A Jófogás tavaly 40 Szabadság-szobornyi fémhulladékot spórolt meg
Túlfogyasztás, fenntarthatóság, ökológiai lábnyom. Unalomig ismételt kifejezések, amelyek a fogyasztók többségénél nem ütik át az ingerküszöböt, pedig a környezetszennyezés egyre nagyobb problémát jelent. Ki gondolná, hogy a divatipar a világ második legszennyezőbb iparága az olajszektor után? Vagy hogy a feleslegessé vált ruhák 84 százaléka szemétlerakóban, vagy szemétégetőben végzi? Itt az ideje, hogy más szemmel nézzünk a Jófogáshoz hasonló használtcikk hirdetési oldalakra!
Fogyasztói társadalmukat jól jellemzi az a tény, hogy míg régen megjavíttattuk az elromlott használati tárgyainkat, addig ma inkább újat veszünk. Ha szétszakad a cipőnk, nem visszük cipészhez (talán már nem is találnánk ilyet, ez is egyike az érdeklődés hiányában eltűnt szakmáknak), hanem kidobjuk és vesszük a következőt. A tönkrement TV is mehet a szemétre, jöhet helyette egy szebb, jobb és nagyobb. Hova vezet ez? Szemét és hulladék hegyekhez. Vannak már előremutató kezdeményezések, mint például a szívószál tervezett betiltása az EU-ban, de a mindennapok szintjén egyelőre nem lett tömegmozgalom abból, hogy környezettudatosan éljük az életünket. Pedig nem kell elvakult környezetvédőként különböző helyekre láncolni magunkat, sem barlangban élnünk és bogyókat ennünk ahhoz, hogy tegyünk a Föld jövőjéért.
A használt nem csak olcsóbb, zöldebb is!
A Jófogás nemrégiben tette közzé fenntarthatósági jelentését, melyből kiderül, hogy a még egy olyan viszonylag pici használtcikk piac, mint a magyar, milyen jelentős mértékben csökkentheti a karbonlábnyomot. A Jófogás felhasználói 2017-ben 40 New-Yorki-i Szabadság-szobornyi acélt, 40 Airbus A380-nyi alumíniumot, és annyi CO2-t takarítottak meg, mintha 45 napig semmi forgalom nem lenne Budapesten.
„Hazánkban egyre növekszik a használtcikk piac, ami örömteli. Azon dolgozunk, hogy a vásárlók ne csak azért válasszák a használt termékeket, mert az olcsóbb, hanem hogy környezetvédelmi szempontok is játsszanak szerepet a döntésben. Hisszük, hogy a tudatos vásárló zöldebb vásárló. Mi azzal igyekszünk példát mutatni, hogy a felhasználóink segítségével évről-évre egyre kisebb szén-lábnyomot hagyunk. Szerencsére hazánkban egyre több vállalat és rendezvény tűzi zászlajára a karbonsemlegességet. Idén a Brandfesztivál is arra törekszik, hogy minél kisebb ökológiai lábnyomot hagyjon maga után, többek között ezért is lettünk a rendezvény egyik főtámogatója” – mondta Palocsay Géza, a Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.
A Jófogáson egyébként a leggyakrabban ruhaneműk és mobiltelefonok cserélnek gazdát. A toplistát a női ruha vezeti, ezt követik a gyermekruhák, a női cipők, a mobiltelefon, végül a férfi ruházat. A legközelebbi bevásárlókörút előtt érdemes átgondolni, hogy valóban új termékekre van -e szükségünk, vagy be lehet -e szerezni azt egy használtcikk piacon is. Szinte már közhely, hogy az ezer mérföldes út is egy lépéssel kezdődik, de ebben az esetben az apró, személyes változtatások jelenthetik a világot. Szó szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Úsznak a cégek a műanyagban, mi lehet a megoldás?
- 16,3 millió tonna szén-dioxidtól védtük meg a Földet
- A bambusz nem csak a pandáknak jó
- Trump elnök döntésének nincs hatása a Xeroxra
- #zöldenjobb: bezöldül az internet a környezetvédelemért
- A Lexmark csatlakozik az Európai Utángyártási Tanácshoz
- Költöztetés és légszennyezés
- Hogyan válhatunk vezető CSR vállalattá?
- Hosszabbítás a Greennovációs Nagydíjon!
- Magyar mobilalkalmazás bírhatja rá világszerte a cégeket a környezettudatosabb működésre
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.