Az ABB szoftvermegoldása segít javítani Japán energiaellátásának megbízhatóságát és hatékonyságát
Az ABB bejelentette, hogy a Hitachi, Ltd. megbízást adott az ABB Ability Network Manager Market Management System (MMS) szoftvermegoldás szállítására, mely a villamosenergia-piacon a kereslet-kínálat egyensúlyának fenntartásához fog hozzájárulni. Az MMS-rendszert – mely a piachoz kapcsolódó funkciók széles körét és az energiapiac modern informatikai infrastruktúrájának létrejöttét támogató fejlett alkalmazások sorát fogja át – az országos átviteli rendszerüzemeltetők (Transmission System Operators – TSO-k) megbízásából a kiegyenlítő villamosenergia-piac kiépítését végző TEPCO Power Grid, Inc. és Chubu Electric Power Co. sajátos igényeinek megfelelően fogják kialakítani.
Az MMS-rendszer egy olyan platformot szolgál majd ki, amely piaci tranzakciók végrehajtására ad lehetőséget a 2021 áprilisában induló kiegyenlítő villamosenergia-piacon. Japán villamosenergia-rendszere átalakulófélben van, és a közművállalatok ezzel a fejlett digitális megoldással kívánják lehetővé tenni kiegyensúlyozó kapacitások, illetve az energia hatékony beszerzését. Ez a rendszer a piaci hatékonyság javítása mellett az energiaellátást is stabilabbá és megbízhatóbbá teszi majd.
– Az ABB Ability Network Manager MMS-rendszer kiépítésével a Hitachi és az ABB lehetőséget teremt a kiegyenlítő villamosenergia-piac hatékony és megbízható működésére – mondta Massimo Danieli, az ABB Energetikai Hálózatok divíziójához tartozó Hálózatautomatizálási Üzletág vezetője. – A két cég között létrejött erős partneri kapcsolat hozzájárul Japán villamosenergia-rendszerének fejlődéséhez és digitalizációjához, melynek célja egy erősebb, okosabb és zöldebb hálózat kialakítása.
Az ABB MMS-rendszerét jövőbe mutató, innovatív kiegyenlítő villamosenergia-piaci megoldásként fogadták el szerte Európában és Észak-Amerikában. Azon túl, hogy ez a bevált megoldás a rendszer hatékony és fenntartható működését biztosítja, a villamosenergia-rendszer megbízhatóságát is szinten tartja.
Miután a Hitachi és az ABB 2017 decemberében partnerségi megállapodást kötött, több szoftvermegoldás – köztük az MMS – közös fejlesztését indította el. A két cég erre a meglévő kapcsolatra támaszkodva mindent megtesz azért, hogy megfelelően reagáljon a japán villamosenergia-rendszer digitalizálásának szükségességére. A partnerség keretein belül erősségeiket felsorakoztatva együtt kívánják támogatni Japán közműcégeit és energiavállalatait. Ezek az erősségek a Hitachi-féle technológia és know-how, melyre a cég a legkülönfélébb villamosenergia-berendezések és -rendszerek szállítása során tett szert Japánban, valamint az ABB bevált szoftvertechnológiája ötvöződéséből származnak.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB és a Hewlett Packard informatikai hálózatokba kapcsolja az ipari megrendelőket
- Az ABB automata pantográffal bővítette az e-busztöltési portfólióját
- Az ABB digitális megoldásait használják a bajor gazdák
- Az ABB megoldásaival üzemel a világ első, hidrogén meghajtású folyami hajója
- Az ABB világszínvonalú megoldást fejlesztett ki a jövő CO2-semleges, energiafüggetlen gyárának létrehozására
- Elindult Szingapúrban a mérföldkőnek számító, villamos hajtású buszok fejlesztési projektje
- Az ABB és a SUSI Partners együttműködik a mikrogrid- és az energiatárolási projektek megvalósításában
- A digitális megoldásokat fejleszti a ABB és a Dassault Systèmes
- A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával
- Az ABB Ability próbaüzemével intelligensebbé válik a Caruna hálózata
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.