A Telenor Magyarország a Mesterséges Intelligencia Koalíció alapító tagja
A Telenor Magyarország is aláírta az Innovációs és Technológiai Minisztérium által kezdeményezett Mesterséges Intelligencia Koalíció Alapító Nyilatkozatát, hogy több iparági szereplővel közösen támogassa az MI-alapú alkalmazások fejlesztését.
A mesterséges intelligencia kutatása, fejlesztése és eredményeinek alkalmazása innovatív technológiai terület, amely jelentősen elősegíti a gazdaság teljesítményének növekedését. Az MI Koalíció célja, hogy állandó együttműködési fórumot biztosítson az MI-fejlesztők és MI-felhasználók között, valamint támogatást nyújtson Magyarország MI-stratégiájának kidolgozásához.
Az MI Koalíció Alapító Nyilatkozatának október 9-i, ünnepélyes aláírásán Koller György, a Telenor Magyarország műszaki vezérigazgató-helyettese és Dr. Kőrösi Gábor kormányzati kapcsolatokért és szabályozásért felelős igazgató képviselte a Telenor Magyarországot.
Az aláírás kapcsán Koller György elmondta: „Örömmel üdvözöltük a Magyarországi MI Koalíció kezdeményezést, melynek célja, hogy megteremtse a kormányzati és piaci szereplők közötti összefogást a mesterséges intelligencia iparági szintű fejlesztése érdekében. Mi is úgy gondoljuk, hogy komoly potenciál rejlik a mesterséges intelligencia technológiai fejlesztésében és bevezetésében, amely elősegítheti mind az ország, mind a vállalatok fejlődését, és legfőképpen az ügyfeleink minél jobb kiszolgálását. Az új MI-technológiákkal jobban megérthetjük ügyfeleink igényeit és testreszabott, optimalizált megoldásokat kínálhatunk számukra a hálózatfejlesztés és a termékfejlesztés területén.
A Telenornál jelenleg vizsgáljuk a mesterséges intelligenciára épülő technológiák által nyújtott lehetőségeket, és azt, hogy azok milyen módon támogathatják stratégiai céljaink megvalósítását, illetve a minél tökéletesebb ügyfélélményt. Ennek első lépése a BI (üzleti intelligencia), illetve a big data megoldások alkalmazása, és ebben az irányban már komoly előrelépéseket tettünk. Hiszünk benne, hogy ha értő módon - a személyes adatok legnagyobb tiszteletben tartásával és GDPR-nak megfelelően - kezeljük az ügyfelek adatait, az végső soron tökéletesebb hálózatoptimalizáláshoz, minőségi, akár egyéni ajánlatok kidolgozásához vezet. Mindez együtt pedig elősegíti, hogy ügyfeleink a lehető legtöbb értéket nyerjék ki az internethasználatuk során, gyorsabban, hatékonyabban dolgozhassanak, tanulhassanak, és több sikert érjenek el. Az üzleti intelligencia és a mesterséges intelligencia technológiák fejlesztése ezért jelentős mértékben hozzájárulhat a magyar gazdaság teljesítményének növeléséhez, mint az az MI Koalíció célkiűzései között is szerepel.”
Kapcsolódó cikkek
- Robotikával foglalkozik az újonnan megnyílt New York-i MI központ
- A Vodafone csatlakozott a Mesterséges Intelligencia Koalícióhoz
- A Cisco mesterséges intelligenciát és gépi tanulást támogató szervert mutatott be
- Katasztrófavédelmi gyakorlatot tartott a Magyar Vöröskereszt a Telenor segítségével
- A magyarországi mobilhálózatok a második legjobbak a világon, a mobil videózást tekintve
- A kistudósok a jövőjükbe nézhettek be az Ericssonban
- Az E.ON a Microsofttal együttműködve kiemelt biztonságú, hatékony megoldást fejleszt
- Ignite 2018 bejelentések
- Az IBM nagy lépést tesz a mesterséges intelligencia fekete dobozának feltörése felé
- Videót vetít, kezet fog, ölel, táncol a robot
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.