Száguldanak a magyar webshopok
„Az év első kilenc hónapjában a hazai kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 4,3 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit a KSH friss jelentése szerint, míg az online kiskereskedelem ennél is nagyobb növekedést könyvelhetett el. Becsléseink szerint a január-szeptemberi időszakban a hazai webshopok összesített forgalma 18-20 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit” – kommentálta a statisztikai hivatal kedden közzétett adatait Rédey Iván, az egyik legnagyobb hazai webpláza, a Mall.hu ügyvezető igazgatója.
A szakember véleménye szerint e tempós növekedésnek köszönhetően a webáruházak részesedése a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomból megközelítheti a 6 százalékot a tavalyi 5,2 százalékot követően. Összehasonlításul: Csehországban ez az arány immár közel 8 százalék.
„Az e-kereskedelemben évről-évre fontosabb az év végi ünnepi szezon, amelyet a karácsonyi bevásárlás mellett a Black Fridayre és a Cyber Mondayre időzített jelentős árengedmények is fűtenek” – hívta fel a figyelmet a szakember. Míg korábban az éves e-kereskedelmi forgalom ötöde, addig tavaly már közel a harmada bonyolódott le november-decemberben, az idén pedig ennél is nagyobb arányra számít a Mall.hu ügyvezető igazgatója. Nem csak a megrendelések száma, hanem a megrendelések átlagos értéke is folyamatosan nő, az eNet kutatási eredményei alapján 13 000 forintot költöttek a neten az online vásárlók egy alkalommal tavaly, ami 1700 forintos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest.
Rédey Iván szerint míg ősszel a magyar vásárlók körében a kertrendezéshez kapcsolódó eszközök, az őszi nagytakarítás eszközei és persze a beltéri fűtőberendezések (kályhák, radiátorok, kandallók) voltak a legkeresettebb termékek, az ünnepi szezonban a játékok (műanyag építőjátékok, társasjátékok), szórakoztató elektronikai termékek (tévék, okostelefonok), játékkonzolok és a számítógépes játékokhoz kapcsolódó eszközök, háztartási gépek (a botmixertől a mosógépig) számítanak a legkelendőbbnek. A kora őszi időszakban ezen túl látványos felfutást tapasztalt a Mall.hu a házikedvencekhez kapcsolódó termékek és a szépségápolási cikkek terén, de számottevően nőtt a baba-mama kategória népszerűsége is. Utóbbi kapcsán az ügyvezető megjegyezte: „a kismamák rendkívül tudatos vásárlóknak számítanak, akik mind nagyobb bizalommal fordulnak az online vásárlási lehetőségek irányába”.
Kapcsolódó cikkek
- Látványos eredményt hoztak az e-kereskedelemben végzett fogyasztóvédelmi ellenőrzések
- Az iskolakezdés már nemcsak a szülők pénztárcáját terheli
- Már külföldre is adhatunk el online, akár százezrekért
- A nomád, a játékos és az üzletkötő: három fogyasztói személyiségtípust azonosított az új kiskereskedelmi tanulmány
- Így többszörözd meg forgalmad a Black Friday-en
- A futárhiány nehezítheti az online rendelések kiszállítását
- A munkavállalók negyede munkahelyén is a webáruházak kínálatát böngészi
- A fiataloknak a net már alapszükséglet
- 5G: tízből hét netező használná
- A szülőknek is megterhelő a tanévkezdés
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.