal nőtt.
A Gyermekeink biztonsága - Nagy játszótér teszt című kisfilm az alábbi linkeken tekinthető meg:
YouTube: https://youtu.be/CIRN0gQBjqI
FB: https://facebook.com/TelekomHU/videos/10155489892317996/
Kapcsolódó cikkek
- Globális kampányt indít a Telenor Csoport az internetes zaklatás megfékezésére
- Sikeresen zárult a 7. Infoparlament
- Vodafone gyermeknapi kutatás: a családok többsége szerint fontos az internetbiztonság
- Az emberek mindössze 3.245 Ft-ért könnyedén megválnak digitális adataiktól
- Növekszik az Android népszerűsége
- A pénzügyi vállalkozások akár 300 milliós veszteséggel is szembesülhetnek egy kibertámadás során
- Értékes adataink a digitális káoszban
- 6500 gyermek részesült internetbiztonsági oktatásban a Vodafone Digitális Iskola Program keretében
- Okostelefonnal jobban összemosódik a munka és a magánélet
- A gamer bennünk van
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.