Instagramon innen és túl

forrás: Prím Online, 2018. december 5. 11:06

A múlt héten megjelent Útmutató a Magyar Üzleti Insta Világához című marketing szakkönyv hivatalos bemutatója kapcsán rendezett panelbeszélgetésen négy különböző területről érkezett szakértő vitatta meg a 2019-es év várható insta-marketing trendjeit.

A beszélgetés során elsősorban az Instagramra kivetítve vizsgált négy trend az előrejelzések szerint egyre nagyobb szerepet fog kapni az online marketing eszköztárában a következő év során.

 

“Nagyvállalati oldalról mi is folyamatosan nyomon követjük a trendeket. Bár alapvetően a social media platformok esetében a Facebook-ra fókuszálunk, mi is tapasztaljuk, hogy a fiatalokat egyre inkább az Instagramon lehet megszólítani, így igyekszünk fokozott figyelmet fordítani erre a platformra.” - mondta Katus Krisztina, a Telekom Social Media Menedzsere. 

 

 

Az egyik egyre népszerűbb trend a vertikális videók használata. Míg korábban abszolút kerülendő volt a közönség nemtetszése miatt, addig ma már nem csak elfogadott, de egyre elterjedtebb is ez a videó-forma. Valószínűleg a háttérben az Insta sztori, - mint kommunikációs forma - elterjedése állhat. 

 

A sztorik népszerűségére a hirdetők is felfigyeltek. Amellett, hogy a sztorik között hirdetéseket is találunk, ma már nem ritka, hogy a szponzorációs együttműködések saját tartalmakba kapnak elhelyezést, a tapasztalatok alapján a követők ezt jól fogadják, és nem érzik környezet-idegennek. 

 

Káli György, a SD4Good alapítója szerint: “A mi tapasztalataink alapján is egyre nagyobb jelentőséget kapnak a sztorik, így bátorítjuk az ügyfeleinket, hogy használják őket tudatosan, hiszen ez egy olyan eszköz, amivel tényleg jó eredményeket lehet elérni. Persze mint minden más esetében, itt is nagyon fontos, hogy a közönségünkre legyen szabva a tartalom. Nincs általános recept, hogy mi fog beválni.”   

 

Habár az Insta alapvetően a képmegosztáson alapul, a fő cél a gyors kommunikáció és a közösségépítés. Az már nem meglepő, ha valaki Instagramon posztolja élete eseményeit, esetleg live videóban tudatja barátaival hol és mit csinál éppen. Az USA-ban és Nyugat-Európában már egyre elterjedtebbek az insta-kompatibilis események, amelyek kifejezetten úgy lettek megtervezve, hogy jó poszt-alapanyagként szolgáljanak a résztvevőknek.

 

Ezt a trendet Vedres Tamás is megerősítette: “Idén több fesztiválon vettünk részt kifejezetten Instagramra szabott kitelepüléssel. Számos lehetőség közül választhatunk, az alap, hogy legyen jól fotózható környezet, amibe elrejthetjük a márkát, az üzeneteinket, és amibe semmi zavaró nem lóg bele. Volt, hogy Insta frame-t is vittünk a helyszínre, de például a hashtageket mindig feltűnő helyen helyezzük el, beleágyazva az adott környezetbe.”

 

Az előrejelzések alapján a legtöbb változás a lokáció alapú targetálás kapcsán várható. Az Instagramon már elérhetőek valamilyen szinten ezek a funkciók, de az előrejelzések és az igények alapján ezek még inkább előtérbe kerülnek a jövőben. “A helyalapú marketing az összekötő kapocs a fizikai és a digitális világ között, segít releváns tartalmat megjeleníteni a felhasználó földrajzi elhelyezkedése alapján.” - mondta Magyar Kata, a Parashout hiperlokális kommunikációs platform operatív vezetője.

 

A már bevált eszközökről és a várható trendekről bővebben az Útmutató a Magyar Üzleti Insta Világában című könyvben olvashatsz!

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01