Az európai munkavállalók számára kulcsfontosságú a munkahelyi digitális innováció
Az európai munkaerő innovatív technológiákra és digitális megoldásokra vágyik munkahelyén a termelékenység növelése érdekében, a Ricoh Europe megbízásából készített tanulmány szerint.
A megkérdezett 3600 munkavállaló 65%-a szerint az automatizációs technológiák lehetővé teszik számukra a hatékonyabb munkavégzést, míg 52%-uk egyetért azzal, hogy a mesterséges intelligencia pozitív hatással lesz munkakörükre.
A munkavállalók az e-mailezést (41%) és a személyes találkozókat (37%) tekintik naponta a legnagyobb időpazarlásnak - míg az ingázás csupán harmadik e területen (29%). Ugyanakkor a válaszadók túlnyomó többsége (98%) pozitív hozzáállású az új technológiák potenciálját illetően, mely által okosabb módon dolgozhatnak. Ez magában foglalja az adatokhoz való gyorsabb hozzáférést (44%), a gyakoribb otthoni munkavégzést (42%) és az ismétlődő munkafeladatok csökkentését (41%).
Javier Diez-Aguirre, a Ricoh Europe alelnöke elmondta: "Amit a munkavállalóktól hallunk, az egyezik a kormányok makrogazdasági termelékenységi aggályaival világszerte. A munkaidő rendkívül nagy hányadát teszik ki olyan feladatok és folyamatok, amelyek automatizálhatóak vagy egyszerűsíthetőbbek lennének. A technológia alkalmazásával a munkavállalók jóval hatékonyabban dolgozhatnak, arra összpontosítva, hogy valódi értéket vigyenek üzleti tevékenységükbe."
A munkavállalók aggodalmukat fejezték ki: a technológiai beruházások hiánya problémákat okozhat a vállalatok számára. 36%-uk úgy gondolja, ha a fent említett befektetések nem valósulnak meg, vállalatuk 5 éven belül elbukhat. Mi több, 46%-uk úgy gondolja, hogy versenytársaik már technológiai előnnyel rendelkeznek hozzájuk képest.
A tanulmány azt is feltárja, hogy a munkavállalók vezetőik szándékaival is elégedetlenek. 72%-uk úgy gondolja, hogy a felső vezetés csak akkor fog bevezetni új technológiákat, ha azok a direkt költségcsökkentést segítik elő, nem pedig a hatékonyabb munkavégzést.
Diez-Aguirre hozzátette: "Az üzleti döntéshozóknak hosszú távú, holisztikus szemléletet kell elsajátítaniuk az alapvető vállalatirányítási folyamatok költségeiről. A beruházások csökkentése rövid távon tőkét szabadít fel, de a hatékonyabb munkavégzés és ezáltal nagyobb termelékenység hosszú távon jóval kifizetődőbb.”
Kapcsolódó cikkek
- Eltűnnek a jövőben az IT-biztonsági szakemberek?
- Digitalizáció a vállalati bankolásban
- A Fujitsu vizsgálata szerint nagyobb mértékben kell automatizálni az IT-működést
- Kína a világ vezetője e-mobilitásban
- A digitális átállás kulisszatitkai
- Magyarországon is egyre népszerűbbek a csomagátvételi pontok
- Mostantól leginkább erre kellene spórolnia mindenkinek
- Generációs szempontok: a fiatalabb ügyfelek lojalitásához több kell egy márkától
- A rejtett irodai költségek
- A Ricoh ismét megkapta a FTSE4Good elismerését CSR tevékenységeiért
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.