Felhő infrastruktúra nélkül nehéz lesz versenyben maradni az Oracle tanulmánya szerint
Egy 1610 informatikai szakember megkérdezésével készült tanulmány szerint az elmúlt negyedévben jelentősen növekedett azon vállalatok száma, amelyek felismerték és igénybe veszik a felhő infrastruktúra szolgáltatások nyújtotta üzleti lehetőségeket.
A korábbi hasonló (2017 júniusi) tanulmány óta 10%-kal többen, a válaszadók közel háromnegyede (72%) gondolja úgy, hogy a felhős infrastruktúra szolgáltatások (IaaS – Infrastructure as a Service) megkönnyítik az innovációt. A válaszok 68%-a szerint az IaaS jelentősen javítja az üzleti folyamatok sebességét és rendelkezésre állását is. Ez 20%-os növekedés az előző negyedéves kutatás óta.
A válaszadók több mint fele (56%) úgy tapasztalta, hogy a vállalaton belül a felhőre való átállás miatt nőtt a termelékenység, 46%-uk szerint az átállás következtében az IT részlegeknek több lehetőségük van magasabb hozzáadott értékű feladatokon dolgozni.
A tanulmány azt is megállapította, hogy a cégek 66%-a szerint azok a vállalatok, amelyek nem fektetnek infrastruktúra szolgáltatásokba nehezen fognak lépést tartani a felhő szolgáltatásokat kiaknázó versenytársakkal. A kutatásból az is kiderült, hogy a felhő infrastruktúrára váltás jelentősen lecsökkentette az új alkalmazások és szolgáltatások bevezetési idejét, valamint az üzemeltetési költségeket a válaszadók 68%-a szerint.
James Stanbridge, az Oracle IaaS termékekért felelős európai és ázsiai alelnöke szerint: „A kutatás megerősíti, hogy a felhő infrastruktúrába történő beruházások kifizetődnek. A cégek az IT részlegen túlmutató előnyöket könyvelhetnek el, mint például a termelékenység növekedése, és több lehetőséget kapnak, hogy új értéket teremtő projektekkel foglalkozzanak a működés szimpla fenntartása helyett. A megismételt kutatások során a válaszadóknak egyre nagyobb százaléka ismeri el az IaaS előnyeit. Emellett azonban a felhő infrastruktúrától ódzkodó kisebbségnek komolyan számolnia kell azzal a veszéllyel, hogy lemarad agilisabb riválisai mögött.”
A válaszadók 20%-a szerint az infrastruktúra szolgáltatások segítenek megújítani és átalakítani piacaikat és előnyre szert tenni versenytársaikkal szemben.
A kutatásról
Az Oracle a Longitude Research vállalatával együttműködve 1610 IT szakembert kérdezett meg Ausztráliában, Németországban, Indiában, Olaszországban, Malajziában, Szaúd-Arábiában, Szingapúrban, Dél-Koreában és az Egyesült Királyságban arról, mi a véleményük a felhő infrastruktúrákról, és hogy mit változtatnának rajtuk adott esetben. A kutatás teljes egészében letölthető innen.
Kapcsolódó cikkek
- Nem minden DDoS támadás tűnik annak, aminek elsőre látszik
- A szakmabeliek is több nőt szeretnének maguk között látni
- Példátlan növekedést és lehetőségeket hozhat a piacnak a mesterséges intelligencia
- Tízből kilenc középiskolás jelen van az Instagramon
- Az Oracle OpenWorld 2017 konferencián újabb megoldásokat mutattak be
- Az Oracle bejelentette a világ első önvezérlő adatbázisát
- A nomád, a játékos és az üzletkötő: három fogyasztói személyiségtípust azonosított az új kiskereskedelmi tanulmány
- A Fujitsu a felhőbe is kiterjeszti helyben telepített hiperkonvergens rendszereit
- A fiataloknak a net már alapszükséglet
- A hangsebességnél is gyorsabb autóval népszerűsítik a tudományos, műszaki tárgyakat a fiataloknak
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.