Huawei kutatás az okostelefonnal kapcsolatos nyaralási szokásainkról
A magyarok kétharmada nem tudja elképzelni a nyaralását az okostelefonja nélkül, amit leginkább fotózásra, navigációra, étterem és hotel keresésére használ a vakáció során - derült ki a Huawei megbízásából 12 európai országban (köztük Magyarországon) készített kutatásból.
Az Ipsos piac- és közvélemény-kutató cég által készített felmérés szerint a nyaralás egyre fontosabb kelléke a külső akkumulátor, a megkérdezettek harmada pedig gyorstöltő és extra tárhely (például SD kártya) nélkül már útnak sem indul. A magyar válaszadók háromnegyede szerint az okostelefon sokkal egyszerűbbé teszi a vakációt.
Legtöbben fotózásra és tájékozódásra használjuk a mobilunkat nyaralásunk alatt
A kutatás eredményei alapján magyarok 95 százaléka készít fotókat a nyaralás ideje alatt, 78 százaléka pedig navigációs alkalmazást is használt legutóbbi útja során. A térkép applikáció segítségét még ennél is többen, a megkérdezettek 84 százaléka vette igénybe. A magyarok 59 százaléka viszont előre gondolkodott, és még az utazása előtt letöltötte úti célja térképét, hogy off-line is böngészhesse azt.
A magyarok többsége (58%) előszeretettel használja hotel és étterem értékelések keresésére és olvasására a mobilját, 38 százalékuk pedig foglalási adatait vagy elektronikus jegyét is az okostelefonján tartotta. A QR-kódok ideje viszont leáldozóban van, a mobilfizetés pedig még nem igazán népszerű: mindössze a megkérdezettek 27-27 százaléka élt ezzel a két lehetőséggel útja során.
Leginkább a dél- és kelet-európai országokban élők értettek egyet azzal, hogy az okostelefon jelentősen megkönnyíti az utazást. Nálunk is igen sokan gondolják ezt: a magyar válaszadók 76 százaléka vélekedett így.
Nyaralás alatt leginkább külső akkumulátorra és tárhelyre van szüksége az okostelefonunknak
A Huawei megbízásából készített kutatás szerint a megkérdezettek több mint fele, 55 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nyaralás alatt többek között a készülék tárhelyének véges kapacitása miatt a fotókat és videókat másik eszközre kell mentenie (például laptopra vagy tabletre). A válaszadók 47 százalékának a nyaralás alatt problémát okoz, hogy nincs elegendő tárhelye az okostelefonján. Az utazók aggódnak az akkumulátor lemerülése miatt is – a válaszadók ötöde nyilatkozott úgy, hogy vakációja során előfordult, hogy épp akkor merült le a telefonja, amikor a legnagyobb szüksége lett volna rá. A megkérdezettek 37 százaléka értett egyet azzal, hogy gyakran jelent számukra nehézséget az, hogy feltöltve tartsák a készülékeiket. A felhasználók ezt a problémát gyorstöltővel vagy külső akkumulátorral próbálják megoldani, főleg a fiatalok: a 18-24 évesek fele vitt magával ilyen eszközt a legutóbbi nyaralására.
A külső akkumulátort gyors töltési lehetőséggel látta el a gyártó, amely az ugyanolyan töltési technológiával rendelkező okostelefonoknak nyújt gyors töltést.
További részletek: http://consumer.huawei.com/minisite/hu/summer/
A magyarok leginkább itthon töltik a nyarat
A felmérésből az is kiderült, hogy a magyarok leginkább várost látogattak a nyaralásuk alatt: 53 százalékuk adta ezt a választ, míg a második legnépszerűbb nyaralási helyszín a tópart lett 42 százalékkal. A kutatás adatai szerint a magyarok több mint fele, 54 százaléka itthon tölti a vakációt. Jóval kevesebben (23%) vannak, akik csak külföldre utaznak a nyári hónapokban, illetve érdekesség, hogy ugyanilyen arányban vannak azok, akik itthon és külföldön is megejtenek egy-egy nyaralást.
A kutatásban résztvevő országok: Magyarország, Németország, Lengyelország, Csehország, Románia, Bulgária, Görögország, Szerbia, Svédország, Norvégia, Dánia, Finnország. A felmérést a 18 és 45 év közöttiek körében, országonként 500 fős mintán végezték el, online kérdőíves módszerrel, 2017 májusában.
Kapcsolódó cikkek
- Huawei: 2025-re már közel 100 milliárd IoT eszközt tartunk majd számon
- Az internetbiztonságra figyelmeztet a szünidő kezdetén a Telekom
- 186 százalékos növekedés a prémium kategóriás Huawei okostelefonok szállításában
- Gyorstöltő a Huawei-től
- A Huawei nyert a fotós szakma „Oscar-gáláján"
- A Huawei okostelefon szállításai 21,6 százalékkal növekedtek 2017 első negyedévében
- Reklámfilmet készített a Huawei
- Huawei stratégia a digitális okoskorszakra
- Hosszú Katinka lett a Huawei új kampányának arca
- Szerdától előrendelhető a Huawei csúcstelefonja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.