Belépőjegyek biztonságos újraértékesítését biztosítja két magyar cég
Közeleg a nyár és ezzel együtt a fesztiválszezon, amikor több ezer belépőjegy cserél gazdát az interneten Magyarországon is.
Sokan még mindig a közösségi médián keresztül próbálnak túladni a feleslegessé váló tikettjeiken, azonban ez az ellenőrizetlen módszer visszaélésekre ad lehetőséget. A TIXA online jegyáruház és a Tickething netes jegypiactér együttműködése megreformálja az online jegyértékesítést.
Magyarországon is népszerű az online jegyvásárlás: egyre többen vásárolják meg koncert-, fesztivál-, színház- és egyéb belépőiket az interneten. A TIXA, az egyik vezető hazai webes jegyáruház idén például 400.000 jegy értékesítésére számít, míg 2014-ben, a cég indulásának évében, ez a szám még „csak” 27.000 volt.
Mindenkivel előfordult már, hogy jó előre megvette belépőjegyét egy eseményre az interneten, de aztán végül mégsem tudott elmenni a rendezvényre. E problémára kínál megoldást a Tickething, amely Magyarországon elsőként indított ellenőrzött és biztonságos lehetőséget a jegyek másodlagos értékesítésére. A 2016-ban indult szolgáltatásnak Magyarországon már 20.000 regisztrált felhasználója van, bizonyítva, hogy komoly igény mutatkozik a biztonságos másodlagos jegyértékesítés iránt. A GB & Partners kockázati tőkealap-kezelő cégnek, illetve további pénzügyi és szakmai befektetőknek köszönhetően a magyar cég szolgáltatása már Európa számos országában elérhető. Az oldal jelenleg 40.000 európai eseményre kínál jegyértékesítési lehetőséget, de a nemzetközi terjeszkedéssel – amelyet az MFB csoporthoz tartozó Hiventures tavaly októberi 150 millió forintos befektetése is segíti – ez a szám dinamikusan bővül.
Harc a jegyüzérek és csalások ellen
A TIXA és a Tickething a visszaélések kiküszöbölése és a biztonságos jegy-újraértékesítés érdekében kötött partneri együttműködést. A felek egyedülálló rendszert alakítottak ki a TIXA-n vásárolt jegyek újraértékesítésére: amennyiben valaki feleslegessé vált belépőjét a Tickethingen keresztül eladja, akkor a TIXA az eredeti jegyet érvényteleníti, és teljesen új jegyet állít ki az új vevőnek.
„A TIXA-val való együttműködésünknek két fontos előnye van. Egyrészt azok, akik magánszemélytől veszik meg jegyüket, teljesen új, személyre szóló jegyet kapnak, az eladó eredeti jegyét a TIXA érvényteleníti, így a visszaélés lehetősége teljesen kizárt. Másrészt az új rendszer a jegyértékesítőknek is kedvez, hiszen a Tickething az eladást követő első munkanapon már továbbítani fogja ez eladónak a jegyek árát, nem kell visszatartania azt az eseményt követő első munkanapig” – fogalmazott Töreky Bence, a Tickething ügyvezetője.
Varga Balázs, a TIXA alapítója hozzátette, hogy az együttműködés azért fontos számukra, mert ezzel még magasabb színvonalú szolgáltatást nyújthatnak ügyfeleiknek.
„A helyszínek és a szervezők szempontjából is lényeges, hogy minél kisebb legyen a „no show arány”, azaz a nem megjelentek száma. Tapasztalataink szerint műfajonként és árkategóriánként is erősen változik e mutató, de még a 20-30.000 Ft-os kategóriában is bőven van rá példa. A Tickething egyszerűen kezelhető, mobilról is jól használható és biztonságos megoldást kínál ezekre az esetekre, amivel a rajongótól a produkcióig mindenki jól jár. Fontos szempont az is, hogy egy ilyen megoldás hidat teremt az elsődleges és a másodlagos piac között, büszkék vagyunk arra, hogy közösen tudunk példát mutatni a hazai piacnak" – fűzte hozzá Varga.
Kapcsolódó cikkek
- Ausztriában terjeszkedik a magyar startup
- Hamis jegy kizárva!
- Dübörög a fesztiválszezon: egyre többen adják-veszik belépőjüket online piactéren
- Tickething: közel 50 milliós befektetést kapott egy frissen indult magyar startup
- Új jegyértékesítési rendszer bevezetésén dolgozik a MÁV-START
- Korszerű automaták egyre több vasútállomáson
- Mobil készüléken is felmutatható a menetjegy a Volánbuszokon
- Új funkciók a MÁV jegykiadó automatákon
- Labdarúgó NB I - Már online is lehet jegyet vásárolni
- Többen nyomtatnak otthon vonatjegyet
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.