IAB Europe: Május 25-ig bárki véleményt fűzhet a TCF 2.0-hoz
Az IAB Europe bejelentette a Transparency & Consent Framework (TCF) új, 2.0-s változatát, melynek használatával a weboldalak automatizáltan menedzselhetik felhasználóik adatkezelési preferenciáit, miközben a General Data Protection Regulation (GDPR) és az ePrivacy Directive (ePD) előírásainak is megfelelnek. Az IAB Europe a friss változat bevezetését megelőzően, május 25-ig várja minden érintettől a szakmai észrevételeket, javaslatokat az új verzióval kapcsolatban.
Az IAB Europe 2018 tavaszán publikálta a Transparency & Consent Framework (TCF) első változatát, kifejezetten azzal a céllal, hogy egy egységesen használható rendszerrel megkönnyítse a GDPR és az ePD gyakorlati alkalmazását a digitális hirdetési lánc minden szereplője számára. A TCF lényege, hogy a személyi adatok kezelésének, felhasználásának teljes folyamata az összes érintettnek egyértelmű és átlátható legyen. A megoldáshoz azóta már több százan csatlakoztak: kiadók, hirdetők, ügynökségek, technológiai cégek és Consent Management Platformok (CMP).
A TCF 2.0-t az elmúlt egy év tapasztalatai és a beérkezett visszajelzések alapján fejlesztették ki, beleértve az EU tagállamok adatvédelmi hatóságaitól kapott észrevételeket. Az új verzió még nagyobb kontrollt nyújt: például a felhasználók az eddiginél pontosabban meghatározhatják, mire és hogyan használhatják adataikat, továbbá probléma esetén közvetlenül a platformon keresztül jelezhetik, ha kifogásolják valamelyik adatkezelő gyakorlatát. A kiadók pedig ezentúl akár technológiai partnerenként egyedi beállításokat határozhatnak meg.
A GDPR egyik legfőbb alapelve, hogy egy weboldal látogatójának aktívan beleegyezést (consent) kell adnia adatai kezeléséhez. Ez a beleegyezés csak akkor érvényes, ha önként adták, specifikus, és előtte az adott személy megkapta a megfelelő, egyértelmű tájékoztatást. Ami a specifikusságot illeti, a TCF 2.0-ban 5-ről 10-re növelték az alapvető adatfeldolgozási célok számát, és ezen kívül még több különleges eset is bekerült a megoldásba. Pontosították és könnyebben kezelhetővé tették a „jogos érdekből” történő adatkezelést, és az ezzel kapcsolatos vétó benyújtását is.
„A TCF 2.0 jelentős átalakítást követően született meg, különösen a prémium médiatulajdonosok és a technológiai szakértők tanácsai alapján. Az új megoldás szorosan illeszkedik a piac szabályozóinak egyre alaposabb elvárásaihoz – hiszen az ő bevonásukkal készült. Éppen ezért nem bánjuk, hogy ilyen sok időt szántunk rá, mert a célunk az volt, hogy a lehető legtöbb visszajelzést tudjuk beépíteni. Érdeklődve várjuk minden szakterület véleményét a következő hetekben” - jelentette ki Townsend Feehan, az IAB Europe ügyvezetője.
A szakmai észrevételek benyújtásával kapcsolatos minden gyakorlati tudnivaló az IAB Europe honlapján érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- A kiberkockázatok nagyobb veszélyt jelentenek, mint a katasztrófák
- Mi köze a GDPR-nak (és a munkaadómnak) a mobilomhoz?
- A kiberbiztonsági kérdéseket nem lehet szőnyeg alá söpörni
- Új Commvault HyperScale célgépeivel a Fujitsu még több lehetőséget kínál a biztonsági mentés terén
- Jelentős változások jönnek a biztonsági kamerákra vonatkozó szabályokban
- Megjelent az in nuce DPO készlet
- A GDPR csak a kezdet volt – folytatódik a digitális világ akadálymentesítése
- GDPR tapasztalatok a régióban
- Néhány lépés a GDPR-nak megfelelő blokklánc megtervezéséhez
- Távol-keleti nyitás a GDPR-ban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.