Intelligens kulcsot ad a vállalatok kezébe az SAP
Új termékeket jelentett be az SAP szoftvercég, amelyek segítségével a vállalatok könnyen ki tudják használni a legújabb innovációk - mint például a mesterséges intelligencia – által nyújtott előnyöket. A fejlesztések mindegyike a felhőből érkezik.
Legyen chatbot minden alkalmazásban
A vállalatok saját chatbotot készíthetnek az SAP Conversational AI felhőszolgáltatásával, amelyben előre konfigurált, szektorspecifikus, testre szabható megoldások állnak rendelkezésre. A chatbotok az SAP megoldásai mellett más gyártók rendszereibe is integrálhatóak. Eddig 60 ezer SAP chatbot alkalmazást fejlesztettek e megoldás segítségével. Így tett a francia SNCF vasúttársaság és az SFR távközlési szolgáltató is, amelyek az ügyfélkiszolgálás javítására, valamint a fiatal célcsoportok megszólítására alkalmazzák az intelligens chatbotokat.
Gépi tanulás képességek minden vállalat számára
Az SAP Leonardo Machine Learning képességeit a teljes SAP-portfólióba integrálják, így megtalálhatók például az SAP S/4HANA és az SAP Ariba megoldásokban is. A felhasználók egyedi gépi tanuláson – mesterséges intelligencián – alapuló alkalmazásokat is készíthetnek az SAP Leonardo Machine Learning Foundation segítségével, amely öt szolgáltatással bővül. Az új lehetőségek között szerepel a tárgyfelismerés, a képekben történő szövegfelismerés, valamint a szövegértékelés.
Blokklánc, ha fontos a biztonság
Az SAP Cloud Platform Blockchain segítségével a vállalkozások immár saját maguk készíthetnek blokklánc-technológián alapuló megoldásokat és bővíthetik meglévő alkalmazásaikat. Több mint hatvan vállalat vesz részt abban az innovációs együttműködésben, amelyet az SAP hívott életre a blokklánc-fejlesztések előmozdítása érdekében. A technológia alkalmazásával a felhasználók olyan iparágakban javíthatják az átláthatóságot, a termékbiztonságot és az ágazati együttműködést, mint a közlekedés, az élelmiszer- és a gyógyszeripar. A szoftvercég a szállítmányozási ágazat számára is létrehozott egy globális blokklánc-konzorciumot, amelyben olyan nagyvállalatok vesznek részt, mint az Intel, a Hewlett-Packard vagy az Airbushoz tartozó A3.
További felhős újdonságok
A szoftvercég felhőplatformja már elérhető Google Cloud Platform, Microsoft Azure és Amazon Web Services (AWS) alapokon, és tervezik kiadni az IBM Cloudra is az SAP Cloud Platform Private változatát. Az SAP Cloud Platform szoftverfejlesztői csomagját (SDK) az SAP már Android rendszerre is biztosítja. A felhasználók bármilyen Androidos vagy Chrome operációs rendszert futtató eszközről kifinomult megoldásokat érhetnek el, amelyek a megszokott, felhasználóbarát mobilélményt kínálják.
Az SAP felhős analitikai megoldását közvetlenül beágyazták az SAP S/4HANA Cloud környezetbe annak érdekében, hogy a szervezetek egy rendszerben kezelhessék szerteágazó tervezési, végrehajtási és elemzési folyamataikat. A megoldás immár több mint 150 adatforrás adatait képes kezelni.
Az SAP Analytics Cloud további újdonsága, hogy erősebb digitális asszisztenst kap, amelyet már élőszóban is lehet kérdezni, és amelynek válaszai azonnal megjelennek a képernyőn.
Kapcsolódó cikkek
- Felhőbe költöznek a HR rendszerek
- Július 2-ig várják a „Digitális Esély 2018” pályázatokat
- Magyarországon is házhoz jön a felhő
- A Fujitsu SAP-szoftverekhez készült szolgáltatási és infrastruktúra-portfólióval egyszerűsíti a digitális átalakulást
- Ahol a HR rocksztárjai és a zeneipar személyzetisei találkoznak
- Digitális Esély 2018
- A Viber és a Fanbot.ai különleges matricái és chatbotjai gamereknek
- Az Oracle tovább erősít az autonóm Cloud Platform szolgáltatásokban
- Microsoft kutatás: a felhő áttörte az IT határait a hazai vállalatoknál
- Új távlatokat nyitott az SAP-rendszer a Waberer’s üzletmenetében
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.