Digitalizálódó számlázás a KKV szektorban
A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások (KKV) számlázási gyakorlatában egyre inkább előtérbe kerülnek a digitális megoldások. Összességében ugyan még mindig a számlatömb uralja a piacot, de tízből négy KKV már számlázó programot használ. Sőt, ha a KKV-kon belül csak a társas vállalkozásokat nézzük, e cégek körében a számlázóprogramok alkalmazása már átvette a vezető helyet a kézi számlázással szemben. Hol tart ma a hazai számlázási piac digitalizációja? - ezt vizsgálta az eNET és a Számlázz.hu közös kutatása.
A társas vállalkozások több mint 60%-a már digitális megoldást használ a számlázásra
Az eNET és a Számlázz.hu 2019 március-áprilisában készült közös kutatása szerint a számlázóprogramok használata a hazai KKV szektorban (mikro-, kis- és középvállalkozások, 250 fő alatti alkalmazotti létszámmal) még alatta marad a számlatömb népszerűségének. E vállalkozások 64%-a kézi számlázást használ, számlázó programot pedig 44%-a (8% mindkét megoldást). A kézi számlázás e cégek körén belül is főként a legkisebbek, az egyéni vállalkozók körében tartja a pozícióját: ennek a csoportnak 80%-a csak ilyen módon számláz, és csupán egyötödük alkalmaz számlázóprogramot.
Ahol valóban dinamikus növekedésnek indult a digitális számlázási megoldások használata, azok a KKV-kon belül a társas vállalkozások. E cégek 66%-a már számlázóprogrammal számláz, miközben a számlatömb használat csak négytizedüknél jellemző – körükben tehát már egyértelműen túlsúlyban van a digitális megoldás használata a hagyományos, kézi számlázáshoz képest.
A digitális megoldásokon belül a hazai KKV-k többsége az online számlázókat részesíti előnyben: kétszer annyi KKV választott felhőben működő számlázót, mint amennyien saját gépre telepített szoftvert.
A cégek egyszerű és megbízható számlázót keresnek
A kutatás megállapította, hogy amikor egy cég számlázó szolgáltatást választ, akkor a program kezelhetősége, gyorsasága, valamint általánosságban annak ismertsége, elterjedtsége a kiválasztás legfontosabb szempontjai. Ezek mellé sorakozik még fel az online működés, ami lehetővé teszi, hogy a vállalkozás bárhol, ahol van internet, bármikor kiállíthassa a számlát. A vállalkozások egy része konkrétan a 2018. júliusi NAV online adatszolgáltatási kötelezettség bevezetése miatt kezdte el az adott szolgáltatást használni. Aki pedig már használ online számlázóprogramokat, az jellemzően elégedett is vele – e vállalkozások számára kiemelt előnyt jelent, hogy számlázójuk NAV-kompatibilis, megfelel az aktuális jogszabályoknak, s ezeket a nem kell saját magának, naprakészen követnie.
A számlázóprogramok közül a Számlázz.hu felhő alapú szolgáltatása az egyik legismertebb: az eNET kutatása szerint a szolgáltatás nevét tízből hat, adott vállalatméretbe tartozó cég képviselője ismeri. Egyben ez az egyik legelterjedtebb számlázó szolgáltatás is a hazai piacon.
A digitális transzformáció a legkisebbeknek is megéri
Összességében a 2018-as NAV online adatszolgáltatási kötelezettség katalizátor funkciót látott el a hazai számlázási szokások digitalizációjában, a vállalkozásokat a digitális számlázási megoldások felé terelve, amelyből jelen állás szerint az online számlázók tudtak elsősorban profitálni. Közülük is főként azok, akik egyszerű, gyors és megbízható működést biztosítanak, szorosan követve a jogszabályi változásokat. A KKV szektor digitális transzformációs törekvéseit tovább erősítve feladatot jelent a kisebb, egyéni vállalkozások támogatása abban, hogy a digitális megoldások minél inkább teret nyerjenek e vállalkozások működésében is, hatékonyabbá és könnyebbé téve a cégek mindennapjait.
eNET Internetkutató
Kapcsolódó cikkek
- A Decathlon és a Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2019-ben
- Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben
- Idehaza is hódít a precíziós mezőgazdaság: kütyükkel a jobb hozamért
- Hogyan készülhetnek fel a vállalatok a munkavégzés jövőjére?
- Magyarok a világ filmiparának digitalizációjában
- Üzleti angyal csúcstalálkozót tartanak ma Budapesten
- Digitalizál a Kométa
- Közel 5,4 millió online vásárló hazánkban
- Igénylik a digitális tuningot a magyar kisvállalkozások
- Jog és digitalizáció: az online ügyletek kockázatai
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.