A KLM a Fujitsu segítségével megduplázta kritikus üzleti alkalmazásai teljesítményét
A Fujitsu technológiája segít tartani a menetrendet Európa egyik legforgalmasabb repülőterén. A magas rendelkezésre állási szintű, egységes Fujitsu ETERNUS tárolófürttel a KLM Equipment Services B.V. (KES) megduplázta kritikus nagyvállalati alkalmazásai sebességét és teljesítményét – fokozva ezzel a földi támogatás hatékonyságát és megbízhatóságát, ezen keresztül pedig a járatok pontosságát Amsterdam fő légikikötőjében, a Schiphol repülőtéren.
A KES a KLM Royal Dutch Airlines független leányvállalatként működik. Az amsterdami Schiphol repülőteret 1952 óta állandó belföldi bázisként használó légitársaság kiterjedt szakértelemmel és komoly hagyományokkal rendelkezik a földi kiszolgáló eszközök biztosítása terén – ideértve a repülőgépek földi kezeléséhez szükséges járműveket, eszközöket és a kapcsolatot a repülőtér logisztikai folyamatai felé. A KES célja a működési költségek csökkentése és az eszközök rendelkezésre állásának maximálása. A vállalat számára nem megengedhető a leállás, mert ez komoly negatív hatást gyakorolna a Schiphol működésére – amely a Skytrax piacvezető légi közlekedési piackutató cég szerint Európa 5. legjobb repülőtere.
A Fujitsu és SELECT Circle partnere, a SJ-Solutions B.V. két fürtözött Fujitsu Storage ETERNUS DX100 rendszert tervezett meg és állított üzembe két helyszínen a teljesítmény- és kapacitásproblémákkal küzdő, régi tárolóplatform helyett. A versenyképes áron maximális adat-rendelkezésreállást és üzletmenet-folytonosságot nyújtó Fujitsu megoldás nagy teljesítményű, skálázható tárkapacitást biztosít a KES valamennyi fontos üzleti funkciója számára, ideértve a vállalati eszközgazdálkodást (EAM), a pénzügyet, az integrált vállalatirányítási rendszert (ERP) és a KES 150 dolgozója által használt irodai alkalmazásokat.
„Környezetünk és az előttünk álló kihívások ismeretében a Fujitsu és az SJ-Solutions határidőre leszállította az igényeinknek és költségvetésünknek megfelelő megoldást. A bevezetés óta rendkívüli mértékben javult a teljesítményünk – másodperceként 180 ezer bemeneti/kimeneti műveletet (IOPS) támogat, ami azt jelenti, hogy kritikus eszközgazdálkodási alkalmazásunk kétszer olyan gyorsan működik, mint korábban, és így dolgozóink is produktívabbak. Nagyon örülünk, hogy sikerült zökkenőmentesen lebonyolítanunk a régi és az új rendszer közötti átállást, amelynek során 35 virtuális gépet kellett migrálnunk, a rajtuk lévő adatokkal együtt” – nyilatkozta Siwart van der Veen, a KLIM Equipment Services IKT-vezetője.
A két tükrözött eszközzel működő ETERNUS tárolófürt garantálja a 7x24 órás rendelkezésre állást – katasztrófa esetén biztosítva a teljes körű, automatikus visszaállást. Ha az egyik teljes tárolórendszer leáll, a másik mintegy öt másodpercen belül átveszi a szerepét.
A megbízhatóság, a robusztusság és a teljesítmény növelése mellett a Fujitsu megoldása a KES adattárolással kapcsolatos energiafogyasztását is 40%-kal mérsékelte, így kisebb lett az áramszámla, a hűtési költség és a környezeti hatás.
„Mindenki utálja, ha késik a járata. Hogy ez ritkábban forduljon elő a Schiphol repülőtéren, a KLM Equipment Services csapatával együttműködve próbáljuk elérni, hogy a földi eszközök működése a lehető legritkább esetben zavarja meg a menetrendet – például azzal, hogy nem áll rendelkezésre utashíd az érkező járatnál a kiszálláshoz. A KES felismerte, hogy folyamatos rendelkezésre állást megkövetelő, kritikus adatai és alkalmazásai támogatásához mindenképpen katasztrófatűrő konfigurációra van szükség, főleg akkor, ha nagy repülőtérről van szó. Tárolófürt-megoldásaink anélkül nyújtanak megbízhatóságot, hogy szükségtelenül fokoznák a komplexitást vagy jelentősen megnövelnék a költségeket. A Fujitsu ETERNUS DX100 tárolókra épülő virtualizált fürt egyetlen költséghatékony, valóban egységes architektúrában biztosítja a KES-nek az elvárt teljesítményt – fejlett stabilitással és hibatűréssel együtt. Büszkék vagyunk rá, hogy hozzásegíthettük Európa egyik legnagyobb repülőterét a hatékonyabb működéshez” – mutatott rá Olivier Delachapelle, a Fujitsu adatközpontokért felelős vezetője az EMEIA-régióban.
Kapcsolódó cikkek
- A legújabb PRIMEFLEX a kulcs a jövőbiztos IT-infrastruktúra gyors bevezetéséhez
- A Fujitsu PRIMERGY szerverek támogatják a mélytanulást
- A Fujitsu hordható eszközeit használták a Bridgestone World Solar Challenge versenyén
- A Fujitsu AI-megoldása forradalmasítja a gyártási folyamatokat
- Foglalja le jegyét üzenetben egy chatbotnál, a KLM Messengeren keresztül!
- A Fujitsu az SAP Ariba platformot választotta
- A WeChat Pay segítségével is fizethetnek a KLM-nél
- A Fujitsu PRIMEQUEST szerver új világrekordot állított fel
- A Gartner többszörösen elismeri a Fujitsu átfogó hibrid IT kínálatát
- Mesterséges intelligencia a Fujitsu ügyfélszolgálati megoldásában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.