Átalakulóban az autópálya matrica vásárlási szokásaink
A 18-59 éves, személygépjárművel rendelkező, autópálya matrica vásárló lakosság 30 százaléka választ valamilyen alternatív vásárlási módot a hagyományos, korábban megszokott benzinkúton történő matrica beszerzése helyett. A fogyasztók egyre inkább bíznak az online felületekben és a telefonos alkalmazásokban, még mindig a megszokás, a kényelem és a gyors ügyintézés a vezető döntési tényezők az útdíj vásárlás során- világít rá az OTP Mobil kutatása.
Fokozatosan kezdenek átalakulni az autópálya matrica vásárlási szokásaink – derül ki az OTP Mobil és az NRC közösen végzett, a hazai fogyasztói szokásokat vizsgáló kutatásából. Az adatokból kirajzolódik, hogy a 18-59 éves, személygépjárművel rendelkező, autópálya matrica vásárló lakosság 30 százaléka választ valamilyen alternatív módot a vinyetták beszerzésére. Az elmozdulás oka abban rejlik, hogy a hazai autósok kezdik felfedezni az online vagy mobilon történő vásárlás előnyeit.
Nő a bizalom az online és a mobilos vásárlás iránt
Továbbra is a kényelem és a gyorsaság az elsődleges döntési szempontok, amelyeket a matricavásárlók figyelembe vesznek, az elektronikus úton vásárlók 69%-a vélekedik így. Ezt követi a vásárlási folyamat egyszerűsége, amit az elektronikus úton vásárlók 66 százaléka megjelölt. További érdekesség azonban, hogy az elmúlt egy évben 13 százalékponttal, 23%-ról, 36 %-ra növekedett azok száma, akik megbízhatónak tartják az online vagy mobilon történő vásárlást. Az alcsoportokat vizsgálva kiderül, hogy ugyanolyan arányban bíznak ebben a vásárlási módban, mint a hagyományosnak mondható benzinkúton történő vásárlásban.
Az utolsó pillanatban
Nem történt változás a fogyasztói attitűdben a vásárlás idejét illetőleg a 2017-es adatokhoz képest, ugyanis a megkérdezettek 42 százaléka továbbra sem tervez előre, ha az útdíjak megvásárlásáról van szó, jellemzően percekkel az utazás előtt szerzik be az épp szükséges vinyettát. A fogyasztók többnyire a tíz napos és a havi országos matricákat veszik meg az utolsó pillanatokban, míg az aktuális éves, megyei illetve országos útdíjakat inkább az év elején vásárolják meg.
A férfiak kísérletezőbbek
A 2018-ban megkérdezettek között nőtt azok száma, akik okostelefonjuk segítségével, applikáción keresztül vesznek autópálya matricát. Jellemzően a férfiak körében népszerű ez a vásárlási mód, az adatok tanúsága szerint az applikációval matricát beszerzők közel háromnegyede férfi. Életkor tekintetében a 18-39 éves korosztály használja okostelefonját útdíj vásárlásra, a válaszadók 63 százaléka érkezik ebből az életkori csoportból.
„Azt tapasztaljuk, hogy mint sok másban, az autópálya matricák vásárlásában is egyre inkább a mobiltelefonjukra hagyatkoznak a fogyasztók. Ezt támasztják alá a saját adataink is, hiszen csak az év utolsó hónapjában közel 18 000 darab matricát vásároltak a Simple alkalmazáson keresztül. A kedvező értékesítési eredmények egyik jól érzékelhető oka, hogy folyamatosan növekszik a mobilos vásárlásba vetett bizalom a fogyasztók körében. A mi célunk pedig, az hogy még egyszerűbb, még kényelmesebb, még inkább felhasználóbarát megoldásokat fejlesszünk számukra.” – mondta el Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezető igazgatója.
A gépjárművezetőknek már csak pár napjuk maradt arra, hogy megvásárolják az idei évre érvényes matricájukat, hiszen a 2017-es évre vásárolt éves vignetták érvényessége 2018. január 31-ig tart.
A kutatásról:
Az OTP Mobil által megrendelt kutatás célja a 18-59 éves magyar felnőtt lakosság autópálya matrica vásárlási szokásainak felmérése, a leggyakoribb vásárlási módozatok megismerése és az azok mögött meghúzódó okok feltárása volt. A kutatás felvételére 2018 januárjában kerül sor online kérdőíves megkérdezés formájában. A minta 1000 főt számlált és a vizsgálati alminta 376 főből állt, lekérdezése az NRC NetPanel segítségével történt.
Kapcsolódó cikkek
- Négy európai ország legnépszerűbb tabletes applikáció
- Jó döntés volt a Simple alkalmazás és a SimplePay összekapcsolása
- Digitális szarvasmarha mérleg okostelefonra
- A Continental kulcsfontosságú digitális szolgáltatásokat nyújt az Avis-nek
- Növekedett az autópálya matricák mobilos értékesítése
- eNET - Telekom kutatás az okostelefon- és mobilinternethasználati szokásokról
- Decemberre ismét nagy újítással készült az OTP Mobil
- Egyre többen használják fizetésre a mobiljukat
- A Huawei okosmérlege méri a testzsír százalékot és a csontok ásványi anyag tartalmát is
- Az LG egyetlen rendszerbe integrálja otthoni IoT platformját és okos háztartási gépeit
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.