GVH: legyen Pannon és Vodafone előfizetés is a MatávPontokban
"A Magyar Távközlési Rt. a Westel Rádiótelefon Kft. és a Westel Mobil Távközlési Rt részére teljesített szolgáltatások igénybevételét - azonos jogügylet esetén, azonos feltételekkel - valamennyi Magyarországon közcélú mobil rádiótelefon szolgáltatást nyújtó vállalkozás részére lehetővé teszi." Ez a feltétel azt jelentette, hogy a Matávnak a két Westel-céggel azonos feltételeket kell nyújtania a többi mobiltársaság számára is, tehát mindazon szolgáltatások elérését biztosítania kell, a Pannon GSM Rt. és a Vodafone-rendszert működtető V.R.A.M. Rt-nek is, amit a Westel-nek nyújt. A lefolytatott utóvizsgálat során a GVH megállapította, hogy a MATÁV Rt. ügyfélszolgálati irodáiban (az ún. MatávPontokon) csak Westel-előfizetési lehetőséget biztosított.
A 2000. december 5-én megtartott tárgyaláson hozott döntésével a GVH Versenytanácsa most arra kötelezte a Matáv Rt-t, hogy haladéktalanul tegye lehetővé a MatávPontokban a Vodafone és a Pannon előfizetési lehetőséget is, és amíg ezt a változtatást nem hajtja végre, napi 5000, azaz ötezer forint bírságot szabott ki rá. (Vagyis a Matávnak havonta kb. 150 ezer forintjába kerülhet, ha vagy amíg nem teljesíti, amire a GVH kötelezte).
Kapcsolódó cikkek
- A Pannon nem ért egyet a GVH döntésével
- Húszmilliós bírság a Pannonnak - megtévesztő reklámokért
- Gyakran tévesztik meg fogyasztóikat a mobilszolgáltatók
- GVH: 16 milliós bírság a Pannonnak
- Mobilszolgáltatók: a piac hatékonyabban szabályozná a roaming-díjat
- Közös adós-adatbázist indít a három mobilszolgáltató
- NHH-egyeztetés a mobilkoncessziók lejáratainak harmonizálásáról
- Nem ért egyet a Vodafone a GVH 5 milliós bírságával
- GVH: 15 milliós bírságot kapott a Vodafone
- Digitális mobil gyorsjelentés 2003-ról