A szakemberhiány hatalmas gondot jelent a cégvezetők számára
Világszerte kihívást okoz a megfelelő munkavállalók felvétele és megtartása a vállalatoknak, ami veszélyezteti a napi működésüket - derül ki az EY felméréséből (EY Growth Barometer).
A 21 országból 2766 felsővezető megkérdezésén alapuló kutatás válaszadói szerint cégük növekedése nagymértékben függ attól, hogyan teljesítenek a munkaerőpiacon. A tanácsadócég munkatársai egy szakmai konferencián arra hívták fel a figyelmet, hogy a legtöbb hazai társaság szervezeti kultúrájának és HR funkciójának is meg kell változnia annak érdekében, hogy biztosítani tudják eredményességüket rövid és hosszú távon.
A gyors növekedésben lévő középvállatok fele kívánja emelni alkalmazottai létszámát a következő egy évben, ezzel szemben a megkérdezettek 25 százalékának mindennapos kihívást jelent a megfelelő készségekkel rendelkező munkavállalók megtalálása az EY kutatása szerint. A felsővezetők ezért vállalatuk hosszú távú fejlődése szempontjából fontosabbnak tartják a megfelelő alkalmazottak felvételét és kollégáik megtartását (30%) mint cégük működési hatékonyságának javítását (26%) és a technológiai újítások adaptációját (18%).
"A digitalizáció, az elöregedő társadalom és a nemzetközi munkaerő-mobilitás egyre nagyobb hatással van hazánkra is" - emeli ki Farkas Margit, az EY Személyügyi Tanácsadással foglalkozó üzletágának partnere. „A jövőben tovább fokozódhat a szakemberhiány. A gyorsuló változások miatt ráadásul fontosabbá válik a jelöltek hozzáállása, mint tudásuk és készségeik” – tette hozzá a szakértő.
A sikeres munkaerő-gazdálkodáshoz az EY tanácsadói szerint az emberi erőforrás menedzsmentjének is át kell alakulnia. Az üzleti igényekhez való reaktív alkalmazkodás helyett a szakma képviselőinek vezető szerepet kell vállalnia abban, hogy a szervezetüket felkészítsék a változásokra, így biztosítva a fenntartható növekedést. A magasabb szintű HR működés ezáltal a munkaerőhiányból adódó kockázatokat is sokkal hatékonyabban tudja kezelni, többek közt adatvezérelt eszközökkel és az üzleti stratégia mentén való előre tervezéssel.
Kapcsolódó cikkek
- Húszszorosára nőtt egy önéletrajz ára az elmúlt 6 évben
- A mesterséges intelligencia garantálja a bevételnövekedést
- Valóban rémálom az évvége a munkahelyeken?
- Az IoT biztosításra gyakorolt hatásai
- Így vásárolunk online
- A mobiltelefonok virágkora még csak most kezdődik
- 2019-re nagyobb kereslet mutatkozik majd a phabletek iránt
- Az 1,2 milliárd darabot is elérheti az okostelefonok értékesítése
- Csökkenő tendenciát mutatnak a táblagép eladások
- Új korszak a televíziózásban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.